هواوی: محصولات موجود در بازار همچنان آپدیت اندروید را دریافت می‌کنند

پنج‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
در صفحه رسمی هواوی در توییتر آمده است که به‌رغم شایعات، محصولات عرضه‌‌شده‌ی این شرکت، همچنان به‌روزرسانی‌های جدید اندروید را دریافت می‌کنند.
تبلیغات

چندی پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه اعتبار پروانه عمومی همکاری شرکت‌های آمریکایی با هواوی به اتمام رسیده و شرکت‌های واقع در خاک ایالات متحده دیگر حق هیچ‌گونه همکاری با شرکت چینی را ندارند. چنین اقدامی درواقع توسط وزارت بازرگانی ایالات متحده و به دستور دونالد ترامپ صورت گرفت و دلیل آن نیز، اتهامی بود که چندی پیش دولت آمریکا به هواوی مبنی بر سرقت اطلاعات شهروندان آمریکایی و تحویل آن‌ها به دولت چین زد.

اتفاقات پیش‌آمده نیز به گمانه‌زنی‌هایی ختم شد که هواوی در عرضه‌ی به‌روزرسانی جدید برای محصولات خود به مشکل خواهد خورد؛ البته چنین اقدامی دور از ذهن نیست و دولت آمریکا ممکن است در این زمینه نیز شرکت چینی را تحت فشار قرار دهد. درحال‌حاضر، مقامات آمریکایی اقداماتی انجام داده‌اند که هواوی نه‌تنها مجبور به کنار گذاشتن تولید تراشه‌های بالارده‌ی کرین شده است؛ بلکه امکان خرید تراشه‌های اسنپدراگون کوالکام را نیز ندارد.

در هر صورت، شرکت هواوی در صفحه رسمی توییتر خود نسبت به عرضه به‌روزرسانی‌های جدید برای تلفن‌های هوشمند موجود در بازار واکنش نشان داده است. یکی از کاربران گوشی‌‌های نوا ۵ تی هواوی در توییتر از شرکت چینی در مورد احتمال عدم عرضه‌ی به‌روزرسانی‌های جدید برای گوشی هوشمند خود پرسیده و هواوی نیز چنین موضوعی را رد کرده است.

توییت ارسالی هواوی در مورد آپدیت اندروید

حساب رسمی هواوی توضیح داده که محصولات موجود در بازار به مشکلی برنخواهند خورد و همچنان به‌روزرسانی‌های اندروید و GMS را که شامل پچ‌های امنیتی، رفع باگ‌ها و ویژگی‌های جدید می‌شود، دریافت خواهند کرد.

درحال‌حاضر تنش میان دولت آمریکا و شرکت هواوی نه‌تنها فروکش نکرده؛ بلکه افزایش نیز یافته است. عدم تمدید اعتبار پروانه عمومی همکاری شرکت‌های آمریکایی با هواوی می‌تواند تأییدکننده‌ی این موضوع باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات