نجوا گزارش عملکرد سال ۱۳۹۸ خود را منتشر کرد؛ ۳۷ میلیون عضو یکتا برای این سرویس جوان

چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
نجوا گزارش عملکرد سال ۱۳۹۸ خود را منتشر کرده که نشان از جذب بیش از ۳۷ میلیون کاربر یکتا دارد. نجوا در حالی به این آمار دست یافته که هنوز دومین سالگرد تأسیس خود را جشن نگرفته است.
تبلیغات

نجوا، سرویس ارسال پوش نوتیفیکیشن و از زیرمجموعه‌های یکتانت، اولین گزارش سالانه‌‌اش مربوط به سال ۱۳۹۸ را منتشر کرد. این شرکت اعلام کرده که طی سال ۹۸ موفق شده تا به آمار ۸۵ میلیون عضو فعال ماهیانه دست یابد که حاصل وجود ۳۷ میلیون عضو یکتا است. به بیان بهتر، طی سال ۹۸، اعلانیه‌های ارسال‌شده توسط مشتریان نجوا به بیش از ۳۷ میلیون کاربر یکتا رسیده است. تعداد اعضای نجوا در حالی به ۸۵ میلیون عضو ماهیانه رسیده که اواخر سال ۹۷، این سرویس تنها ۶ میلیون عضو ماهانه داشت. 

مجموع ۵ هزار کسب‌وکاری که از نجوا استفاده کرده‌اند، موفق به انتشار ۹ میلیارد اعلان برای کاربران شده‌اند. گفتنی است تعداد کسب‌وکارهایی که از نجوا استفاده می‌کنند، طی یک سال گذشته ۲.۵ برابر شده است. 

به‌طورحتم، جذاب‌ترین بخش از گزارش‌های این چنینی، مربوط به رفتار کاربران است. سامسونگ، بیشترین آمار مربوط به گوشی‌های هوشمند در دست کاربران را به خود اختصاص داده است، به‌طوری‌که ۶۰ درصد از کاربرانی که نوتیفیکیشن‌های نجوا را دریافت می‌کنند، یکی از انواع گوشی‌های سامسونگ را دراختیار دارند. ال‌جی و هواوی نیز در رتبه‌های بعدی جای گرفته‌اند. نکته‌ی جالب، رتبه‌ی بالاتر مرورگر کروم موبایل و سامسونگ موبایل در مقایسه با نسخه‌ی دسکتاپ این مرورگرهای محبوب است. 

گزارش نجوا نشان از این دارد که واکنش کاربران به نوتیفیکیشن‌های ارسالی به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله‌ی مهم‌ترین این عوامل باید به فرم‌فاکتور گجت کاربر و همچنین زمان ارسال نوتیفیکیشن اشاره کرد. کاربران دسکتاپ، حساسیت بیشتری به عواملی نظیر زمان ارسالی دارند. ضمنا نرخ تقریبا دو برابری کلیک کاربران دسکتاپ در مقایسه کاربران موبایل نیز درنوع خود جالب‌توجه است، هرچند که موبایل، کاربران بیشتری دارد. 

همچنین باید به نرخ کلیک یا CTR دو برابری نوتیفیکیشن‌های ارسالی به کاربران بخش‌بندی‌شده در مقایسه با کاربرانی که سگمنتیشن روی آن‌ها اعمال نشده، اشاره کرد. بخش‌بندی کاربران، از این نظر، نتیجه‌ی بهتری را به ارمغان می‌آورد که نوتیفیکیشن‌ها به‌صورت هدف‌دار برای کاربران ارسال می‌شود. 

نجوا در گزارش خود به تأثیر استفاده از ایموجی‌ها نیز اشاره کرده است. در این گزارش، فهرستی از موفق‌ترین، ناامیدکننده‌ترین و پرکاربردترین ایموجی‌های به‌کاررفته در متن نوتیفکیشن‌‌ها آورده شده است. آنچه که می‌توان از این بخش دریافت، ناموفق بودن ایموجی‌هایی است که رنگ خنثی دارند. با آنکه تنها ۱۰ میلیون نفر از کاربران، دسترسی به موقعیت مکانی را فعال کرده‌اند، می‌توان دید که تهران و البرز، بیشترین آمار مربوط به دریافت‌کنندگان نوتیفیکیشن‌های نجوا را به خود اختصاص داده‌اند. 

برای دریافت نسخه‌ی کامل گزارش نجوا، اینجا کلیک کنید. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات