شیائومی گزارش مالی سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۰ را منتشر کرد

پنج‌شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارش مالی شرکت چینی نشان می‌دهد که به‌لطف فروش درخورتوجه محصولات در کشورهای اروپایی، شیائومی توانسته به درآمد چشمگیری دست یابد.
تبلیغات

شیوع بیماری کرونا تأثیرات مخربی روی درآمد کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک گذاشته است؛ اما گزارش مالی سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۰ شیائومی نشان‌دهنده‌ی درآمد مطلوب شرکت چینی در بازه‌ی زمانی ذکرشده است. شیائومی در این بازه توانسته درآمدی افزون‌بر ۷/۷ میلیارد دلار کسب کند و درمقایسه‌با بازه‌ی زمانی مشابه در سال ۲۰۱۹ با رشد ۳/۱ درصدی در میزان درآمد خود مواجه شود.

در‌مقایسه‌با سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۰ نیز درآمد شیائومی رشدی ۷/۷ درصدی به خود دیده که نتایجی امیدوارکننده برای مقام‌های شرکت چینی به‌همراه دارد. درحالی‌که برخی از شرکت‌های سازنده گوشی هوشمند وضعیت بسیار بدی را پشت‌سر گذاشته‌اند، شیائومی توانسته با مدیریت درست منابع، نه‌تنها با افت درآمد دربرابر نتایج به‌دست‌آمده در سال گذشته مواجه نشود؛ بلکه درآمد خود را افزایش نیز دهد.

سود حاصل از درآمد ۷/۷ میلیارد دلاری شیائومی در بازه‌ی زمانی سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۰ رقمی بیش از ۶۵۰ میلیون دلار برآورد شده که درمقایسه‌با میزان سود خالص شرکت چینی در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۹ با رشدی ۱۲۹/۸ درصدی همراه بوده است. ناگفته نماند در‌مقایسه‌با سود خالص کسب‌شده در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۰ نیز رشدی ۱۰۸ درصدی به‌چشم می‌خورد.

در آمارهای مقام‌های شیائومی مشاهده می‌شود که شرکت چینی توانسته به فروش محصولات خود در دوران شیوع بیماری کرونا ادامه دهد و حتی مشتریان بیشتری نیز کسب کند. در‌مقایسه‌با ژانویه‌ی ۲۰۲۰، سران شرکت چینی ادعا می‌کنند تعداد گوشی‌های فعال‌شده در روز ۱۲۰ درصد افزایش یافته است. چنین آماری متعلق به تعداد دستگاه‌هایی است که اولین‌بار مشتریان فعال و راه‌اندازی می‌کنند.

سران شیائومی نقش بازارهای اروپایی را در موفقیت کسب‌شده بسیار مهم و پررنگ عنوان کرده‌اند. شیائومی در‌مقایسه‌با بازه‌ی زمانی سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۹، در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۰ توانسته میزان فروش گوشی‌های هوشمند در کشورهای اروپایی را ۶۵ درصد افزایش دهد؛ به‌گونه‌ای که به پرفروش‌ترین برند گوشی‌های هوشمند در اسپانیا و به دومین برند پرفروش در فرانسه و به چهارمین برند پرفروش در آلمان تبدیل شود.

در هند اوضاع کمی برای شیائومی ناگوار بوده است؛ زیرا به‌دلیل تعطیلی بازار و افت در تولید محصولات، تعداد گوشی‌های هوشمند فعال‌شده در روز با افت ۲۸ درصدی همراه بوده است. در آمارها مشخص می‌شود که تقاضای کاربران هندی با کاهش مواجه نشده؛ بلکه کاهش موجودی تلفن‌های هوشمند در بازار به افت فروش محصولات شیائومی ختم شده است.

هند بزرگ‌ترین بازار محصولات شیائومی در خارج از مرزهای چین است؛ اما تا زمانی‌که تولید و عرضه‌ی محصولات به حالت عادی بازنگردد، شرکت چینی با افت فروش محصولات خود در بازار هند مواجه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات