OxygenOS وان پلاس ممکن بود امروز با نام DaVinci شناخته شود

پنج‌شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
وان‌پلاس در توییتی جدید به ۱۰ نامی اشاره کرده که در فهرست نامزدهای اولیه‌ی انتخاب نام نهایی رابط کاربری گوشی‌هایش قرار داشته‌اند. در بین آن‌ها نام‌هایی همچون DaVinci و Carbon به‌چشم می‌خورد.
تبلیغات

وان‌پلاس نخستین بار در سال ۲۰۱۵ میلادی بود که رابط کاربری اختصاصی گوشی‌های هوشمند خود را با نام اکسیژن او اس (Oxygen OxygenOS) معرفی کرد تا آن را جایگزین رابط کاربری Cyanogen OS که گوشی وان‌پلاس وان ۲۰۱۴ از آن استفاده می‌کرد، بکند. از آن زمان تاکنون، اکسیژن OS بهبوهای محسوسی به‌خود دیده است تا نیازهای مختلف کاربران را برطرف کند. اکسیژن OS به‌عقیده‌ی بسیاری از کاربران، یکی از دوست‌داشتنی‌ترین رابط‌های کاربری اندروید است که تجربه‌ای نزدیک‌به اندروید خالص ارائه می‌دهد و سرعت بسیار خوبی دارد.

وان‌پلاس در سال ۲۰۱۵ برای انتخاب نام نهایی رابط کاربری خود، مسابقه‌ای برگزار کرده بود که درنهایت OxygenOS توانست برنده بیرون بیاید. دیگر گزینه‌های موجود در مسابقه شامل چه مواردی بودند؟‌ وان‌پلاس به‌تازگی فهرست ۱۰ نامزد دیگر نام نهایی رابط کاربری گوشی‌های خود را توییت کرده است که شامل این موارد می‌شوند: Opus و Nomad OS و CosmOS و Muse و Karma و OnePlus ROM و StratOS و Carbon و ElementOS و DaVinci. بنابراین ممکن بوده امروز از رابط کاربری گوشی‌های وان‌پلاس، به‌جای اکسیژن OS با یکی از اسامی موردبحث، یاد شود.

از بین اسامی یادشده، CosmOS و StratOS نامی جالب و هوشمندانه هستند، زیرا به‌شکلی جالب از عبارت OS استفاده می‌کنند. بااین‌حال ظاهر این اسامی از تلفظ‌شان جذاب‌تر است. با همه‌ی این‌ها OxygenOS نام بسیار جالبی است و هیچ‌گونه ایرادی به آن وارد نمی‌شود. گفته می‌شود که وان‌پلاس قصد دارد به‌زودی رابط کاربری جدید خود را با نام OxygenOS 11 معرفی کند. OxygenOS 11 دارای قابلیت‌هایی مثل صفحه‌نمایش همیشه‌روشن، انیمیشن‌های جدید و دارک مود بهبودیافته خواهد بود. 

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی این خبر چیست؟ شما کدا‌م‌یک از اسامی یادشده را ترجیح می‌دهید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات