بلک شارک 3S با نمایشگر ۱۲۰ هرتز و ۱۲ گیگابایت رم رونمایی شد

جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
بلک شارک 3S گوشی گیمینگ جدید شیائومی از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۶۵، رم ۱۲ گیگابایتی و نمایشگر AMOLED با ابعاد ۶٫۶۷ اینچ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد.
تبلیغات

شیائومی ساعاتی پیش با رونمایی بلک شارک ۳ اس (Xiaomi Black Shark 3S) به‌صورت رسمی به دور جدید رقابت گوشی‌های گیمینگ ورود کرد تا خود را در بازار محک بزند. بلک شارک 3S برخی بهبودهای محسوس نسبت‌به بلک شارک ۳ به‌خود می‌بیند تا تجربه‌ی گیمینگ بهتری ارائه دهد و نظر علاقه‌مندان به این دسته از گوشی‌ها را جلب کند.

بزرگ‌ترین تغییر در بلک شارک 3S به صفحه‌نمایش مربوط می‌شود. این گوشی هوشمند مجهز به صفحه‌نمایش ۶٫۶۷ اینچ AMOLED است که محتوای بصری را با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز به‌نمایش می‌گذارد؛ درحالی‌که مدل پیشین از صفحه‌نمایش ۹۰ هرتز استفاده می‌کرد. با مراجعه به بخش تنظیمات بلک شارک 3S می‌توانید درصورت تمایل حالت صفحه‌نمایش را روی ۹۰ هرتز قرار دهید تا گوشی شارژدهی بهتری ارائه دهد. صفحه‌نمایش بلک شارک 3S مانند گذشته دارای نرخ نمونه‌برداری لمسی ۲۷۰ هرتز است.

بلک شارک 3 اس شیائومی صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتز AMOLED دارد

صفحه‌نمایش بلک شارک 3S دارای دو ناحیه‌ی حساس به فشار است که می‌توان آن‌ها را برای انجام وظایفی خاص، برنامه‌ریزی کرد. به‌علاوه حسگر ژیروسکوپ حرکت‌های گوشی را پایش می‌کند تا بتوانید یکی از ۶ ژست حرکتی ارائه‌شده توسط دستگاه را انجام دهید. این ژست‌های حرکتی مزیت‌هایی جالب به‌خصوص هنگام تجربه‌ی بازی ارائه می‌دهند. مثلا می‌توانید هنگام انجام بازی‌های جنگی، با ژست حرکتی اسلحه را عوض کنید یا به حالت سینه‌خیز دربیایید.

با بلک شارک 3S همچنین امکان ایجاد کلان‌دستور (ماکرو) در بازی برای‌تان فراهم می‌شود تا بتوانید چندین کار متوالی را در آن واحد انجام دهید. بلک شارک 3S شیائومی از فرمان صوتی پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین می‌توانید بدون لمس گوشی، کارهایی مثل گرفتن اسکرین‌شات، آغاز ضبط محتویات صفحه‌نمایش و پاسخ دادن به تماس‌ها را انجام دهید.

پنل پشت و نمایشگر بلک شارک 3 اس / Black Shark 3S نقره ای

صفحه‌نمایش AMOLED گوشی گیمینگ شیائومی دارای وضوح +1080p است، از نسبت تصویر ۲۰:۹ استفاده می‌کند و حداکثر روشنایی ۵۰۰ نیت ارائه می‌دهد. به‌علاوه آن‌طور که شیائومی می‌گوید این صفحه‌نمایش ۱۰۵ درصد از فضای رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد و به نسل سوم فناوری MEMC (تخمین و جبران حرکت) مجهز شده است. فناوری MEMC با رویکرد ویژه‌اش درنهایت کیفیت خروجی تصویر را افزایش و تاری آن را کاهش می‌دهد. در MEMC فریم‌هایی جدید در بین فریم‌های اصلی به‌وجود می‌آیند و حرکت می‌کنند؛ بدین‌مفهوم که براساس هر دو فریم، در بین آن‌ها فریمی جدید به‌صورت خودکار ایجاد می‌شود.

Black Shark 3S درکمال تعجب از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ استفاده می‌کند

در کمال تعجب بلک‌شارک 3S از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ کوالکام قدرت می‌گیرد. انتظار داشتیم بلک شارک 3S همچون رقبای جدیدش به پردازنده‌ی بهبودیافته‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس مجهز شود. در این گوشی از حافظه‌ی LPDDR5 و حافظه‌ی ذخیره‌سازی پرسرعت UFS 3.1 استفاده شده است. مدل پایه ۱۲ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی دارد که با قیمت ۴٬۰۰۰ یوآن (۵۷۵ دلار) عرضه می‌شود. اگر به‌دنبال تهیه‌ی مدل دیگر با ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی هستید باید ۳۰۰ یوآن (۴۰ دلار) بیشتر بپردازید. شیائومی می‌گوید مدل قوی‌تری از گوشی را با ۵۱۲ گیگابایت رم و قیمت ۴٬۸۰۰ یوآن (۶۸۸ دلار) دردسترس قرار می‌دهد. این مدل فعلا برای پیش‌خرید دردسترس قرار ندارد. شیائومی عرضه‌ی دو مدل دیگر را از ۴ آگوست ۲۰۲۰ (۱۴ مرداد ۱۳۹۹) آغاز می‌کند.

در مقایسه‌ای کوتاه متوجه می‌شویم که بلک شارک ۳ از حافظه‌ی ذخیره‌سازی UFS 3.0 استفاده می‌کرد، به‌علاوه مدل پایه‌ی این گوشی ۸ گیگابایت رم LPDDR4 داشت. مدلی از دستگاه که به ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم مجهز شده بود، از رم LPDDR5 استفاده می‌کرد و ۳٬۶۰۰ یوآن (۵۱۶ دلار)‌ قیمت داشت؛ این مدل از ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی بهره‌مند بود. 

گوشی جدید بلک شارک به‌صورت پیش‌فرض با رابط کاربری JOYUI 12 روانه‌ی بازار می‌شود که یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های اضافه‌شده به آن را می‌توانیم اسکرین میرورینگ (انتقال تصویر) ازطریق درگاه USB 3.0 به‌حساب بیاوریم. آن‌طور که بلک شارک می‌گوید، برای استفاده از آن کافی است گوشی را با کابل به رایانه متصل و اپلیکیشن Black Shark را روی رایانه اجرا کنید تا محتوا با نرخ ۶۰ هرتز و تأخیر ۴۰ میلی‌ثانیه روی رایانه به‌نمایش درآید. انتقال تصویر در گوشی گیمینگ شیائومی با پروتکل USB Video Class وب‌کم‌ها کار می‌کند.

پشت و جلو و نیم رخ بلک شارک 3 اس / Black Shark 3S مشکی

سایر مشخصات بلک شارک 3S نسبت‌به بلک شارک ۳ تغییری به‌خود نمی‌بیند؛ دستگاه گیمینگ جدید چینی‌ها از باتری ۴٬۷۲۹ میلی‌آمپرساعتی با فناوری شارژ سریع ۶۵ وات ازطریق درگاه USB-C بهره‌مند است. این فناوری می‌تواند باتری را در عرض ۱۲ دقیقه از صفر به ۵۰ و طی ۳۸ دقیقه به‌صورت کامل شارژ کند. شیائومی آداپتوری مغناطیسی نیز دارد که به پشت گوشی متصل می‌شود و با آن می‌توان هم‌زمان با انجام بازی، گوشی را با توان ۱۸ وات شارژ کرد. پنل پشتی بلک شارک 3S میزبان دو مثلث برعکس است که یکی از آن‌ها دوربین را شامل می‌شود و دیگری برای آداپتور مغناطیسی به کار می‌رود. 

بلک شارک 3S همانند گذشته از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با لنز f/1.8 بهره می‌برد. دوربین دوم از حسگر ۱۳ مگاپیکسلی با لنز اولتراواید با زاویه‌ی دید ۱۲۰ درجه استفاده می‌کند. درنهایت به دوربین سوم با حسگر ۵ مگاپیکسلی، وظیفه‌ی عمق‌سنجی را برعهده دارد. پنل جلویی بلک شارک 3S میزبان دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی است.

نمایشگر نمای سه رخ بلک شارک 3 اس / Black Shark 3S

همان‌طور که می‌شد انتظار داشت، تیم بلک شارک برای گوشی جدید خود وسایل جانبی هم ارائه می‌دهد. یکی از این وسایل، فن مجزایی است که برای خنک‌سازی دستگاه به‌کار می‌رود. تراشه‌ی بلک شارک 3S برای خنک‌ ماندن به لوله‌ای حرارتی اتکا دار که گرمای ناشی از فعالیت تراشه را از آن دور می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات