انویدیا تاریخ معرفی کارت‌های گرافیک سری RTX 3000 را اعلام کرد

سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
انویدیا با انتشار ویدئو و نمایش انفجار یک ستاره‌، برگزاری رویداد ویژه‌ای در ۱۱ شهریور را وعده داد. کارت‌های گرافیک سری RTX 3000 احتمالا در این رویداد رونمایی می‌شوند.
تبلیغات

انویدیا برگزاری رویداد بزرگی را برای اواخر این ماه تبلیغ می‌کند. این احتمال وجود دارد که شرکت مذکور برای بیست‌ویکمین سالگرد رونمایی کارت‌های گرافیک خانواده‌ی جی‌فورس، سری RTX 3000 را معرفی کند. انتظار می‌رود کارت‌های گرافیک جدید انویدیا درمقایسه‌با پردازنده‌های گرافیکی مبتنی‌بر معماری تورینگ، عملکرد بسیار بهتر و البته قیمت بسیار گران‌تری داشته باشند.

به‌نظر می‌رسد انویدیا در حال تبلیغ رویداد ویژه‌ای برای ۳۱ اوت است. حساب رسمی این شرکت در توییتر با انتشار ویدئویی، انفجار ستاره‌ای (اَبَرنواختر) را نمایش داد. زیر ویدئو یادشده، هشتگ UltimateCountdown به ‌مفهوم شمارش معکوس نهایی درج شده است. علاوه‌براین، تصویر کاور این حساب کاربری به ستاره‌ای تغییر یافته که در حال انفجار است و به نوشته‌ی «۲۱ روز، ۲۱ سال» اشاره می‌کند.

آنچه گفته شد، نشانه‌ی بارزی از این است که انویدیا برای اعلام اخبار غیرمنتظره در آن روز آماده می‌شود. علاقه‌مندان به محصولات کامپیوتری که مشتاقانه منتظر پردازنده‌های گرافیکی جدید انویدیا هستند، احتمالا ۳۱ اوت را به‌عنوان بیست‌ویکمین سالگرد معرفی اولین کارت‌های گرافیک جی‌فورس، یعنی جی‌فورس ۲۵۶ می‌شناسند. با اینکه ممکن است رویداد مذکور فقط برای سالگرد کارت‌های سری جی‌فورس برگزار شود، دلایل متعددی این باور را تقویت می‌کند که ممکن است تراشه‌ساز یادشده دراصل از کارت‌های گرافیک مبتنی‌بر معماری آمپر (Ampere) پرده بردارد.

درست یک ‌ماه پیش، شایعاتی منتشر شد که نشان می‌داد انویدیا در حال متوقف‌کردن تولید کارت‌های گرافیک پرچم‌دار مبتنی‌بر معماری تورینگ، یعنی RTX 2070، جی ‌فورس RTX 2080، انواع Super از این پردازنده‌های گرافیکی و RTX 2080 Ti است. چنین موضوعی باعث می‌شود فضای کافی برای تولید کارت‌های گرافیک RTX 3080 و RTX 3090 مهیا شود و قیمت نسل پیشین از پردازنده‌های گرافیکی سری جی‌فورس کاهش یابد. عملکرد کارت‌های گرافیک مبتنی‌بر معماری آمپر درمقایسه‌با سری تورینگ هنوز مشخص نیست؛ ولی به‌جرئت می‌توان گفت این محصولات هم قدرتمند هستند و هم قیمت سرسام‌آوری دارند.

براساس شایعات، جی‌فورس RTX 2090 درحدود ۲۵ گیگابایت حافظه‌ی رم گرافیکی GDDR6X روی یک رابط گرافیکی ۳۸۴ بیتی خواهد داشت. علاقه‌مندان به این کارت گرافیک پس از خرید آن با جیب خالی به خانه بازخواهند گشت. تمامی نکات یادشده تنها حدس‌وگمان هستند؛ بااین‌حال معرفی نسخه‌ای بسیار قدرتمند از سری جی‌فورس، راهی مناسب به‌منظور برگزاری جشن برای اولین کارت گرافیک از سری یادشده است.

مشخصات فنی کامل، بهترین قیمت کارت گرافیک انویدیا در فروشگاه‌های اینترنتی و مقایسه‌ی محصولات این شرکت با یکدیگر و کارت گرافیک های AMD را در بخش محصولات زومیت مشاهده کنید. محصولات متنوعی از سری‌‌ Geforce و محصولات حرفه‌ای Quadro در این بخش برای خرید و مقایسه در اختیار کاربران قرار گرفته است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات