اینستاگرام برای افزودن لینک به کپشنها هزینه دریافت میکند
افزودن لینک به قسمت کپشن برای برندها و حتی اینفلوئنسرهای اینستاگرام کاربرد زیادی دارد و آنها میتوانند برای تبلیغات یا معرفی محصول به دنبالکنندگانشان از این لینکها استفاده کنند؛ البته اینطور بهنظر میرسد که اینستاگرام تصمیم گرفته است این قابلیت را برای کاربران پولی کند.
روز گذشته، مایک مورفی، از رسانهی پروتکل، گزارشی دربارهی پتنت شرکتهای مختلف نوشت که در میان آنها، نام فیسبوک نیز به چشم میخورد. بهگفتهی مورفی، شرکت مالک اینستاگرام قصد دارد در افزودن لینک به توضیحات عکس، محدودیتهایی ایجاد و این بخش را پولی کند. او براساس مشاهداتش در پتنت اینستاگرام میگوید این پلتفرم بابت افزودن هر لینک از کاربر دو دلار دریافت خواهد کرد. مبلغ یادشده برای افزودن لینک به چندین پست ممکن است هزینهی زیادی برای اینفلوئنسر دربر داشته باشد؛ اما برای سرمایهگذاران فیسبوک سودآور خواهد بود.
در سال ۲۰۱۶، اینستاگرام اولینبار این پتنت را با عنوان «افزودن لینک پولی به توضیحات رسانه در سیستم شبکهی اجتماعی» ثبت کرد تا این شبکهی اجتماعی بهازای دریافت هزینه از کاربر، لینک را به محتوای متنی اضافه کند.
کاربران اینستاگرام برای معرفی محصول یا ارتباط به سایت مدنظر نمیتوانند به قسمت توضیحات پست اینستاگرام لینک اضافه کنند و بهناچار این لینک را در قسمت بیوگرافی پروفایل یا بههمراه عکس یا ویدئو در استوری قرار میدهند که البته محدودیتهایی هم دارد. درواقع، کاربرانی که بیش از ۱۰،۰۰۰ دنبالکننده یا تیک آبی دارند، میتوانند به استوریهایشان لینک اضافه کنند.
دریافت هزینه از اینفلوئنسرها و برندها در اینستاگرام میتواند درآمد سرشاری برای این پلتفرم داشته باشد؛ البته اگر کاربران به پرداخت این هزینه تمایل داشته باشند. شرکتها برای ثبت پتنت محصولات و خدمات درخواست میدهند که ممکن است به مرحلهی ثبت و اجرا نرسد؛ اما بهاحتمال زیاد، اینستاگرام تصمیم گرفته است دریافت هزینه برای ثبت لینک را اجرایی کند.
نظرات