نینتندو سوییچ بار دیگر رکورد فروش را در صنعت بازی شکست

سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
طبق گزارش‌ها، نینتندو توانسته طی ماه گذشته میلادی در آمریکا از فروش نینتندو سوییچ، لوازم جانبی و بازی‌های آن درآمدی بالغ بر ۳/۳ میلیارد دلار به دست آورد.
تبلیغات

درحالی‌که بسیاری از طرفداران کنسول‌های خانگی مایکروسافت از خبر معرفی مشخصات و قیمت ایکس باکس سری اس و ایکس شوق و اشتیاق دارند و طرفداران پلی استیشن 5 نیز بی‌صبرانه منتظر رونمایی قیمت کنسول نسل بعدی سونی هستند، نینتندو با کنسول سوییچ، خیلی آرام و بی‌سروصدا رکوردهای فروش جدیدی را به ثبت می‌رساند.

به گزارش NPD، گیمرهای امریکایی در ماه آگوست ۲۰۲۰ حدود ۳.۳ میلیارد دلار برای خرید کنسول سوییچ، لوازم جانبی و بازی‌های آن خرج کرده‌اند و این موضوع موفقیتی فوق‌العاده را برای شرکت نینتندو رقم زده است. این شرکت ژاپنی در ماه گذشته، بهترین ماه آگوست را از ابتدای تاریخ تأسیس خود پشت سر گذاشت. در آمارها اشاره می‌شود که میزان فروش کنسول سوییچ در ماه آگوست ۲۰۲۰ از دو برابر فروش این کنسول در ماه آگوست ۲۰۱۹ نیز بیشتر بوده است.

آمار فروش نینتندو سوییچ / Nintendo Switch

جالب است بدانید که رکورد قبلی پرفروش‌ترین کنسول در ماه آگوست نیز متعلق به نینتندو بود که در سال ۲۰۰۸ و با کنسول Wii توانست بیشترین فروش را طی بازه زمانی یک‌ماهه تجربه کند. حال کنسول سوییچ نه‌تنها رکورد قبلی را جابه‌جا کرده، بلکه نسبت به هر دستگاه بازی دیگری در ماه آگوست بیشتر فروخته است؛ البته شگفتی‌های ماه آگوست برای شرکت نینتندو در همین‌جا به پایان نمی‌رسند. این شرکت در زمینه فروش بازی نیز توانست یک آمار خیره‌کننده دیگر به جا بگذارد.

از بین ۲۰ بازی پرفروش این ماه، ۱۰ عدد از آن‌ها متعلق به نینتندو و پلتفرمش هستند. اگرچه رتبه‌های اول و دوم فروش متعلق به Madden NFL 21 و UFC 4 است؛ اما در سایر رتبه‌ها می‌توانیم اسامی بازی‌های نینتندو از جمله Animal Crossing: New Horizons و Ring Fit Adventure را درکنار The Legend of Zelda: Breath of the Wild و Mario Kart 8 Deluxe و چند بازی دیگر از سری ماریو مشاهده کنیم.

مقاله‌های مرتبط:

    درضمن باید به این موضوع هم اشاره کرد که موفقیت‌های نینتندو بی‌ارتباط با رشد فروش کلی صنعت بازی نیست. طبق گزارش NPD، بازی‌های دیجیتالی روی کنسول‌ها، بازی‌های موبایلی و سرویس‌های اشتراکی، حوزه‌هایی هستند که امسال بیشترین رشد را تجربه کرده‌اند. از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون میزان درآمد صنعت بازی به ۲۹.۴ میلیارد دلار رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۹ حدود ۲۳ درصد رشد را نشان می‌دهد. میزان فروش در هر کدام از دسته‌های کنسول، بازی و لوازم جانبی نیز بیش از ۲۰ درصد افزایش داشته است. به‌نظر می‌رسد که شیوع ویروس کرونا هر چقدر برای سایر صنایع (مثل سینما) مصیبت‌بار بود، به رشد درآمدزایی ناشران بازی و سازندگان کنسول کمک کرده است.

    باید ببینیم آیا نینتندو می‌تواند این موفقیت‌ها را پس از عرضه کنسول‌های پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری ایکس هم حفظ کند یا خیر. نظر شما در این رابطه چیست؟

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات