سهام شرکت MTN در اسنپ نیز به فروش می‌رسد [به‌روزرسانی]

یک‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۹
مطالعه 2 دقیقه
پس از اعلام خبر خارج‌شدن تدریجی شرکت MTN، بزرگ‌ترین اپراتور آفریقای جنوبی از ایران، حال تصمیم این گروه تجاری برای فروش سهام اسنپ نیز به گوش می‌رسد.
تبلیغات

شرکت MTN روز جمعه، ۱۷مردادماه اعلام کرد که قصد دارد به‌صورت تدریجی از خاورمیانه خارج شود و سهم ۴۹ درصدی خود در شرکت ایرانسل را واگذار کند. حال مدیر ارشد مالی گروه ام تی ان اعلام کرده که سهام ۶۰ درصدی در شرکت اسنپ را نیز به فروش خواهد رساند.

به گزارش بلومبرگ، رالف ماپیتا، مدیر ارشد مالی گروه MTN می‌گوید اسنپ در بازار تاکسی اینترنتی ایران جایگاه برتر را دارد، بااین‌حال کسب و کاری غیراصلی برای MTN محسوب می‌شود اما ایرانسل نقشی کلیدی برای این اپراتور دارد. به‌گفته‌ی ماپیتا، درآمد ایرانسل در سال اخیر با وجود مشکلاتی چون کاهش نرخ ارز، تورم بالا و شیوع ویروس کرونا دوبرابر شده است.

گروه MTN، بزرگ‌ترین اپراتور تلفن همراه در قاره آفریقا، دارای ۴۳ درصد از سهام اسنپ است؛ البته ایرانسل نیز در سهام اسنپ سهمی جداگانه دارد و حال با خروج این گروه مخابراتی از خاورمیانه باید سهم بالای ۵۰ درصدی از اسنپ در کشور واگذار شود.

شرکت MTN به‌دلیل پرداخت بدهی‌های خود اقدام به فروش سهامش در بازار خاورمیانه کرده چرا که پس از اعمال تحریم‌های کشورهای غربی انتقال سرمایه برای آن‌ها دشوار شده است. ماپیتا می‌گوید حدود ۱۷۰ میلیون دلار از سرمایه‌ی شرکت در قالب وام و سود سهام هنوز در ایران مانده و تنها پیش از دور جدید تحریم‌های آمریکا در ماه مه ۲۰۱۸ بود که حدود یک میلیارد دلار از ایران به نفع MTN خارج شد.

اسنپ که یکی از بزرگ‌ترین گروه کسب‌و‌کار اینترنتی در کشور محسوب می‌شود، در سال ۱۳۹۳ تأسیس شد و هم‌اکنون خدماتی را در قالب اپلیکیشن‌های متعدد غذا، مشاوره پزشکی، سفر، رزرو بلیت و هتل و غیره ارائه می‌دهد.

به‌روزرسانی:

به گزارش زومیت، اسنپ اعلام کرده است که «شرکت ام‌تی‌ان ایرانسل درحال‌حاضر قصد خروج از گروه سهام‌داران اسنپ را ندارد.» به‌نظر می‌رسد همان‌گونه که MTN اعلام کرده روند خروجش از خاورمیانه و به‌خصوص ایران تدریجی و طی ۳ تا ۵ سال خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات