صفحه پیش‌فروش PS5 و Xbox Series X در Best Buy به قیمت گران آن‌ها اشاره می‌کند

سه‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
اطلاعات موجود در صفحه پیش‌خرید کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس در فروشگاه Best Buy به احتمال گران‌بودن نسخه‌های دیسک خور آن‌ها اشاره می‌کند.
تبلیغات

هرچه زمان می‌گذرد، به پایان سال ۲۰۲۰ نزدیک می‌شویم؛ زمانی‌که دو غول فناوری دنیا، یعنی سونی و مایکروسافت، برای عرضه‌ی کنسول‌های خانگی نسل بعدی خود، یعنی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس، آماده می‌شوند. هر دو کنسول بازی وعده‌ی ارائه‌ی قابلیت‌های چشمگیری درزمینه‌ی ارتقای جلوه‌های بصری و کاهش درخور‌توجه زمان بارگذاری بازی‌ها و فناوری‌های نوآورانه‌ای مانند رهگیری پرتو (Ray-Tracing) را به علاقه‌مندان داده‌اند که در گذشته تنها در کامپیوترهای قدرتمند به‌چشم می‌خورد.

درحال‌حاضر، تقریبا تمامی اطلاعات و جزئیات مربوط به جنبه‌ی سخت‌افزاری  PS5 و Xbox Series X برای مخاطبان تشریح داده شده است؛ اما همچنان از زمان دقیق و قیمت دو کنسول در زمان عرضه خبری نیست. با اینکه پلی ‌استیشن 5 اولین ویدئو تبلیغاتی رسمی خود را نیز در تلویزیون به‌نمایش گذاشته است، مخاطبان دنیای بازی‌های ویدئویی هنوز در انتظار رونمایی مهم‌ترین جزئیات هر دو کنسول، یعنی قیمت آن‌ها هستند.

هرچه بیشتر به بازه‌ی عرضه‌ی رسمی کنسول‌های جدید نزدیک می‌شویم، فروشگاه‌ها و وب‌سایت‌های عرضه و توزیع بیشتری در سرتاسر جهان صفحات پیش‌سفارش ایجاد و قیمت‌های احتمالی برای آن‌ها ارائه می‌کنند. جدیدترین نمونه از آن‌ها، قیمت پیشنهادی وب‌سایت Best Buy در صفحه‌ی پیش‌فروش کنسول‌های سونی و مایکروسافت است که رقم حدودی ۴۹۹ دلار را برای هر دو آن‌ها پیشنهاد کرده است. صفحه‌ی اختصاصی این کنسول‌ها در وب‌سایت Best Buy گزینه‌ی مخصوص «تأمین اعتبار مالی» را در انتهای صفحه قرار داده که با کلیک‌کردن روی آن، قیمت احتمالی ۴۹۹ دلار را برای آن‌ها پیشنهاد می‌کند.

پیش فروش ایکس باکس سری ایکس / پلی استیشن 5

البته باید همچنان به این نکته توجه کرد که وب‌سایت Best Buy نیز فروشگاه آنلاین عادی است که احتمال دارد اطلاعات آن با واقعیت فاصله داشته باشد. تاکنون، مقام‌های دو برند پلی‌استیشن و ایکس ‌باکس به قیمت احتمالی کنسول‌های خود اشاره‌ای نکرده‌اند و به‌نظر می‌رسد منتظر اولین حرکت طرف مقابل هستند. بنابراین، بهتر است قیمت پیشنهادی فروشگاه Best Buy نیز مانند نمونه‌های پرشماری که در ماه‌های گذشته مشاهده کردیم، به‌منزله‌ی شایعه در نظر گرفته شود.

در‌این‌بین، به این نکته نیز باید اشاره شود که ارائه‌‌ی گزینه‌ی «قیمت پیشنهادی» یکی از رویکردهای استاندارد وب‌سایت Best Buy بوده است که معمولا در بازه‌های ۶ تا ۲۴ ماهه برای تمامی محصولاتی ارائه می‌شود که در این فروشگاه فروخته می‌شوند.

درمجموع، باید دید چه عاملی قیمت پیشنهادی وب‌سایت Best Buy را از سایر فروشگاه‌های آنلاین متمایز می‌کند؟ برای افراد ناآشنا با این موضوع باید گفت پیشنهاد‌های تأمین اعتبار مالی در این‌ نوع وب‌سایت‌ها همواره با درنظرگرفتن قیمت اصلی کالا تعیین می‌شود. به‌عنوان مثال، قیمت‌های ۲۹۹ دلاری نینتندو سوییچ و پلی ‌استیشن 4 و قیمت ۳۹۹ دلاری ایکس ‌باکس وان ایکس فقط برای ۱۲ ماه در برنامه‌ی خرید بدون بهره از این فروشگاه قرار می‌گیرند و از این امتیاز استفاده می‌کنند؛ زیرا همه‌ی آن‌ها در ردیف محصولات ۴۰۰ دلار یا ارزان‌تر قرار دارند.

مقاله‌های مرتبط:

    وقتی در وب‌سایت Best Buy برای محصولاتی با قیمت‌های بیشتر از ۴۹۹ دلار جست‌وجو کنید، خواهید دید پیشنهاد مالی ارائه‌شده برای بازه‌های ۱۸ ماه و بیشتر تعیین می‌شوند. حال در صفحه‌ی پیش‌فروش پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس سری ایکس با وجود نمایش قیمت ۴۹۹ دلاری محصول، به برنامه‌ی ۱۲ ماهه این فروشگاه اشاره‌ای نشده است که به خریدهای ارزان‌تر از ۴۰۰ دلار تعلق دارد. بنابراین، می‌توان اینطور برداشت که نسخه‌ی دیسک‌خور پلی‌استیشن 5 باید درحدود ۵۹۹ دلار قیمت داشته باشد؛ موضوعی که ایجاد موجی از گمانه‌زنی‌ها در میان کاربران توییتر را موجب شده است.

    باردیگر توجه به این نکته می‌تواند مهم باشد که Best Buy نیز فروشگاهی آنلاین مانند سایر وب‌سایت‌های عرضه و توزیع محصولات سخت‌افزاری است که می‌تواند این برچسب قیمتی را تنها از روی حدس‌وگمان پیش‌بینی کرده باشد. ازاین‌رو، امیدواریم هرچه زودتر قیمت‌های رسمی کنسول‌ها مشخص شود تا بیش‌از‌این مجبور نباشیم با این دست شایعات و گمانه‌زنی‌ها مواجه شویم. 

    جدیدترین اخبار و مقالات مرتبط با بازی‌های ویدئویی را در زومجی دنبال کنید.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات