تاریخ انتشار iOS 14 و iPadOS 14 اعلام شد

سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل در رویداد Time Flies رسما اعلام کرد که iOS 14 و iPadOS 14 و نسخه‌ی جدید watchOS و tvOS قرار است ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۰ (۲۶ شهریور ۱۳۹۹) منتشر شوند.
تبلیغات

جدیدترین نسخه از سیستم‌‌‌عامل‌های اپل برای دستگاه‌های مختلف شامل آیفون، آیپد، اپل واچ و اپل TV تقریبا به‌طور کامل آماده شده‌اند. اپل در رویداد Time Flies امشب، رسما اعلام کرد که سیستم‌عامل‌های iOS 14 و iPadOS 14 به‌همراه جدیدترین نسخه از watchOS و tvOS قرار است از ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۰ (۲۶ شهریور ۱۳۹۹) رسما دردسترس قرار گیرند.

تاکنون، اپل نسخه‌های بتای متعددی برای iOS دردسترس قرار داده و پس از چند ماه انتظار، سرانجام قصد دارد نسخه‌ی نهایی را منتشر کند. تا پیش از برگزاری مراسم Time Flies اپل، توسعه‌دهندگان نسخه‌ی کامل سیستم‌عامل‌های جدید را دریافت نکرده بودند؛ بنابراین، انتشار عمومی آن‌ها برای کاربران معمولی کمی عجیب به‌نظر می‌رسد. درهرصورت سیستم‌عامل‌های جدید اپل با مجموعه‌ی متنوعی از قابلیت‌ها در راه هستند.

iOS 14 که به‌همراه دیگر سیستم‌عامل‌ها در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان موسوم‌ به WWDC 2020 معرفی شد، پس از سال‌‌ها، امکان اضافه‌کردن ویجت‌ها را به صفحه‌ی هوم فراهم می‌کند. iOS 14 تمامی اپلیکیشن‌های شما را در قالب بخش جدیدی با عنوان App Library گردآوری می‌کند و میزبان حالت تصویردرتصویر می‌شود. این قابلیت پیش‌تر در آیپدها حضور دیده شده بود.

جدیدترین نسخه‌ی iOS نیز میزبان اپلیکیشنی با نام Translation است که می‌تواند متون مدنظر شما را به زبان‌های مختلف ترجمه کند. iPadOS 14 به شما امکان نمی‌دهد ویجت‌ها را در جای دلخواه از صفحه‌ی هوم قرار دهید؛ بااین‌حال، قابلیت‌های جدیدی برای اپل‌پنسل معرفی می‌کند.

قابلیت جدید Scribble در iPadOS 14 به شما امکان می‌دهد با دست‌خط خود در هر باکس متن‌محور دلخواه، نوشتن را آغاز کنید تا خود سیستم‌عامل دست‌نوشته‌ی شما را به متن تبدیل کند. همچنین، شمار بیشتری از اپلیکیشن‌های اپل در iPadOS 14 میزبان نوار کناری (سایدبار) شده‌اند و منوهای گسترده‌تری دارند تا بتوان در نمایشگر بزرگ‌تر آیپد پرو از آن‌ها استفاده کرد.

هر دو نسخه‌ی جدید iOS و iPadOS بهبودهایی در اپلیکیشن Messages اعمال می‌کنند؛ ازجمله سنجاق‌کردن پیامک‌ها. افزون‌براین، اپلیکیشن Maps در سیستم‌عامل‌های جدید امکان مسیریابی با دوچرخه را فراهم می‌کند و در آن‌ها اعلان مربوط به تماس ورودی ابعاد کوچک‌تری دارد. جدیدترین نسخه‌‌های iOS و iPadOS ازلحاظ حریم خصوصی نیز بهبودهای محسوسی پیدا کرده‌اند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات