ویندوز 10 به‌زودی امکان آرشیو اپلیکیشن‌ها را برای خالی‌کردن فضای حافظه فراهم می‌کند

شنبه ۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
در آخرین بیلد ویندوز ۱۰ برای خالی‌کردن حافظه‌ی سیستم، راهکاری جدید درنظر گرفته شده است.
تبلیغات

مایکروسافت در بیانیه‌ای اعلام کرد پیش‌نمایش بیلد 20201 ویندوز ۱۰ را برای پروژه‌ی Windows Insider به کانال Dev عرضه کرده است. در بیانیه‌ی مایکروسافت درباره‌ی تغییرات جدید اعمال‌شده در نسخه‌ی جدید ویندوز ۱۰ توضیحاتی داده‌ نشده؛ اما یکی از طرفداران این سیستم‌عامل متوجه تغییر جدید شده و اسکرین‌شاتی از ویژگی جدید توییت کرده است. براساس اسکرین‌شات ارسال‌شده از کاربری به‌نام Cadenzza در توییتر، در ویژگی جدید به‌طور خودکار اپلیکیشن‌های استفاده‌نشده آرشیو ‌می‌شوند تا در حافظه‌ ذخیره ‌سازی صرفه‌جویی شود.

ناگفته نماند فایل‌ها و داده‌های مربوط به اپلیکیشن‌های آرشیوشده حذف نمی‌شوند. همچنین، درصورت نیاز به استفاده از اپلیکیشن‌ آرشیوشده، نسخه‌ی کامل آن پس از اتصال به اینترنت بازیابی می‌شود و ویندوز 10 دوباره اپلیکیشن‌ را دانلود می‌کند.

باتوجه‌به نبود جزییات ویژگی بیلد جدید ویندوز ۱۰، هنوز مشخص نیست آرشیوکردن اپلیکیشن‌ها آزمایشی باشد یا خیر. ویژگی یادشده، قابلیت جدیدی محسوب نمی‌شود و پیش از این، کاربران iOS می‌توانستند با فعال‌کردن گزینه‌ی Offload Unused Apps حافظه‌ی اشغال‌شده از اپلیکیشن‌های بلااستفاده را بدون حذف داده‌های آن‌ها خالی کنند. البته این ویژگی در ویندوز کمی با iOS متفاوت است و در ویندوز ۱۰ کاربران نمی‌توانند اپلیکیشن‌ها را برای آرشیو انتخاب کنند و سیستم براساس آخرین استفاده‌ی کاربر آن‌ها را آرشیو می‌کند.

افزودن ویژگی آرشیوکردن اپلیکیشن‌ها به ویندوز ۱۰

مایکروسافت قابلیت جدید را در برنامه‌ی آزمایشی Windows Insider برای آخرین بیلد ویندوز آزمایش می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات