دانگل اندروید TV گوگل با کدنام سابرینا به‌زودی عرضه می‌شود؟

دوشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
دو پرونده‌ی جدید در کمیسیون فدرال ارتباطات ثبت شده است که ظاهرا به دانگل اندروید TV جدید گوگل با کدنام سابرینا اشاره می‌کنند. این موضوع نشان می‌دهد عرضه‌ی این دانگل نزدیک است.
تبلیغات

در ماه‌های اخیر، برخی گزارش‌های ضدونقیض درباره‌ی محصولات استریمینگ جدیدی شنیده‌ایم که گوگل روی آن‌ها کار می‌کند. طبق شایعه‌ها، دستگاه استریم بعدی گوگل به‌جای‌ اینکه کروم‌کستی ساده باشد، برپایه‌ی پلتفرم اندروید TV ساخته می‌شود و قابلیت‌های متنوع‌تری دارد. 

دو دستگاه جدید متعلق‌ به گوگل به‌تازگی در وب‌سایت کمیسیون فدرال ارتباطات موسوم ‌به FCC ظاهر شده‌اند که نخستین‌بار رسانه‌ی 9to5Google متوجه حضور آن‌ها شد. طبق قوانین، پیش از فروش دستگاهی بی‌سیم در بازار ایالات متحده‌ی آمریکا، کمیسیون فدرال ارتباطات حتما باید رسما تأیید کند. گوگل که در پی عرضه‌ی دو محصول بی‌سیم جدید است، مدارک رسمی مربوط به آن‌ها را به FCC ارائه داده که شماره‌مدل GZRNL و G9N9N دارند. 

طبق نوشته‌ی 9to5Google، دو پرونده‌ی جدید ثبت‌شده در سایت FCC به محصول جدید اندروید TV گوگل مرتبط هستند که مدتی است در دست ساخت قرار دارد. اگر این موضوع حقیقت داشته باشد، گوگل کم‌کم خودش را برای عرضه‌ی این محصول در آینده‌ای نزدیک آماده می‌کند.

رسانه‌ی XDA Developers پیش‌تر در جون ۲۰۲۰ (خرداد و تیر ۱۳۹۹) در گزارشی اختصاصی مدعی شده بود گوگل کار روی نوعی دانگل اندروید TV جدید را با کدنام سابرینا (Sabrina) آغاز کرده است که ظاهرا برخلاف دستگاه‌های کروم‌کست، از رابط کاربری سنتی با قابلیت کنترل از راه دور استفاده می‌کند.

یکی از پرونده‌های جدید FCC که ‌به دستگاهی با شماره‌مدل GZRNL تعلق دارد، به «دستگاهی تعاملی استریم محتوای چندرسانه‌ای» اشاره می‌کند که به فناوری‌های وای‌فای و بلوتوث مجهز است. پرونده‌ی دیگر عنوان «دستگاه بی‌سیم» با پشتیبانی از فناوری بلوتوث و کدنام G9N9N را دارد. 9to5Google می‌نویسد در سایت FCC برای پرونده‌های جدید دقیق‌تر جست‌و‌جو کرده و به برچسب FCC به‌شکل کارت رسیده است که احتمالا در بخش پشتی دانگل اندروید TV قرار داده خواهد شد. 9to5Google می‌گوید دو دستگاه GZRNL و G9N9N به‌ترتیب خود دانگل و ریموت‌کنترلش هستند.

به‌غیر از تلویزیون‌های هوشمندی که به‌صورت پیش‌فرض از اندروید TV بهره می‌برند، امروزه دستگاه‌های نسبتا کمی پیدا می‌شوند که به این پلتفرم مجهز باشند. درصورت تمایل می‌توانید محصولات رده‌بالای خانواده‌ی انویدیا شیلد را تهیه کنید که قیمت پایه‌ی ۱۴۹٫۹۹ دلار دارند یا اینکه سراغ تهیه‌ی شیائومی می باکس S با قیمت ۵۹٫۹۹ دلار بروید. خود گوگل چند سال پیش، به می باکس S شیائومی اشاره کرده بود. شیائومی همچنین به‌تازگی دانگل جدیدی با نام Mi TV Stick در اروپا و هند عرضه کرده است که درحدود ۴۰ دلار قیمت دارد.

خبرنگاران برای کسب جزئیات بیشتر با گوگل ارتباط برقرار کرده‌اند؛ اما این شرکت فعلا پاسخ نداده است. XDA Developers پیش‌تر ادعا کرده بود که تاریخ عرضه‌ی دانگل گوگل برای تابستان امسال برنامه‌ریزی شده است. 

اخبار تأییدنشده ادعا می‌کنند دانگل اندروید TV سابرینا از دو گیگابایت حافظه‌ی رم و تراشه‌ای ویژه به‌عنوان Amlogic S905X2 بهره می‌برد. Amlogic S905X2 متکی‌بر لیتوگرافی ۱۲ نانومتری است و از پردازنده‌ای با چهار هسته‌ی Cotex-A53 استفاده می‌کند. تراشه‌ی به‌کاررفته در سابرینا توانایی دستیابی به سرعت کلاک ۱٫۸ گیگاهرتز را دارد. این تراشه درکنار پردازنده‌ چهارهسته‌ای، شامل یک پردازنده‌ی گرافیکی با نام Mali-G31 MP2 است که می‌تواند محتوای ۱۰ بیت H.265 را با وضوح 4K و نرخ ۷۵ فریم‌بر‌ثانیه به‌نمایش بگذارد. خروجی 4K با نرخ ۶۰‌ فریم‌بر‌ثانیه ازطریق درگاه HDMI 2.1 و پخش محتوای HDR با استاندارد دالبی ویژن جزو دیگر انتظاراتی هستند که از دانگل اندروید TV گوگل داریم.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی عرضه‌ی دانگل گوگل چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات