دوربین شیائومی می 10 اولترا رکوردشکنی کرد و به صدر رده‌بندی DxOMark رفت

سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شیائومی می ۱۰ اولترا که ساعاتی از رونمایی رسمی‌اش می‌گذرد، توانسته به صدر رده‌بندی DxOMark صعود کند. این گوشی از مجموعه‌دوربین چهارگانه بهره‌مند است.
تبلیغات

پس از هفته‌ها انتظار، شیائومی سرانجام رویداد مربوط به دَه‌سالگی برندش را برگزار کرد. درحالی‌که ابتدا انتظار می‌رفت چینی‌ها به ارائه‌ی برخی آمار بسنده کنند، شایعه‌های اولیه‌ می‌گفتند شیائومی در پی رونمایی گوشی جدید است. در همین زمینه، شیائومی از می ۱۰ اولترا (Xiaomi Mi 10 Ultra) پرده‌برداری کرد که مجموعه‌ای از سخت‌افزار قوی و قابلیت‌های متنوع و طراحی چشم‌نواز را شامل می‌شود.

لحظاتی پس از معرفی می ۱۰ اولترا، این گوشی شیائومی در وب‌سایت DxOMark ظاهر شد. DxOMark مؤسسه‌ای نام‌آشنا است که دوربین گوشی‌های هوشمند را دقیق زیر ذره‌بین می‌برد و آن‌ها را با وسواس زیاد بررسی می‌کند. گرچه عده‌ای از کاربران DxOMark را قبول ندارند، آزمایش‌های این مؤسسه بسیار دقیق است و معیار مناسبی برای عملکرد دوربین گوشی محسوب می‌شود. DxOMark پس از بررسی عمیق دوربین می ۱۰ اولترا، امتیاز کلی ۱۳۰ را به آن داد. می ۱۰ اولترا با کسب این امتیاز، ضمن رکوردشکنی در رده‌بندی DxOMark رتبه‌ی نخست صعود کرد و P40 Pro هواوی را کنار زد. امتیاز بخش عکس‌برداری دوربین می ۱۰ اولترا ۱۴۲ و امتیاز بخش فیلم‌برداری‌اش ۱۰۶ اعلام شده است. 

DxOMark به دوربین شیائومی می 10 اولترا امتیاز ۱۳۰ را داده است

DxOMark در بررسی خود جداگانه سراغ حسگرهای مختلف دوربین می‌رود تا عملکرد هریک از آن‌ها را در موقعیت‌های مختلف بسنجد؛ البته آزمایش‌های این مؤسسه حالت تصویربرداری در شب را شامل نمی‌شود. DxOMark می‌گوید پس از بررسی دوربین می ۱۰ اولترا، ضعف بزرگی پیدا نکرده است.

دوربین اصلی و دوربین تله‌فوتو با بزرگ‌نمایی دوبرابری می‌توانند تصاویر را با جزئیات عالی ثبت کنند؛ البته این دوربین‌های فوق‌عریض و پریسکوپی بودند که باعث شدند می ۱۰ اولترا به دستگاه خاصی تبدیل شود. دوربین فوق‌عریض می ۱۰ اولترا،عریض‌ترین دوربینی است که DxOMark تاکنون بررسی کرده و عملکردش حتی از دوربین ۱۳ میلی‌متری فوق‌عریض گلکسی اس ۲۰ اولترا بهتر است. ظاهرا دوربین فوق‌عریض می ۱۰ اولترا جزئیات بهتری دارد و نویز کمتری ثبت می‌کند. در این دوربین، از فناوری فوکوس خودکار نیز استفاده شده که اتفاقی کم‌سابقه در بین دوربین‌های فوق‌عریض است. 

در می ۱۰ اولترا، از چهار دوربین مجزا استفاده شده است. در مجموعه‌دوربین پنل پشتی، حسگری ۴۸ مگاپیکسلی به ‌ابعاد 1/1.3 اینچ و لنزی با دیافراگم f/1.85 در نقش دوربین اصلی ظاهر می‌شود و به سیستم لرزش‌گیر تصویر اپتیکال و فناوری فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) مجهز است. دوربین دوم شاید مهم‌ترین دوربین گوشی لقب گیرد؛ چراکه از نوع تله‌فوتو است و مکانیسم پریسکوپی دارد و می‌تواند بزرگ‌نمایی ۵ برابری اپتیکال و بزرگ‌نمایی ۱۲۰ برابری دیجیتال ارائه دهد. در دوربین‌های پریسکوپی، از منشوری ویژه به‌منظور انحراف نور استفاده می‌شود تا فاصله‌ی کانونی افزایش پیدا کند. جزئیات بیشتر مکانیسم پریسکوپی را در این مقاله‌ی زومیت بخوانید.

دوربین سوم پرچم‌دار جدید شیائومی از حسگر ۲۰ مگاپیکسلی با لنز فوق‌عریض و فاصله‌ی کانونی ۱۳ میلی‌متر بهره می‌ببرد و دوربین تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی بزرگ‌نمایی اپتیکال دو‌برابری ارائه می‌دهد. ناگفته نماند پنل جلویی می ۱۰ اولترا میزبان دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی است. 

DxOMark ویژگی‌هایی نظیر اکسپوژر مطلوب، تعادل سفیدی دقیق، جزئیات عالی در بزرگ‌نمایی با دامنه‌ی متوسط و طولانی و گستره‌ی داینامیکی وسیع را جزو نکات مثبت می ۱۰ اولترا در عکس‌برداری برشمرده است. البته دوربین گوشی در حوزه‌ی عکس‌برداری ضعفی مثل آرتیفکت در تصاویر HDR و نویز اندک در برخی موقعیت‌ها و افت کیفیت در تصاویر فوق‌عریض دارد.

ویدئوهای ضبط‌شده با می ۱۰ اولترا بافت بسیار رضایت‌بخش و نویز بسیار کمی دارد. این گوشی که ازپس ضبط ویدئو 8K هم برمی‌آید، از سیستم لرزش‌گیر بسیار مؤثر و فوکوس خودکار دقیق برخوردار است. گستره‌ی داینامیکی دوربین هنگام فیلم‌برداری اندکی محدود است و این دوربین گاهی اوقات اکسپوژر مناسبی در محیط‌های داخلی ارائه نمی‌دهد.

امتیاز DxOMark دوربین شیائومی می 10 اولترا / Xiaomi Mi 10 Ultra

قیمت روز گوشی و مشخصات فنی و هر نوع اطلاعات لازم دیگر برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی‌های شیائومی را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش می‌توانید قیمت تمام گوشی‌های بازار از فروشندگان آنلاین را مشاهده کرده و با هم مقایسه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات