وزیر ارتباطات: ممنوعیت واردات گوشی‌های گران‌تر از ۳۰۰ یورو بازنگری می‌شود

دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌گوید ممنوعیت واردات گوشی‌های گران‌تر از ۳۰۰ یورو اشکالات اساسی دارد و احتمالا با مشورت با بانک مرکزی، قانون بازنگری می‌شود.
تبلیغات

پیش‌تر در زومیت خواندید که واردات و رجیستر گوشی هوشمند بالای ۳۰۰ یورو به کشور ممنوع است و به دنبال آن حواشی بسیاری پیش آمد و کاربران در شبکه‌های اجتماعی نسبت به چنین اقدامی واکنش‌های متفاوتی داشتند و به آن اعتراض کردند. این خبر به معنی حذف کامل آیفون و گوشی‌ پرچمدار و بسیاری از گوشی‌های میان رده است.

محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در توییتی از قانون خبرساز ممنوعیت واردات گوشی‌های هوشمند انتقاد کرد. آذری‌جهرمی اعتقاد دارد این قانون اشکالات اساسی دارد و باید بازنگری شود. امروز هم شاهد افزایش قیمت گوشی‌های میان‌رده و پرچم‌دار در بازار بودیم که احتمالا با اجرای قانون جدید، واردات آن‌ها با مشکل روبه‌رو خواهد شد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توییت‌اش نوشته است:

ممنوعیت واردات تلفن‌همراه بالای ۳۰۰ یورو دارای سه ایراد جدی است. با رئیس کل بانک مرکزی و همچنین سرپرست وزارت صمت صحبت کردم و استدلال‌ها را مطرح کردم. با تأکید بر ضرورت رعایت اولویت‌های منابع ارزی کشور، بنا شد این تصمیم بازنگری شود.— MJ Azari Jahromi (@azarijahromi) July 6, 2020

همان‌طور‌که در توییت وزیر ارتباطات می‌خوانید، او قانون جدید را دارای سه ایراد می‌داند و البته به ایرادهای ساختاری اشاره‌ای نمی‌کند. آذری‌جهرمی در توییت خود به ضرورت رعایت اولویت در منابع ارزی هم اذعان می‌‌کند؛ اما اعتقاد دارد قانون به بازنگری نیاز خواهد داشت. به‌هرحال، باید منتظر جلسه‌ها و مذاکره‌های آتی مقام‌های دولتی باشیم تا شاید تغییری در این تصمیم اثرگذار بر بازار موبایل کشور ایجاد شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات