شیائومی نسخه‌ای ویژه از رابط کاربری MIUI را برای بازار هند عرضه می‌کند

جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
نسخه ویژه بازار هند رابط کاربری MIUI شیائومی فاقد اپلیکیشن‌های مسدودشده توسط مقامات دولت هند است.
تبلیغات

شیائومی اعلام کرده است که نسخه‌ای اصلاح‌شده از رابط کاربری MIUI را برای هند عرضه خواهد کرد. شیائومی این موضوع را در حساب رسمی توییتر خود با ارسال توییتی تایید کرده است و همچنان مشخص کرده که نسخه ویژه هند شامل چه مواردی خواهد بود.

چندی پیش دولت هند شرکت‌های چینی را متهم به سرقت اطلاعات از شهروندان هندی و ارائه‌ی آن‌ها به دولت چین کرد. سپس دولت هند دستور مسدود شدن اپلیکیشن‌های چینی در هند را صادر کرد و این حکم تاکنون پابرجا مانده است.

از آنجایی که هند یکی از پرسودترین بازارهای شرکت شیائومی است و شرکت چینی نمی‌خواهد بازار هند را از دست بدهد، اعلام کرده که نسخه جدیدی از رابط کاربری MIUI را در هند عرضه می‌کند که یکی از ویژگی‌های آن عدم برخورداری از اپلیکیشن‌های مسدودشده توسط دولت هند خواهد بود.

رابط کاربری MIUI به‌صورت از پیش‌نصب‌شده شامل برخی از اپلیکیشن‌های چینی می‌شد که گویا نسخه‌ی مخصوص بازار هند این رابط کاربری دیگر آن اپلیکیشن‌ها را شامل نمی‌شود. انتظار می‌رود رابط کاربری جدید MIUI طی هفته‌های آینده راهی بازار هند شود. مدل‌های جدید گوشی‌هایی نیز که روانه بازار هند خواهند شد، به‌صورت پیش‌فرض از رابط کاربری مخصوص هند MIUI برخوردار می‌شوند.

توییت شیائومی در مورد رابط کاربری MIUI

شیائومی حتی اقدام به جایگزینی برخی از اپلیکیشن‌ها نیز کرده است که می‌توان به ارائه اپلیکیشن Clean Master برای کاربران هندی اشاره کرد. این اتفاق در حالی رخ داده است که مقامات هندی اپلیکیشن Clean Master توسعه‌داده‌شده توسط شرکت Cheetah Mobile را در هند مسدود کردند.

در اقدامی بحث برانگیز شیائومی در ادامه توییت خود گفته که ۱۰۰ درصد اطلاعات کاربران هندی در هند باقی می‌ماند. چنین گفته‌ای نشان می‌دهد که شیائومی در هند دیتابیسی ایجاد کرده که اطلاعات کاربران هندی در آن محل ذخیره شود. مقامات دولت هند چندی پیش فهرستی از ۵۹ اپلیکیشن چینی ازجمله تیک تاک را منتشر کردند که مسدود شده و از دسترس کاربران هندی خارج شده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات