دارندگان ماینرهای قاچاق، یک ماه برای خوداظهاری مهلت دارند

شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
مطالعه 2 دقیقه
دارندگان دستگاه‌های قاچاق استخراج ارز دیجیتال از ۲۵ مرداد به‌مدت یک ماه مهلت دارند تا نسبت به خوداظهاری دستگاه ماینر خود اقدام کنند
تبلیغات

هیأت دولت ۹ تیرماه مصوبه‌ای را تصویب کرد که به‌موجب آن دارندگان دستگاه‌های ماینری که پیش از ۱۳ مرداد ۹۸ اقدام به خرید دستگاه خود کرده بودند، ملزم شدند تا به‌مدت یک ماه از زمان معرفی یک سامانه، دستگاه خود را ثبت کنند تا دستگاه آن‌ها به‌مثابه‌ی قاچاق تلقی نشود.

به نقل از شبکه اطلاع‌رسانی تولید و تجارت ایران، زمان خوداظهاری دارندگان دستگاه استخراج ارز دیجیتال از ۲۵ مرداد آغاز خواهد شد.

سعید زرندی، معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت تشریح کرد: «به‌دلیل اینکه درگذشته، فرایند استخراج رمزارزها قانونی نبود، تعدادی دستگاه به‌صورت قاچاق وارد شده و درحال حاضر مشکلاتی برای فعالان این صنعت به‌وجود آورده است. لذا با مساعدت هیأت محترم وزیران، این مشکل مرتفع می‌شود.»

زرندی خبر داد که فعالان حوزه‌ی رمزارز در کشور می‌توانند از ۲۵ مرداد در سامانه بهین‌یاب، دستگاه‌ خود را ثبت کنند و با پرداخت حقوق و عوارض دولتی، فعالیت قانونی داشته باشند. بر همین اساس، دستگاه‌های ماینری که از این پس از مبادی غیررسمی وارد کشور شود و در سامانه ثبت نشود، قاچاق محسوب می‌شود.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، تعداد جوازهای صادرشده برای استخراج رمزارز در کشور را ۶۲۴ مورد اعلام کرده و عنوان کرد که ۱۵ واحد در مرحله‌ی درخواست صدور پروانه بهره‌برداری هستند و دو واحد ازمیان آن‌ها نیز پروانه‌ی ‌بهره‌برداری دریافت کرده‌اند.

از دیگر اخباری که زرندی اعلام کرد، آغاز مدل‌سازی برای استفاده از رمزارزها در واردات کالا بود. باتوجه‌به وضعیت کمبود ارز در کشور که مشکلات فراوانی را در واردات انواع کالا ایجاد کرده است، واردکردن ارز با بهره‌گیری از رمزارزها می‌تواند مشکلات زیادی را درمبحث واردات حل کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات