با کنار رفتن اپل، مایکروسافت بزرگ‌ترین مشتری برای خرید تیک تاک شد

جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد که مایکروسافت می‌خواهد تمامی کسب‌وکار اپلیکیشن تیک تاک در سراسر دنیا را خریداری کند.
تبلیغات

مایکروسافت چندی پیش تمایل خود را به خرید کسب‌وکار بخش مرتبط با ایالات متحده‌ی اپلیکیشن تیک تاک را نشان داد. پس از آن، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده  تایید کرد که اگر خرید اپلیکیشن تیک تاک تا ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور) صورت نگیرد، دستور مسدودسازی این اپلیکیشن در آمریکا را صادر خواهد کرد. سپس گفته شد که یکی از مشتریان خرید تیک تاک، شرکت اپل است که بعد از مدتی توسط کوپرتینویی‌ها رد شد.

حال گفته می‌شود که مایکروسافت نه‌تنها بخش مرتبط با ایالات متحده‌ی اپلیکیشن تیک تاک، بلکه تمامی کسب‌وکار مرتبط با تیک تاک در سراسر جهان را در نظر دارد که خریداری کند. در گزارش‌ها گفته شده بود که ردموندی‌ها تنها کسب‌وکار مرتبط با اپلیکیشن تیک تاک در کشورهای ایالات متحده، نیوزلند، کانادا و استرالیا را برای خرید در نظر گرفته است. پس از مدتی نیز دونالد ترامپ گفت از اقدام مایکروسافت یا هر شرکت آمریکایی دیگر برای خرید بخش ایالات متحده‌ی اپلیکیشن تیک تاک استقبال می‌کند؛ اما خرید تمامی کسب‌وکار مرتبط با تیک تاک اقدامی منطقی‌تر به نظر می‌رسد.

پس از اظهار نظر دونالد ترامپ، شایعاتی در فضای مجازی منتشر شد که اپل تمایل بسیاری به خرید اپلیکیشن تیک تاک دارد؛ اما کوپرتینویی‌ها چنین موضوعی را رد کردند و درنتیجه تنها مشتری بزرگ برای خرید تیک تاک، مایکروسافت شد. رسانه‌ Financial Times اعلام کرده است که از پنج منبع نزدیک به مایکروسافت متوجه شده که ردموندی‌ها برای خرید کسب‌وکار جهانی تیک تاک آماده می‌شوند.

خرید کسب‌وکار جهانی تیک تاک موضوع ساده‌ای نیست؛ زیرا تیک تاک اپلیکیشنی چینی است که چندی پیش به سرقت اطلاعات شهروندان ایالات متحده متهم شده بود. خرید تیک تاک توسط مایکروسافت درواقع تبعات مختلفی خواهد داشت. با این حال، بسیاری از کاربران آمریکایی تیک تاک امیدوار هستند که ردموندی‌ها موفق به خرید تیک تاک شوند. در غیر این صورت، اپلیکیشن محبوب آن‌ها به دستور دونالد ترامپ مسدود خواهد شد و باید با اپلیکیشن تیک تاک خداحافظی کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات