افشای تصاویر دسته ایکس باکس سری S، ساخت این کنسول را تأیید کرد

دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
تصاویری از یک کنترلر سفیدرنگ کنسول ایکس‌باکس فاش شده که روی جعبه‌ی آن عبارت Xbox Series S دیده می‌شود؛ این تصاویر تأیید می‌کنند که ردموندی‌ها به‌زودی کنسولی جدید رونمایی خواهند کرد.
تبلیغات

مایکروسافت و سونی دو شرکت بزرگ صنعت بازی هستند که سال‌ها است کنسول بازی تولید می‌کنند و همچنان به خلق نوآوری در این حوزه ادامه می‌دهند. تا چند ماه دیگر، نسل نهم کنسول‌های بازی یعنی پلی‌استیشن ۵ سونی و ایکس‌باکس سری ایکس مایکروسافت روانه‌ی بازار خواهند شد تا میلیون‌ها گیمر در سراسر دنیا به تجربه‌ی بازی با آن‌ها مشغول شوند. ایکس ‌باکس سری ایکس کنسول بسیار قدرتمندی است و بهبودهای سخت‌افزاری محسوسی نسبت‌به نسل قبل به خود دیده، با این‌حال گفته می‌شود سری ایکس تنها کنسول جدید مایکروسافت به‌حساب نمی‌آید.

از مدت‌ها پیش شایعه‌هایی شنیده‌ایم که بر مبنای آن‌ها مایکروسافت به‌صورت همزمان با سری ایکس، کار روی کنسول دیگری را با نام ایکس باکس سری اس (Microsoft Xbox Series S) آغاز کرده است و می‌خواهد به‌زودی (به‌طور دقیق‌تر، پیش از پایان ماه جاری میلادی) آن را رونمایی کند. ایکس‌باکس سری S قیمت پایین‌تری نسبت‌به سری X خواهد داشت.

کنترلر ایکس باکس سری اس / Xbox Series S سفید از نمای جلو در جعبه

آن‌طور که اخبار فاش‌شده‌ی جدید می‌گویند، این کنسول قطعا ایکس‌باکس سری S نامیده خواهد شد. رسانه‌ی ورج در گزارشی اختصاصی می‌گوید ازطریق منابعش به تصاویری از کنترلر ایکس‌باکس سری S در رنگ‌ سفید دسترسی پیدا کرده. در این تصویر بسته‌بندی کنترلر را هم می‌بینیم که به‌وضوح از نام ایکس‌باکس سری S روی آن استفاده شده است. کاربری در توییتر با نام Zak S ادعا می‌کند که توانسته امروز کنترلر موردبحث را خریداری کند و رسانه‌ی ورج ازطریق منابعش تأیید می‌کند که این کنترلر، واقعی است.

کنترلر ایکس‌باکس سری S امروز در یکی از وب‌سایت‌هایی که امکان فروش مجدد محصولات را ارائه می‌دهد، به‌فروش رسید و به‌همین دلیل تصاویر زیادی از آن در شبکه‌های اجتماعی فاش شده است. در بخش کناری جعبه‌ی کنترلر می‌بینیم که گفته می‌شود کنترلر موردبحث با هر دو کنسول ایکس‌باکس سری X و ایکس‌باکس سری S به‌خوبی کار می‌کند. مایکروسافت تا لحظه‌ی انتشار این خبر هنوز به‌صورت رسمی از کنسول ایکس‌باکس سری اس پرده‌برداری نکرده است. ردموندی‌ها همچنین هیچ‌گونه حرفی از کنترلر این کنسول به‌میان نیاورده‌اند.

ماه گذشته‌ی میلادی، تصویری مرموز از یک کنترلر سفیدرنگ که متعلق‌به ایکس‌باکس سری ایکس بود در فضای وب رؤیت شد. این کنترلر، پد جهت‌دار (D-Pad) جدید داشت، از تریگرهایی با پوشش بافت‌دار استفاده می‌کرد و به دکمه‌ی جدیدی برای به‌اشتراک‌گذاری محتوا مجهز شده بود. تصویری که به‌تازگی فاش شده با تصویر آن زمان هم‌خوانی دارد و با در نظر گرفتن این حقیقت که بسته‌بندی محصول هم تمام شده، انتظار داریم در آینده‌ای نزدیک روانه‌ی بازار شود. 

عکس دفترچه راهنما کنترلر ایکس باکس سری اس / Xbox Series S

ایکس‌باکس سری اس احتمالا قرار است دومین کنسول نسل نهمی مایکروسافت با قیمت پایین‌تر از ایکس‌باکس سری اس باشد و از سخت‌افزار ضعیف‌تری بهره بگیرد. مدت‌ها است که رسانه‌ها از این کنسول جدید با کدنام لاکهارت (Lockhart) یاد می‌کنند. یکی از اسناد داخلی مایکروسافت که حدودا دو ماه پیش فاش شد جزئیاتی بیشتر درباره‌ی برنامه‌های این شرکت برای نسل نهم ارائه داد که به‌وضوح می‌گفت این نسل قرار است در ابتدا شامل دو کنسول جدید باشد؛ بنابراین ایکس‌باکس سری اس هم در راه است.

کیت توسعه‌ی ایکس‌باکس سری ایکس با کدنام Dante به توسعه‌دهند‌گان بازی‌های ویدئویی امکان می‌دهد به بازی خود حالتی ویژه تحت عنوان «حالت لاکهارت» اضافه کنند. اضافه کردن این قابلیت باعث می‌شود نحوه‌ی عملکرد بازی با قدرت سخت‌افزاری ایکس‌باکس سری S هم‌خوانی پیدا کند. 

پشت و کنار جعبه کنترلر ایکس باکس سری اس / Xbox Series S
مقاله‌های مرتبط:

    شایعه‌های جدید می‌گویند ایکس‌باکس لاکهارت یا همان ایکس‌باکس سری S از ۷٫۵ گیگابایت حافظه‌ی رم به‌همراه پردازنده‌ای گرافیکی با قدرتی در حدود چهار ترافلاپس استفاده می‌کند. در کنار این‌ها افشاگران می‌گویند ایکس‌باکس سری S قرار است دارای همان پردازنده‌ مرکزی ایکس‌باکس سری X باشد. همانطور که اشاره کردیم،‌ گفته می‌شود مایکروسافت می‌خواهد جدیدترین کنسول خود را در تاریخی نامشخص در ماه جاری میلادی رونمایی کند؛ ماه اوت ۲۰۲۰ در دهم شهریورماه به‌اتمام می‌رسد.

    از قرار معلوم ایکس‌باکس سری S قرار است نقش پررنگی در پلن‌های اشتراکی سرویس Xbox All Access داشته باشد. این طرح، یک کنسول ایکس‌باکس را به‌همراه سرویس Xbox Game Pass Ultimate (شامل Xbox Live و Xbox Game Pass) در ازای پرداخت حق اشتراک ماهانه ارائه می‌دهد. 

    در پی افشای تصاویر کنترلر ایکس‌باکس سری S، خبرنگاران با مایکروسافت ارتباط برقرار کردند تا جزئیات بیشتر را جویا شوند. مایکروسافت فعلا ترجیح داده است در این زمینه چیزی اعلام نکند.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات