هواوی لپ تاپی با نمایشگر تمام‌صفحه شناور رونمایی می‌کند

سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
بنابر شایعه‌ای جدید، هواوی در پی رونمایی لپ‌تاپی انقلابی با نمایشگر تمام‌صفحه‌ی شناور است. این نام خاص به زبان طراحی صفحه‌نمایشی با کمترین حاشیه‌ی ممکن اشاره می‌کند.
تبلیغات

براساس ادعای برخی منابع، هواوی قصد دارد ۱۹ اوت ۲۰۲۰ (۲۹ مرداد ۱۳۹۹) لپ ‌تاپ انقلابی جدیدی رونمایی کند که احتمالا توجهات بسیار زیادی را به‌سمت خود جلب خواهد کرد. مهم‌ترین و متفاوت‌ترین بخش این لپ‌ تاپ هواوی صفحه‌نمایش آن خواهد بود. طبق ادعای افشاگران، لپ‌تاپ جدید هواوی صفحه‌نمایشی با وضوح 3K (معادل ۲،۸۸۰ در ۱،۶۲۰ پیکسل) و حاشیه‌هایی به باریکیِ تیغ خواهد داشت. منظور از حاشیه‌هایی به‌ باریکیِ تیغ، واقعا حاشیه‌هایی است که ضخامتی در حدواندازه‌ی تیغ دارند.

گزارشی غیررسمی ادعا می‌کند هواوی می‌خواهد زبان طراحی صفحه‌نمایش لپ‌تاپ انقلابی خود را با نام تمام‌صفحه‌ی شناور (Floating Full-Screen) خطاب کند. این صفحه‌نمایش عملا هیچ‌ حاشیه‌ای نخواهد داشت. در نمایشگر تمام‌صفحه‌ی شناور هواوی، محدودیت‌های فریم فیزیکی برداشته می‌شود تا کاربر در محتوای بصریِ به‌نمایش‌درآمده ازطریق لپ‌تاپ غرق شود. 

منبع فاش‌کننده‌ی اطلاعات صفحه‌نمایش لپ‌تاپ هواوی جزئیاتی از آینده‌ی لپ‌تاپ‌های آنر، زیرشاخه‌ی هواوی را نیز دردسترس قرار داده است. این منبع ادعا می‌کند آنر می‌خواهد به‌زودی لپ‌تاپی با نام مجیک‌بوک SE رونمایی کند. مجیک‌بوک SE آنر افرادی را هدف قرار می‌دهد که از لپ‌تاپ در دفتر کار استفاده می‌کنند و به‌ دستگاهی نیاز دارند که قیمت چندان گرانی نداشته باشد.

منبع یادشده می‌گوید لپ‌تاپ آنر مجیک‌بوک SE مخصوص دانشجویان خواهد بود؛ البته قرار نیست هم‌زمان با لپ‌تاپ جدید هواوی رونمایی شود و در آینده‌ای نزدیک، برگزاری مراسمی مجزا برای رونمایی آنر مجیک‌بوک SE را هم شاهد خواهیم بود.

هواوی برند جدیدی در صنعت لپ‌تاپ نیست و از سال‌ها پیش تاکنون، محصولات متنوعی روانه‌ی بازار کرده تا توجه علاقه‌مندان به رایانه‌های قابل‌حمل را جلب کند. هواوی خانواده‌ای با عنوان «میت‌بوک» دارد که مختص‌ لپ‌تاپ است. نخستین نسل از میت‌بوک تبلتی هیبریدی بود که در سال ۲۰۱۶ عرضه شد. از آن زمان تاکنون، هواوی کیفیت ساخت و قدرت سخت‌افزاری اعضای خانواده‌ی میت‌بوک را به‌طور محسوسی ارتقا داده تا با لپ‌تاپ‌هایی پریمیوم طرف باشیم.

هواوی که امروزه به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده‌ی گوشی در دنیا شناخته می‌شود، به‌دلیل تحریم‌های ایالات متحده با مشکلات متعددی مواجه شده است؛ اما همچنان می‌خواهد دست به خلق نوآوری بزند. لپ‌تاپ جدیدی که این شرکت در صف معرفی دارد، قطعا با استقبال درخورتوجهی مواجه خواهد شد. اینکه حاشیه‌های اطراف صفحه‌نمایش چقدر کوچک شده‌اند،‌ موضوعی است که باید هنگام معرفی رسمی لپ‌تاپ با چشم خود ببینیم. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات