هواوی میت 40 و میت 40 پرو در رندرهایی جدید رؤیت شدند

سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
رندرهای فاش‌شده از میت ۴۰ و میت ۴۰ پرو هواوی نشان می‌دهند این گوشی‌های رده‌بالا پنل پشتی شیشه‌ای، صفحه‌نمایش خمیده و ماژول دایره‌ای‌شکل دوربین خواهند داشت.
تبلیغات

شرکت‌های زیادی همه‌ساله گوشی‌های پرچم‌دار روانه‌ی بازار می‌کنند که هواوی یکی از آن‌ها است؛ پرچمدارهای هواوی همواره به‌دلیل داشتن دوربین بسیار باکیفیت شهره بوده‌اند و این روند قرار است در نسل‌های بعدی هم ادامه‌دار باشد. درحالی‌که ابتدا هواوی در گوشی‌های سری P روی دوربین مانور ویژه می‌داد، اما گوشی‌های خانواده‌ی Mate هم در چند نسل اخیر به دوربین‌هایی باکیفیت مجهز شده‌اند. به‌تازگی رندرهایی از میت ۴۰ و میت ۴۰ پرو (Huawei Mate 40 Pro) فاش شده است که نشان می‌دهد این دو گوشی‌ هواوی در پنل پشتی مجموعه‌دوربین توانمندی خواهند داشت. 

نمای بالای پشت هواوی میت 40 / Huawei Mate 40

هواوی میت ۴۰

انتظار می‌رود هواوی گوشی‌های میت ۴۰ و میت ۴۰ پرو را طی ماه‌های پیش‌رو به‌صورت رسمی رونمایی کند. آن‌طور که رندرهای فاش‌شده نشان می‌دهند، هواوی توانسته زبان طراحی میت ۳۰ پرو و P40 پرو را در نسل جدید به تکامل برساند تا پرچم‌دار خانواده‌ی میت برای سال ۲۰۲۰ طراحی ظاهری بسیار جذابی داشته باشند. میت ۴۰ تا حد زیادی همچون ترکیبی از دو گوشی رده‌بالای یادشده به‌نظر می‌رسد.

سال گذشته در پنل پشتی گوشی‌های سری میت ۳۰ شاهد استفاده از ماژول دایره‌ای‌شکل برای دوربین بودیم که طراحی بسیار زیبایی داشت و کارشناسان زیادی آن را تحسین کردند. هواوی این ماژول دایره‌ای‌شکل را به میت ۴۰ و میت ۴۰ پرو نیز آورده و برخی تغییرات در آن اعمال کرده. برآمدگی پنل پشتی میت ۴۰ میزبان سه حسگر بزرگ به‌همراه یک حسگر مرموز دیگر است. دوربین چهارم احتمالا مجهز به فناوری فوکوس خودکار لیزری است یا اینکه در دسته‌ی دوربین‌های سه‌بعدی مدت‌پرواز (3D ToF) جای می‌گیرد. 

نمایشگر و پنل پشتی هواوی میت 40 / Huawei Mate 40 رندر غیررسمی

هواوی میت ۴۰

میت ۴۰ پرو که مدل بالارده‌تر به‌حساب می‌آید، دوربین مرمروز چهارم را برمی‌دارد و به‌جای آن از دوربینی با مکانیسم پریسکوپی استفاده می‌کند. در دوربین‌های پریسکوپی به‌لطف طراحی منحصربه‌فرد می‌توان به بزرگ‌نمایی زیاد دست پیدا کرد. پیش‌تر در برخی گوشی‌ها ازجمله پرچمداران هواوی شاهد استفاده از دوربین پریسکوپی بوده‌ایم. فعلا جزئیات این دوربین را نمی‌دانیم. هواوی P40 پرو از دوربین پریسکوپی با بزرگ‌نمایی پنج برابری اپتیکال استفاده می‌کرد،‌ اما مدل پرو پلاس به دوربینی با بزرگ‌نمایی ۱۰ برابری اپتیکال مجهز شده بود. 

در هر دو گوشی، دوربین‌های پنل پشتی درکنار فلاش دوگانه‌ی LED جای گرفته‌اند. فلاش دوگانه‌ی گوشی در نزدیکی لبه‌ی سمت چپ پنل پشتی جای گرفته و به درون برآمدگی دوربین منتقل نشده است. رندرها نشان می‌دهند گوشی‌های جدید هواوی دارای پنل پشتی شیشه‌ای هستند. هواوی سال گذشته مدلی از گوشی جدید سری میت را با پنل پشتی دارای پوشش چرم گیاهی همراه کرده بود که احتمال می‌دهیم این مدل برای سری میت ۴۰ هم معرفی شود.

هنوز به مشخصات فنی گوشی‌های سری میت ۴۰ هواوی اشاره نشده است. بااین‌حال شایعه‌ها می‌گویند هواوی در پی استفاده از «لنز بدون فُرم» به‌همراه دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی در گوشی‌های سری میت ۴۰ است. به‌علاوه گفته می‌شود این گوشی‌ها دارای تراشه‌ی پنج نانومتری کرین ۱۰۰۰ خواهند بود. هواوی به‌طور کلی تمرکز اصلی خود را روی دوربین نگه می‌دارد. قطعا هرچه به زمان رونمایی محصولات نزدیک شویم، اطلاعات بیشتری درباره‌ی آن‌ها کسب خواهیم کرد.

رندر غیررسمی میت 40 پرو / Huawei Mate 40 Pro پشت و جلو

هواوی میت ۴۰ پرو

هواوی نخستین بار دو سال پیش در میت ۲۰ پرو از صفحه‌نمایشی با لبه‌های خمیده استفاده کرد. از آن زمان تاکنون، نمایشگرهای خمیده به یکی از اصلی‌ترین بخش‌های سری میت تبدیل شده‌اند و این گوشی‌ها همواره چنین صفحه‌نمایشی داشته‌اند. هواوی همچنین از این نوع صفحه‌نمایش در گوشی‌های سری P استفاده کرده. دقیقا به‌همین دلیل است که دیدن نمایشگر خمیده در رندرهای میت ۴۰ و میت ۴۰ پرو اتفاقی تعجب‌برانگیز نیست. این دو گوشی قطعا صفحه‌نمایش خمیده‌ی OLED خواهند داشت و هواوی حسگر اثر انگشت را به‌ زیر صفحه‌نمایش منتقل خواهد کرد. البته بین میت ۴۰ و میت ۴۰ پرو برخی تفاوت‌ها وجود خواهد داشت. 

گفته می‌شود هواوی میت ۴۰ از صفحه‌نمایشی با ابعاد ۶٫۴ اینچ استفاده می‌کند که در اطراف آن انحنای نسبتا ظریفی دیده می‌شود، بااین‌حال مدل پرو از صفحه‌نمایش واترفال (آبشاری) بهره می‌گیرد که ابعادش به ۶٫۷ اینچ می‌رسد. در هر دو گوشی از حاشیه‌ی باریک در اطراف صفحه‌نمایش استفاده شده تا نگاه کردن به آن‌ها حس خوبی به کاربر منتقل کند. همچنین هر دو گوشی حفره‌ای بیضی‌شکل برای میزبانی از دوربین سلفی دوگانه دارند. میت ۴۰ دارای ابعاد ۱۵۸٫۶ در ۷۲٫۵ در ۸٫۹ میلی‌متر است، درحالی‌که ابعاد میت ۴۰ پرو ۱۶۲٫۸ در ۷۵٫۵ در ۹ میلی‌متر اعلام شده (این اعداد بدون درنظرگرفتن برآمدگی دوربین محاسبه شده‌اند).

رندر غیررسمی میت 40 پرو / Huawei Mate 40 Pro سه رخ کنار جلو و پشت

هواوی میت ۴۰ پرو

از قرار معلوم هواوی می‌خواهد در ماه اکتبر (مهر و آبان) یا نوامبر (آبان و آذر) از گوشی‌های خانواده‌ی میت ۴۰ پرده‌برداری کند. برخی رسانه‌ها از تراشه‌ی پنج نانومتری به‌کاررفته در این گوشی‌ها با نام کرین ۱۰۲۰ یاد می‌کنند. با درنظرگرفتن محدودیت‌های جدی که تحریم‌های ایالات متحده برای هواوی ایجاد کرده، برخی شایعه‌ها می‌گویند احتمال دارد هواوی مدل‌های مختلفی از گوشی‌های جدید خود را با تراشه‌های متفاوت همراه کند؛ شبیه به آنچه که امروزه سامسونگ انجام می‌دهد.

گوشی‌های جدید هواوی مدتی کوتاه پس از معرفی، روانه‌ی بازار چین خواهند شد و سپس شاهد عرضه‌ی آن‌ها در بازارهای بین‌المللی نظیر اروپا خواهیم بود. هواوی طی چند وقت اخیر برای رقابت در بازارهای اروپایی با برخی مشکلات مواجه شده، اما همچنان به تلاش‌های خود ادامه می‌دهد. هواوی نمی‌خواهد از بازار پراهمیتی مثل اروپا کنار بکشد. فعلا هیچ اطلاعاتی درباره‌ی قیمت گوشی‌های هواوی میت ۴۰ نداریم، اما چیزی که از آن مطمئن هستیم این است که میت ۴۰ و میت ۴۰ پرو بدون اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های گوگل دردسترس مخاطبان قرار خواهند گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات