ارزش سهام اپل نزدیک به ۲ برابر پیش‌بینی تحلیلگران در سال گذشته است

جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بررسی پیش‌بینی تحلیلگران زبده‌ی بازار نشان می‌دهد که هیچ‌یک از آن‌ها پیش‌بینی نمی‌کردند ارزش سهام اپل در سال ۲۰۲۰ تا این حد بالا باشد. بیشترین عدد پیش‌بینی‌شده، ۲۷۰ دلار بوده است.
تبلیغات

سرویس‌های اینترنتی متعددی وجود دارند که دقت پیش‌بینی کوتاه‌مدت تحلیلگران برای ارزش سهام اپل را موردارزیابی قرار می‌دهند، برخی دیگر نیز ارزش سهام اپل را در بازه‌های زمانی طولانی‌تر بررسی می‌کنند. برای مثال سرویسی به‌نام PED30 پیش‌بینی تحلیلگران از تغییرات ارزش سهام اپل را به‌صورت فصلی بررسی و سپس آن‌ها را براساس دقت‌شان، رتبه‌بندی می‌کند.

اکثر سرویس‌های یادشده دقت پیش‌بینی تحلیلگران را در بازه‌ی زمانی کوتاه بررسی می‌کنند. بسیاری از تحلیلگران زبده، تا ۱۲ ماه آینده را هم پیش‌بینی می‌کنند و عددی خاص برای ارزش سهام اپل پس از گذر یک سال در نظر می‌گیرند. با دانستن این حقیقت، بهتر است نگاهی به پیش‌بینی تحلیلگران بیاندازیم تا ببینیم کدام‌یک از آن‌ها توانسته در سال ۲۰۱۹، پیش‌بینی دقیقی از ارزش فعلی سهام اپل انجام دهد.

یکی از تحلیلگران مؤسسه‌ی پژوهشی Asymco به‌تازگی پیش‌بینی ۲۷ تحلیلگر از ارزش سهام اپل را جمع‌آوری و آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کرده است؛ عدد پیش‌بینی‌شده‌ی تحلیلگران به یک سال پیش برمی‌گردد؛ البته در این توییت که نتایج مقایسه اعلام شده، اشتباه تایپی دیده می‌شود. در زمان انتشار توییت یعنی سه روز پیش، ارزش سهام اپل ۴۶۰ دلار بود درحالی‌که در توییت موردبحث به عدد ۴۲۰ دلار اشاره شده است. آیا تحلیلگران توانسته‌اند عدد ۴۶۰ دلار را برای ارزش سهام اپل پیش‌بینی کنند؟ جواب منفی است.

کیتی هابرت یکی از تحلیلگران باتجربه از شرکت سرمایه‌گذاری Morgan Stanley، سال گذشته پیش‌بینی کرد که امسال ارزش سهام اپل به ۲۴۷ دلار برسد. دنیل آیوز از Wedbush به‌عنوان یکی دیگر از تحلیلگران سرشناس گفته بود ارزش سهام اپل در سال ۲۰۲۰ به ۲۴۵ دلار می‌رسد. تام فورت از DA Davidson نزدیک‌ترین عدد را به ارزش امروز سهام اپل پیش‌بینی کرده بود (۲۷۰ دلار). اکثر پیش‌بینی‌های دیگر در گسترده‌ی ۲۴۰ تا ۲۵۰ دلار قرار می‌گیرند. ۱۳ نفر از مجموع ۲۷ تحلیلگر (تقریبا نیمی از آن‌ها) عددی پیش‌بینی کرده‌اند که تقریبا دو برابر یا حتی بیشتر خطا دارد. عددی که جان ژنگ، تحلیلگر Rosenblatt، پیش‌بینی کرده بود سه‌برابر کمتر از ارزش امروز سهام اپل است.

در تصویر زیر می‌توانید فهرست کامل پیش‌بینی‌ها را مشاهده کنید:

پیش بینی سال گذشته تحلیلگران از ارزش سهام اپل / Apple AAPL در 2020
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات