سامسونگ از بازگشت جک ۳/۵ میلی‌متری صدا به گوشی‌های پرچم‌دار خود خبر داد

چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ظاهرا سامسونگ تصمیم دارد از تصمیم حذف جک ۳/۵ میلی‌متری در گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار عقب‌نشینی و پورت مذکور را در گوشی‌های آتی ارائه کند.
تبلیغات

تصمیم اپل مبنی بر حذف جک هدفون از گوشی‌های آیفون با انتقادهای متعددی روبه‌رو شد. بسیاری از کاربران و کارشناسان از اجبار به استفاده از رابط‌های تبدیل پورت یا استفاده از هدفون‌های بی‌سیم، ناراضی بودند. البته پس از مدتی تولیدکننده‌های اندرویدی هم مسیر اپل را دنبال کردند. آن‌ها به‌مرور جک هدفون را از گوشی‌های هوشمند کنار گذاشتند و امروز تقریبا هیچ گوشی هوشمند پرچم‌داری به جک ۳/۵ میلی‌متری مجهز نیست. دراین‌‌میان ظاهرا یکی از غول‌های بازار تصمیم دارد تا به روند گذشته باز گردد.

برخی منابع خبری ادعا می‌کنند سامسونگ تصمیمی جدی برای بازگرداندن جک ۳/۵ میلی‌‌متری هدفون به گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار دارد. MauriQHD در توییتر ادعا کرد که کره‌ای‌ها، جک پرکاربرد قدیمی را در گوشی‌های سری گلکسی اس و گلکسی نوات ۲۰۲۱ یا ۲۰۲۲ تعبیه خواهند کرد. او می‌گوید مدیران سامسونگ هنوز هم بازگرداندن جک ۳/۵ میلی‌‌‌‌متری را یک تصمیم پرریسک می‌دانند، اما می‌خواهند واکنش دنیای فناوری و مشتریان را به تصمیم جدید، ارزیابی کنند.

اگر سامسونگ واقعا جک ۳/۵ میلی‌‌متری را در گوشی‌های هوشمند آتی خود استفاده کند، توجه بسیاری از فعالان صنعت و بازار گوشی‌های هوشمند به آن‌ها جلب می‌شود و قطعا شاهد جریانی جدید خواهیم بود. البته نمی‌توان به‌صورت قطع پیش‌بینی کرد که سامسونگ با بازخوردهای مثبتی روبه‌رو شود. به‌هرحال اگر بازخوردها مثبت شود، احتمالا روند عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار با جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون در سامسونگ ادامه پیدا خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات