سامسونگ کارخانه تولید پنل LCD خود را در شهر شوژو به TCL فروخت

دوشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارشی جدید اعلام می‌کند سامسونگ به‌تازگی کارخانه‌ی تولید پنل LCD خود را در شهر شوژو با قیمت ۱٫۸ میلیارد دلار به یکی از شرکت‌های زیرشاخه‌ی TCL فروخته است.
تبلیغات

براساس ادعاهای برخی منابع ناشناس، سامسونگ‌دیسپلی، از زیرشاخه‌های بزرگ سامسونگ‌الکترونیکس، به‌تازگی کارخانه‌ی تولید پنل LCD خود را در شهر شوژو چین فروخته است. خریدار اصلی این کارخانه شرکتی با نام CSOT است که بازوی تجاری TCL در شهر شوژو به‌حساب می‌آید و زیرنظر TCL فعالیت می‌کند. TCL شرکت بزرگی است که علاوه‌بر تلویزیون‌های هوشمند، گوشی‌های سری آلکاتل را هم تولید می‌کند؛ البته این شرکت مدتی پیش، گوشی‌های هوشمند اختصاصی خود را نیز معرفی و عرضه کرد. 

ظاهرا قرارداد منعقدشده‌ی بین سامسونگ‌دیسپلی و TCL افزون‌بر ۱٫۸ میلیارد دلار ارزش دارد و به‌لطف این قرارداد، مالکیت ۶۰ درصد از این کارخانه‌ به CSOT می‌رسد. از ۴۰ درصد باقی‌مانده، ۱۰ درصد در مالکیت TCL و ۳۰ درصد در مالکیت مقام‌های رسمی شوژو قرار دارد. آمار رسمی نشان می‌دهد کارخانه‌ی شهر شوژو توانسته ۲۷ درصد از مجموع پنل‌های LCD سامسونگ‌دیسپلی را تولید کند. اکثر این پنل‌ها مخصوص مانیتورها و تلویزیون‌های هوشمند بوده‌اند. عقد این قرارداد چین را به تولیدکننده‌ی نیمی از نمایشگرهای LCD بزرگ دنیا تبدیل می‌کند. 

پیش‌تر گزارش‌هایی شنیده بودیم که برمبنای آن‌ها سامسونگ قصد دارد رسما به فعالیت کسب‌و‌کار LCD خود پایان دهد تا جدی‌تر روی نمایشگرهای کوانتوم دات و LED متمرکز شود. سامسونگ نیز مدتی پیش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی از صنعت تولید پنل‌های LCD خارج شود. فروش کارخانه‌ی شهر شوژو جدیدترین اقدام سامسونگ در همین زمینه به‌شمار می‌آید.

کارخانه‌ی سامسونگ‌دیسپلی در شهر شوژو می‌تواند ماهانه ۱۶۰،۰۰۰ پنل LCD تولید کند؛ بااین‌حال، درحال‌حاضر ظرفیتش کاهش پیدا کرده و ماهانه ۱۲۰،۰۰۰ پنل می‌سازد. بنابر اعلام برخی گزارش‌ها، درحال‌حاضر از این کارخانه برای تولید پنل‌های ۳۲ و ۵۵ و ۶۵ اینچ استفاده می‌شود. 

رسانه‌ی Korea Herald در گزارشی اختصاصی اعلام کرد این کارخانه‌ی سامسونگ پس از عقد قرارداد یادشده و تبدیل به یکی از زیرمجموعه‌های TCL، به سه خط‌تولید نسل ۸٫۵ و یک خط‌تولید نسل ۱۱ مجهز خواهد شد. خط‌تولید نسل ۱۱ سامسونگ دیسپلی قرار است از اوایل سال آینده‌ی میلادی رسما فرایند تولید پنل‌های جدید را آغاز کند. نکته‌ی جالب این است که گزارش Korea Herald اعلام می‌کند سامسونگ‌دیسپلی تصمیم گرفته ۷۲۳ میلیون دلار در شرکت‌های وابسته به TCL سرمایه‌گذاری کند تا ۱۲٫۳۳ درصد از سهم آن‌ها را ازآنِ خود کند.

به‌نظر می‌رسد TCL در تلاش است بدون متحمل‌شدن هزینه‌های راه‌اندازی کارخانه‌ی اختصاصی، میزان تولیدات خود را افزایش دهد تا سهم بیشتری از بازار را از چنگ رقبا بیرون بکشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات