TSMC برای تولید تراشه‌ها با لیتوگرافی ۲ نانومتری آماده می‌شود

چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
TSMC درصدد است مراکز تحقیق و توسعه‌ای برای کار روی لیتوگرافی ۲ نانومتری در شهر سینچو تایوان احداث کند.
تبلیغات

شرکت تایوانی TSMC در خلال ارائه گزارش مالی سالانه، برنامه خود برای دو سال آینده را به‌اشتراک گذاشته است. در این برنامه می‌توان مشاهده کرد که TSMC برای تولید تراشه‌هایی با لیتوگرافی ۲ نانومتری قدم‌های اولیه را برخواهد داشت. درحال‌حاضر، شرکت تایوانی در حال احداث یک کارخانه به‌همراه مرکز تحقیق و توسعه است تا روی تکنولوژی تولید تراشه با فرایند لیتوگرافی ۲ نانومتری متمرکز شود.

در جزئیات برنامه TSMC آمده است که شرکت تایوانی طی بازه زمانی ذکرشده ۸ هزار نیروی جدید استخدام می‌کند و همچنین در پایان سال ۲۰۲۲ نیز تراشه‌هایی با لیتوگرافی ۳ نانومتری را روانه بازار خواهد کرد. درحال‌حاضر TSMC به سفارش شرکت‌های مطرحی همچون کوالکام، اپل و AMD در حال ساخت تراشه‌هایی با لیتوگرافی ۵ نانومتری است و انتظار می‌رود از اوایل سال ۲۰۲۱ شاهد عرضه محصولاتی باشیم که مجهز به چنین تراشه‌هایی شده‌اند.

مقامات TSMC اعلام کردند که زمینی با متراژ بالا را در شهر سینچو تایوان خریداری کرده‌اند تا در آن محل، بخش‌های مختلف برای تحقیق‌وتوسعه را احداث کنند. گفته می‌شود مراکز جدید در شهر سینچو به تحقیق و توسعه روی فرایند تولید تراشه‌های ۳ و ۲ نانومتری اختصاص می‌یابد.

چندی پیش، یکی از مقامات بلندپایه شرکت تایوانی گفت که تراشه‌های ۳ نانومتری ساخت TSMC همچنان با استفاده از معماری FinFET تولید خواهند شد؛ اما برای تولید تراشه‌هایی با لیتوگرافی ۲ نانومتری، معماری GAA به کار گرفته می‌شود. 

شاید مهم‌ترین رقیب TSMC را بتوان سامسونگ دانست. مقامات شرکت کره‌ای گفته‌اند که در سال ۲۰۲۲ تراشه‌هایی با لیتوگرافی ۳ نانومتری و با بهره گرفتن از معماری GAA تولید می‌کنند. وجود رقیب برای TSMC می‌تواند به‌نفع کاربران گجت‌های هوشمند باشد؛ زیرا رقابت دو شرکت تایوانی و کره‌ای به کاهش قیمت تمام‌شده تراشه ختم شده و محصولات به قیمت کمتری به دست مشتریان خواهند رسید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات