ردمی K30 اولترا با نمایشگر 120 هرتز و شارژ سریع 33 وات رونمایی شد

چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵
مطالعه 4 دقیقه
ردمی K30 اولترا با تراشه‌ی پرچم‌دار مدیاتک، حداکثر هشت گیگابایت حافظه‌ی رم، دوربین چهارگانه، صفحه‌نمایش بزرگ ۱۲۰ هرتز AMOLED و باتری ۴٬۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی رونمایی شد.
تبلیغات

شیائومی شب گذشته مراسم مهمی برای گرامیداشت ۱۰ سالگی برند خود برگزار کرد تا ضمن ارائه‌ی برخی آمار مهم، محصولات جدیدی هم معرفی کند. محصولاتی که شیائومی رونمایی کرد شامل گوشی و تلویزیون هوشمند بودند. گوشی‌هایی که شیائومی معرفی کرده در نوع خود بسیار باکیفیت هستند و تلویزیون هوشمند این شرکت نیز نخستین تلویزیون شفاف دنیا است که به تولید انبوه می‌رسد.

شیائومی محصولات ویژه‌ای را برای معرفی در مراسم ۱۰ سالگی خود در نظر گرفته بود. سومین محصولی که شیائومی رونمایی کرده، گوشی ردمی کی ۳۰ اولترا (Xiaomi Redmi K30 Ultra) است. طی ۱۰ سال اخیر، این نخستین بار است که شیائومی در گوشی‌هایش از پسوند اولترا استفاده می‌کند. گوشی دیگر این شرکت یعنی مدل بالارده‌ی خانواده‌ی می ۱۰ نیز پسوند اولترا دارد. 

گوشی شیائومی ردمی K30 اولترا از نمای پشت و جلو

شیائومی ردمی K30 اولترا که قوی‌ترین عضو از خانواده‌ی ردمی K30 به‌حساب می‌آید برای پردازش کارهای مختلف مجهز به تراشه‌ی هفت نانومتری دایمنسیتی ۱۰۰۰ پلاس مدیاتک است و از آن به‌‌عنوان مدل ارتقاءیافته‌ی ردمی K30 پرو یاد می‌شود. در مدل اولترا شاهد استفاده از صفحه‌نمایشی با نرخ نوسازی (رفرش ریت) ۱۲۰ هرتز هستیم که به‌میزان دو برابر بیشتر از نرخ نوسازی مدل پرو است.

ردمی کی 30 اولترا شیائومی صفحه‌نمایش AMOLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز دارد

گوشی جدید برند ردمی از فناوری شارژ سریع ۳۳ وات استفاده می‌کند. سایر مشخصات فنی ردمی K30 اولترا مشابه ردمی K30 پرو است. بدین ترتیب جدیدترین گوشی ردمی برای نمایش محتوای بصری از صفحه‌نمایش ۶٫۶۷ اینچ AMOLED استفاده می‌کند که در آن خبری از بریدگی (ناچ) یا حفره نیست. صفحه‌نمایش گوشی موردبحث شیائومی وضوح فول HD پلاس (معادل ۲٬۴۰۰ در ۱٬۰۸۰ پیکسل) دارد و به حداکثر روشنایی ۱٬۲۰۰ نیت دست پیدا می‌‌کند و نسبت کنتراست ۵٬۰۰۰٬۰۰۰:۱ را ارائه می‌دهد.

ردمی K30 اولترا از دوربین سلفی با مکانیسم پاپ‌آپ (بالاجهنده) و حسگر ۲۰ مگاپیکسلی بهره می‌گیرد. طی ماه‌های اخیر میزان استفاده از دوربین‌های پاپ‌آپ کم شده و این دوربین‌ها کم‌کم به پایان راه نزدیک می‌شوند. دوربین سلفی پاپ‌آپ راهکار بسیار جالبی برای افزایش نسبت نمایشگر به بدنه است، اما ممکن است در بلندمدت دچار مشکل شود. 

سه گوشی شیائومی ردمی K30 اولترا نمای پشت جلو و لبه

پنل پشتی ردمی K30 اولترا میزبان مجموعه‌دوربین چهارگانه است که در بین آن‌ها حسگری ۶۴ مگاپیکسلی به‌عنوان دوربین اصلی فعالیت می‌کند. در کنار دوربین اصلی شاهد استفاده از دوربینی فوق عریض با حسگر ۱۳ مگاپیکسلی، دوربینی ۵ مگاپیکسلی با لنز ماکرو و دوربینی ۲ مگاپیکسلی برای عمق‌سنجی به‌منظور ثبت جلوه‌ی بوکه روی تصاویر هستیم.

Xiaomi Redmi K30 Ultra از تراشه هفت نانومتری دایمنسیتی ۱۰۰۰ مدیاتک استفاده می‌کند

همان‌طور که اشاره کردیم، دستگاه جدید ردمی از تراشه‌ی پرچم‌دار مدیاتک یعنی دایمنسیتی ۱۰۰۰ پلاس بهره می‌گیرد. این تراشه، بزرگ‌ترین تفاوتی است که مدل اولترا به‌خود دیده. ردمی K30 اولترا از ۶ یا هشت گیگابایت حافظه‌ی رم به‌همراه ۱۲۸ یا ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ ذخیره‌ سازی استفاده می‌کند. گوشی جدید برند ردمی همچنین دارای درگاه USB Type-C و وای‌فای ۶ و NFC است. این محصول ۲۱۳ گرم وزن دارد و ابعاد آن ۱۶۳٫۳ در ۷۵٫۴ در ۹٫۱ میلی‌متر اعلام شده. 

باتری محصول دارای ظرفیت ۴٬۵۰۰ میلی‌آمپرساعت است و در جعبه‌ی گوشی شارژر ۳۳ وات قرار داده شده. شیائومی می ۱۰ اولترا دیگر گوشی معرفی‌شده در مراسم شیائومی است که نخستین گوشی دنیا با فناوری شارژ سریع ۱۲۰ وات به‌حساب می‌آید. باتری ۴٬۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی می ۱۰ اولترا در عرض ۲۰ دقیقه به‌طور کامل شارژ می‌شود. 

گوشی شیائومی ردمی K30 اولترا از زاویه پشت و جلو در حالت قرارگرفته روی سطح

در ردمی K30 اولترا از رابط کاربری MIUI 12 بر پایه‌ی سیستم‌عامل اندروید ۱۰ استفاده شده است. این گوشی همچنین اسپیکر استریو دارد و از دو موتور ویبره‌ی خطی استفاده می‌کند. بر اساس اعلام رسمی شیائومی، گوشی ردمی K30 اولترا ۱٬۹۹۹ یوآن (برابربا ۲۸۷ دلار) برای کانفیگ پایه با ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی قیمت دارد.

قیمت گوشی شیائومی ردمی K30 اولترا مجهز به هشت گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲٬۱۹۹ یوآن (برابربا ۳۱۶ دلار) اعلام شده است. با پرداخت ۲٬۴۹۹ یوآن (برابربا ۳۶۰ دلار) به کانفیگی که ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی دارد دسترسی پیدا می‌کنید. اگر این مشخصات برای شما کافی نیستند، می‌تواند بهترین کانفیگ را که هشت گیگابایت حافظه‌ی رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی دارد با قیمت ۲٬۶۹۹ یوآن (برابربا ۳۸۸) دلار بخرید. عرضه‌ی رسمی ردمی K30 اولترا در چین از ۱۴ آگوست ۲۰۲۰ (۲۴ مرداد ۱۳۹۹) آغاز می‌شود. شیائومی تاکنون جزئیات تاریخ عرضه‌ی بین‌المللی گوشی را در دسترس رسانه‌ها قرار نداده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات