Bird Box و چند فیلم و سریال دیگر نتفلیکس رایگان دردسترس قرار گرفتند

دوشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
نتفلیکس در بیانیه‌ای اختصاصی اعلام کرد که کاربران در سراسر دنیا ازاین‌پس می‌توانند رایگان و بدون داشتن حساب کاربری به برخی فیلم‌ها و سریال‌های محبوب نظیر Bird Box دسترسی پیدا کنند.
تبلیغات

برخی از سریال‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی اختصاصی نتفلیکس (Netflix) که در بین آن‌ها سریال Two Popes (نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار) و فیلم ترسناک تحسین‌شده‌ی Bird Box دیده می‌شود، هم‌اکنون رایگان و بدون داشتن اشتراک نتفلیکس برای مشاهده دردسترس هستند. این محتوای رایگان که قسمت اول سریال محبوب Stranger Things را هم شامل می‌‌‌شود، در این صفحه دردسترس هستند و کاربران در سراسر دنیا امکان مشاهده‌ی آن‌ها را دارند. رسانه‌ی Gadgets 360 نخستین‌بار گزارش مربوط به این کار نتفلیکس را منتشر کرد.

نتفلیکس بیانیه‌ای رسمی برای رسانه‌ی Gadgets 360 ارسال و در آن اعلام کرد گزینه‌های متنوعی برای افزایش بازدید از محتواهایش در نظر دارد و می‌خواهد افراد بیشتری را به‌سمت استفاده از پلتفرم خود بکشاند. در نظر داشته باشید که طبق گفته‌ی نتفلیکس، فیلم‌های رایگان را می‌توان به‌‌طور کامل در تمامی زبان‌هایی تماشا کرد که برای آن‌‌ها دردسترس قرار دارد؛ اما صرفا تماشای قسمت اول فصل اول سریال‌های تلویزیونی امکان‌پذیر است.

فهرست کامل فیلم‌ها و سریال‌هایی که نت‌فلیکس به‌رایگان ارائه می‌دهد، عبارت‌اند از: Stranger Things ،Murder Mystery ،Elite ،The Boss Baby: Back in Business ،Bird Box ،When they See Us ،Love is Blind ،The Two Popes ،Our Planet و Grace and Frankie. 

رعایت‌نکردن کپی‌رایت در ایران و نیز گران‌بودن قیمت حساب‌های کاربری اشتراکی پس از تبدیل دلار به ریال، باعث می‌شود کسی به تهیه‌ی اشتراک در سرویس‌هایی مثل نتفلیکس تمایل چندانی نداشته باشد. بااین‌حال اگر در خارج از ایران حضور دارید و هنوز برای ثبت‌نام در نتفلیکس اقدام نکرده‌اید، بهتر از است از این فرصت استفاده کنید و به تماشای محتوا بنشینید تا درصورت جلب‌شدن نظرتان به نتفلیکس، اشتراک این پلتفرم را نیز تهیه کنید. نتفلیکس در تلاش است قسمت اول سریال‌‌های جذاب را ارائه دهد تا شما را به تهیه‌ی حساب کاربری اشتراکی ترغیب کند. 

مقاله‌های مرتبط:

    صفحه‌ی پشتیبانی وب‌سایت نتفلیکس اعلام می‌کند که می‌توان محتواهای رایگان را بدون داشتن حساب کاربری ازطریق مرورگر وب در سیستم‌عامل‌های ویندوز و مک و گوشی‌های اندرویدی تماشا کرد؛ بااین‌حال، مرورگرهای سیستم‌عامل iOS و پلتفرم‌های دیگر نظیر تلویزیون‌های هوشمند یا دانگل Fire Stick پشتیبانی نمی‌شوند.

    به‌علاوه نمی‌توان هنگامی‌که مرورگر روی حالت ناشناس (Incognito) قرار دارد، محتواهای رایگان نتفلیکس را تماشا کرد. پیش از آغاز پخش هر فیلم یا سریال رایگان، تبلیغ ۳۰ ثانیه‌ای نتفلیکس به‌نمایش درمی‌آید که البته امکان ردکردن آن وجود دارد.

    این نخستین‌باری نیست که نتفلیکس محتواهای اشتراکی را به‌رایگان دردسترس کاربرانش قرار می‌دهد؛ چراکه سپتامبر سال گذشته (شهریور و مهر ۱۳۹۸) قسمت اول سریال Bard of Blood برای کاربران هندی به‌رایگان دردسترس قرار گرفت. همچنین در آن زمان،فصل دوم سریال Élite در بخش‌های از آمریکای‌لاتین رایگان منتشر شد.

    اوایل سال جاری میلادی، فیلم سینمایی To All the Boys I’ve Loved Before به‌رایگان دراختیار مشترکان آمریکایی نتفلیکس قرار گرفت. همچنین، نتفلیکس مدتی پیش اعلام کرد تعدادی از مستندهای قرارگرفته روی پلتفرمش به‌رایگان در یوتیوب دردسترس قرار می‌گیرند. البته این‌بار اوضاع متفاوت است و نتفلیکس تصمیم گرفته محتوای رایگان را به‌صورت جهانی دردسترس قرار دهد.

    نتفلیکس را نمی‌توانیم اولین پلتفرم استریم محتوا به‌حساب بیاوریم که چنین رویکردی در پیش می‌گیرد؛ زیرا یوتیوب مدت‌ها است که استراتژی مشابهی در پیش گرفته و برخی از محتواهای پولی اختصاصی پلتفرم خود را به‌رایگان دردسترس کاربران قرار می‌دهد. 

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات