جریمه تخلف‌های تعرفه‌ای یک‌دهم درصد از درآمد ناخالص سالیانه اپراتور خواهد بود

چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
به‌موجب مصوبه‌ی جدید کمیسیون تنظیم مقررات، میزان جریمه‌ی تخلف از مقررات تعرفه‌ای دارندگان پروانه‌ی سرویس‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات افزایش یافت.
تبلیغات

به‌گزارش دفتر روابط‌عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در مصوبه‌ی جدید کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مقرر شده دارندگان پروانه‌ی ارائه‌ی خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات حداکثر ۴۸ ساعت پس از ابلاغ تخلف از مقررات تعرفه، برای رفع تخلف اقدام کنند و مبالغ دریافتی اضافی را به مشترکان طرف قرارداد خود بازگردانند.

حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات، خبر داده است که طبق مصوبه‌ی جدید، رگولاتوری می‌تواند علاوه‌بر اعمال مقرراتی در چهارچوب پروانه‌ی اعطاشده به اپراتورها، آن‌ها را به‌ازای هر روز دیرکرد، حداکثر معادل یک‌دهم درصد از درآمد ناخالص آخرین صورت مالی حسابرسی‌شده‌ی خود در یک سال جریمه کند.

در مصوبه‌ی کمیسیون تنظیم مقررات به تاریخ ۵ مرداد، به رگولاتوری اختیار داده شده تا درصورت تکرار تخلف، برای تعلیق کاهش مدت اعتبار یا لغو پروانه‌ی اپراتورها اقدام کند. پیش‌از‌این، رگولاتوری جریمه‌ی دومیلیاردتومانی برای تخلف اپراتورهای همراه اول و ایرانسل در گران‌کردن تعرفه‌های اینترنت خود در نظر گرفته بود؛ حال با مصوبه‌ی جدید، دو اپراتور باید در انتظار جریمه‌های بسیار سنگین‌تری باشند.

ناگفته نماند امروز، مدیرعامل همراه اول در اولین واکنش پس از یک ماه اعلام کرد تغییری در قیمت بسته‌های اینترنت این اپراتور به‌وجود نیامده است و شرکت در حال رایزنی برای رسیدگی به جریمه‌ی اعلام‌شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات