گیمبال DJI Osmo Mobile 4 رونمایی شد

پنج‌شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
Osmo Mobile 4 گیمبال موبایلی جدید DJI است که روز گذشته تصاویر آن فاش شد. DJI در همین راستا به‌تازگی گیمبال جدید خود را با مانت مغناطیسی جالبش، رونمایی کرده است.
تبلیغات

DJI یکی از شرکت‌های نام‌آشنا در حوزه‌ی تولید پهپاد و گیمبال موبایلی است. گیمبال‌های موبایلی این شرکت که تحت برند Osmo تولید می‌شوند، لرزش ویدئوهایی را که ازطریق گوشی هوشمند ضبط می‌کنید کاهش می‌دهند و به جذاب‌تر شدن ویدئو کمک می‌کنند. DJI در اطلاعیه‌ای رسمی جدیدترین عضو از گیمبال‌های خانواده‌ی آزمو موبایل را با نام دی جی آی آزمو موبایل ۴ (DJI Osmo Mobile) رونمایی کرده است. پهپاد OM 4 دارای همان زبان طراحی نسل پیش است و این یعنی می‌توان به‌سادگی گیمبال را جمع کرد تا حمل آن ساده شود.

بزرگ‌ترین تغییری که آزمو موبایل ۴ نسبت‌به آزمو موبایل ۳ به‌خود دیده، بخش مانت است. در نسل قبل مجبور بودید گوشی را به‌صورت دستی در محفظه‌ی خاص گیمبال که حالتی کشویی داشت، قرار دهید. بااین‌حال در نسل جدید گیمبال‌های DJI شاهد مانت مغناطیسی هستیم. گیمبال جدید DJI در حقیقت دارای دو مانت مغناطیسی است که به‌سرعت به گوشی متصل می‌شوند و به‌لطف همان مانت‌ها می‌توان گوشی را روی گیمبال قرار داد. یکی از مانت‌های مغناطیسی، گیره‌ای است که دور گوشی را می‌پوشاند، درحالی‌که دومی مستقیما به پشت گوشی وصل می‌شود و حلقه‌ای دارد که نگه‌داشتن گوشی با یک دست را ساده‌تر می‌کند. 

گیمبال دی جی آی آزمو موبایل 4 / DJI Osmo Mobile 4 در دست راست یک زن

دی جی آی آزمو موبایل 4 دارای دو مانت مغناطیسی جالب است

گیمبال جدید DJI افزون‌بر داشتن زبان طراحی Osmo Mobile 3 و امکان تا شدن، دارای همان چینش دکمه‌ها است و از این حیث تغییری به‌خود ندیده. به‌علاوه OM 4 همچون نسل قبلی توانایی ۱۵ ساعت شارژدهی دارد و از درگاه USB-C استفاده می‌کند. DJI ادعا می‌کند که گیمبال جدیدش اندکی کوچک‌تر و سبک‌تر از Osmo Mobile 3 است و از موتورهای ارتقاءیافته بهره می‌برد. مدل پیشین گیمبال به‌خوبی می‌توانست گوشی‌های بزرگی همچون آیفون ۱۱ پرو مکس و گلکسی نوت را نگه دارد و قطعا این گفته برای آزمو موبایل ۴ هم صدق می‌کند.

DJI چندین قابلیت نرم‌افزاری جدید به آزمو موبایل ۴ اضافه کرده است که پیش‌تر نمونه‌ی آن‌ها را در آزمو موبایل ۳ ندیده بودیم. به‌علاوه DJI تلاش کرده قابلیت‌های فعلی را هم بهبود ببخشد. براساس اعلام رسمی، قابلیت Dynamic Zoom که قبلا با نام بزرگ‌نمایی Dolly از آن یاد می‌شد، در مدل جدید حضور دارد. به‌لطف این قابلیت، هرگاه که به سوژه نزدیک شوید، دوربین گوشی کوچک‌نمایی می‌کند و هرگاه از سوژه فاصله بگیرید شاهد بزرگ‌نمایی خواهید بود. قابلیت Spin Shot Gimbal Movement نیز در آزمو موبایل ۴ حضور دارد؛ این قابلیت، دوربین را در هوا با الگویی جالب حرکت می‌دهد. Clone Me Panorama به شما امکان می‌دهد خودتان یا دوستان‌تان را چند بار کپی کنید تا تصویر نهایی، فرمی خلاقانه به‌خود بگیرد.

دی جی آی آزمو موبایل 4 / DJI Osmo Mobile 4 روی سطح چوبی درحال فیلمبرداری

DJI Osmo Mobile 4 با قیمت ۱۴۹ دلار به بازار عرضه می‌شود

ازلحاظ فنی امکان استفاده از سه قابلیت جدید Osmo Mobile 4 در گیمبال‌های پیشین نیز وجود داشت، بااین‌حال دیدن آن‌ها در قالب حالت‌هایی مستقل، خبر بسیار خوبی برای طرفداران گیمبال‌های DJI است و کار با محصول را ساده‌تر می‌کند.

 DJI می‌گوید گیمبال جدیدش می‌تواند بهتر از قبل، انسان‌ها را رهگیری کند؛ البته در شرایطی که گیمبال را به‌شکلی ثابت روی میز قرار داده باشید. به‌علاوه این گیمبال می‌تواند بهتر سوژه‌های مختلف نظیر افراد بزرگسال، کودکان و حیوانات خانگی را از یکدیگر تشخیص دهد. همچنین تمامی حالت‌های سینمایی آزمو موبایل ۳ در مدل جدید هم حضور دارند.

دو گوشی آیفون 11 با مانت مغناطیسی گیمبال دی جی آی آزمو موبایل 4 / DJI OM 4

براساس اعلام رسمی، گیمبال DJI OM 4 از امروز با قیمت ۱۴۹ دلار دردسترس قرار گرفته است. گیمبال جدید DJI حدودا بیشتر از ۲۰ دلار گران‌قیمت‌تر از Osmo Mobile 3 است. بااین‌حال نباید فراموش کنید که آزمو موبایل ۴ لوازم جانبی بسیار بیشتری دارد و گیمبال باکیفیت‌تری است. DJI این گیمبال را به‌همراه دو مانت مغناطیسی، کیف ویژه، تری‌پاد و مچ‌بند ویژه عرضه می‌کند. 

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درباره‌ی گیمبال جدید DJI دارید؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات