کاهش حجم پرونده‌های قضایی با اخذ مشاوره حقوقی

دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
در ایران سالانه حدود ۱۶ میلیون پرونده در دستگاه قضایی بررسی می‌شود؛ این آمار بالا نشان‌دهنده‌ی نیاز به مشاوره‌ی حقوقی است که پلتفرم عدلینو در پی رفع این خلا است.
تبلیغات

دستگاه قضایی کشورمان سالانه بیش از ۱میلیون پرونده‌ی قضایی را مورد بررسی قرار می‌دهد. بالا بودن این حجم زیاد از پرونده‌های حقوقی را می‌توان در ناآگاهی حقوقی افراد جامعه جست‌وجو کرد که زمینه‌ساز بسیاری از مشکلات حقوقی در قراردادها، معاملات، دعاوی خانوادگی و مسائل کلاهبرداری است.

بنابراین سطح آگاهی عموم مردم نسبت به مسائل حقوقی با حجم پرونده‌های دادگاه‌ها و دادسراها رابطه‌ای مستقیم دارد. عدم اطلاع از مسائل حقوقی فقط در خصوص افراد بی‌سواد و کم‌سواد صدق نمی‌کند، بلکه این موضوع را می‌توان به افراد تحصیل‌کرده‌ای که به‌دلیل عدم برخورداری از دانش حقوقی کافی در برخی قراردادها و معاملات مورد کلاهبرداری قرار می‌گیرند نیز تعمیم داد.

از این رو چاره‌ای جز افزایش سطح آگاهی حقوقی جامعه وجود ندارد. اما ازآنجاکه برخی مسائل حقوقی بسیار تخصصی هستند، تنها راهکار پیش‌رو بهره بردن از مشاوره حقوقی است. به واقع اگر همه افراد قبل از هر اقدامی، مشاوره حقوقی دریافت کنند، هرگز اسیر رفت‌و‌آمد به دادگاه‌ها و سایر مسائل آن نمی‌شوند. یک مشکل عمده در ارتباط‌گیری با وکلا و مشاوران، محدودیت‌‌های زمانی و مکانی است.

عدلینو

ممکن است افراد مجبور باشند قراردادی را خارج از ساعت کاری وکلا و مشاوران امضا کنند یا اینکه به لحاظ مسافت، دسترسی به آن‌ها مستلزم زمان زیادی باشد. پلتفرم مشاوره حقوقی آنلاین عدلینو با درک این نیاز، برای اولین‌بار در ایران، خدمتی جدید در حوزه مشاوره حقوقی ارائه کرده است. این پلتفرم که با وکلای مجرب و متخصص در حوزه‌های مختلف حقوقی همکاری می‌کند، این امکان را به کاربران می‌دهد که با نصب اپلیکیشن‌های اندروید و iOS عدلینو در کوتاه‌ترین زمان و با صرف کمترین هزینه به‌صورت آنلاین و حضوری از مشاوره وکلای درجه‌یک بهره‌مند شوند. با استفاده از اپلیکیشن عدلینو کاربران می‌توانند در هر لحظه به فهرست وکلای آنلاین یا آفلاین دسترسی داشته باشند و باتوجه‌به حوزه‌های تخصصی و رزومه هر وکیل نسبت به دریافت آنی مشاوره آنلاین یا رزرو مشاوره حضوری اقدام نمایند. امکان ارسال مدارک مربوطه و چت با وکیل از جمله سایر امکانات این اپلیکیشن است. با پلتفرم مشاوره آنلاین عدلینو در هر لحظه و در هر مکان بهترین وکلا همراه شما هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات