پتنت اوپو به یک گوشی کشویی با امکان گسترش نمایشگر اشاره می‌کند

جمعه ۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
در پتنت اوپو می‌توان گوشی هوشمندی را با طراحی کشویی مشاهده کرد که امکان گسترش یا کاهش ابعاد نمایشگر آن وجود دارد.
تبلیغات

اوپو که از شرکت‌های چینی در زمینه تولید گوشی هوشمند محسوب می‌شود، پتنتی به‌ثبت رسانده که تلفن هوشمندی با ویژگی‌های جالبی را به نمایش می‌گذارد. در صورتی که چنین پتنتی به محصولی واقعی تبدیل شود با گوشی کشویی مواجه خواهیم بود که امکان گسترش نمایشگر را دراختیار کاربر قرار می‌دهد.

چنین طراحی در محصولات قدیمی به چشم می‌خورد؛ البته با این تفاوت که پس از گسترش گوشی با دکمه‌ها یا کیبورد مواجه می‌شدیم. حال، اوپو در نظر دارد گوشی هوشمند بسازد که به‌جای مشاهده دکمه یا کیبورد در حالت گسترده، ابعاد نمایشگر افزایش یابد.

برخلاف آنچه که در محصولاتی مانند گلکسی زد فلیپ مشاهده کردیم، گوشی اوپو در حالت اولیه طراحی مربعی شکلی دارد و زمانی‌که گوشی را به حالت گسترده درآوید با نمایشگری بزرگ‌تر و کشیده‌تر روبه‌رو خواهید شد. در پتنت توضیح داده می‌شود که ابعاد نمایشگر در حالت گسترده ۸۰ درصد افزایش می‌یابد.

پتنت گوشی کشویی اوپو

تصاویر رندرشده‌ای که در ادامه مشاهده خواهید کرد توسط گروه LetsGoDigital طراحی شده‌اند تا درک واضح‌تری از پتنت اوپو داشته باشیم. باتوجه‌به طراحی انتهای گوشی هوشمند، به‌نظر می‌رسد که نمایشگر در انتهای بدنه جمع می‌شود. درواقع پتنت جدید اوپو، ترفندی ساده است که البته از مزایای نمایشگرهای قابل انعطاف، استفاده حداکثری می‌کند. نکته قابل‌توجه دیگر نیز امکان دسترسی به درگاه سیم‌کارت و کارت‌خوان حافظه میکرو اس‌دی در حالت گستردگی نمایشگر خواهد بود و درواقع درگاه‌های ذکرشده در حالت اولیه گوشی هوشمند، مخفی خواهند ماند.

پتنت گوشی کشویی اوپو

جایگاه دوربین سلفی در تصاویر رندرشده مشخص نیست. علاوه بر آن دور از ذهن به‌نظر می‌رسد که دوربین سلفی به‌صورت کشویی یا چرخان طراحی شود. همین امر، احتمال استفاده از دوربین پنهان‌شده زیر نمایشگر را افزایش می‌دهد. باید در نظر داشت که ثبت پتنت به‌معنی به تولید انبوه رسیدن محصولی با استفاده از فناوری‌های ذکرشده در پتنت نیست.

درواقع ممکن است اوپو محصولی با مشخصات ذکرشده را هرگز تولید نکند. بااین‌حال، ویژگی‌های جالبی در تصاویر رندرشده به چشم می‌خورد که نباید نادیده گرفته شوند. درحالی‌که محصولات موجود در بازار از نمایشگرهایی با ابعاد بالا استفاده می‌کنند، وجود گوشی هوشمندی که امکان کاهش ابعاد و گسترش آن در زمان نیاز می‌تواند تنوع جالبی به تلفن‌های هوشمند موجود در بازار بدهد.

نظر شما کاربران زومیت در مورد پتنت جدید اوپو چیست؟ آیا گوشی هوشمند کشویی با طراحی قابل مشاهده در تصاویر رندرشده را می‌پسندید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات