گوگل کروم مانع ورود اطلاعات در جعبه‌های متنی ناامن خواهد شد

سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل در نظر دارد با عرضه‌ی کروم ۸۶ در ماه اکتبر، مانع ورود اطلاعات کاربر در جعبه‌های متنی مبتنی بر HTTP شود.
تبلیغات

در‌صورتی‌که به نوار URL نگاهی بیندازید، با آیکونی شبیه به قفل بسته در سمت چپ آن مواجه خواهید شد. این آیکون بیانگر حضور شما در وب‌سایتی است که از پروتکل‌های HTTPS تبعیت می‌کند. در بیانی ساده‌تر، چنین وب‌سایت‌هایی از ضریب امنیتی بیشتری برخوردار هستند و مانع افشای اکثر اطلاعات کاربر و دسترسی‌نداشتن شرکت‌های شخص ثالث به آن‌ها می‌شوند.

بااین‌حال، برخی از وب‌سایت‌هایی که از پروتکل‌های HTTPS تبعیت می‌کنند، ممکن است ناامن باشند. درواقع، چنین سایت‌هایی امکان دارد از فرم‌های HTTP مانند جعبه‌های متنی استفاده کنند که ضریب امنیتی را بسیار کاهش می‌دهد. اصولا از چنین جعبه‌های متنی نیز برای واردکردن اطلاعات شخصی یا رمزعبور و نام کاربری استفاده می‌شود.

حال مشخص شده است که گوگل در کروم ۸۶ می‌خواهد کاربر را از وجود چنین مواردی مطلع سازد. در کروم ۸۶، کاربر پیام‌هایی با متن بلد دریافت خواهد کرد که وی را از وجود فرم‌های HTTP آگاه می‌سازد. برای نمونه نیز، می‌توان در تصویر زیر مشاهده کرد:

فرم HTTP کروم 86

درصورتی‌که اطلاعات خود را ثبت کنید، صفحه‌ای مانند تصویر زیر نمایش داده شده می‌شود:

فرم HTTP کروم 86

گوگل در نظر دارد حالت پرشدن خودکار رمزعبور و نام کاربری را نیز غیرفعال سازد تا اطلاعات کاربر بدین‌صورت فاش نشود. یکی از راه‌حل‌های گوگل برای مطلع‌ساختن کاربر از ورود به وب‌سایت‌های ناامن، برداشتن لوگو قفل از نوار URL و همچنین اخطارهایی بود که قبل از ورود کاربر به چنین وب‌سایت‌هایی داده می‌شد؛ اما مقام‌های این غول نرم‌افزاری گفته‌اند که بازخورد مناسبی از چنین روشی به‌دست نیاورده‌اند و اکثر کاربران متوجه خطرهای ممکن در هنگام ورود به سایت‌های ناامن نشده‌اند.

انتظار می‌رود کروم ۸۶ ماه اکتبر دردسترس عموم قرار گیرد. دیدگاه شما کاربران زومیت چیست؟ آیا وجود چنین اعلاناتی را ضروری می‌دانید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات