گلکسی M31s سامسونگ با نمایشگر AMOLED، شارژ معکوس و دوربین چهارگانه معرفی شد

پنج‌شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
گلکسی M31s گوشی ۲۷۳ دلاری جدید سامسونگ است که از دوربین چهارگانه و فناوری شارژ معکوس و قابلیت‌های نرم‌افزاری جالبی نظیر Single Take بهره می‌برد.
تبلیغات

سامسونگ گوشی‌هایی با عنوان گلکسی M دارد که دستگاه‌های اقتصادی و میان‌رده را شامل می‌شود و در بازارهایی نظیر هند بسیار محبوب است. در شایعه‌هایی جدید، اعلام شده بود سامسونگ می‌خواهد مدل جدید این گوشی‌ها را به‌زودی معرفی کند و سرانجام این اتفاق افتاد. جدیدترین گوشی از این خانواده‌ی محبوب سامسونگ گلکسی ام ۳۱ اس (Sasmsung Galaxy M31s) نام دارد که به صفحه‌نمایش ۶٫۵ اینچ Infinity-O با پنل سوپر AMOLED مجهز است. این نخستین‌بار است که یکی از گوشی‌های خانواده‌ی گلکسی M از صفحه‌نمایش Infinity-O سوپر AMOLED برخوردار است؛ به‌همین‌دلیل، اهمیت خاصی دارد.

گوشی سامسونگ گلکسی M31s از فناوری شارژ سریع ۲۵ وات پشتیبانی می‌کند و شارژر ۲۵ وات نیز درون جعبه‌ی گوشی قرار گرفته است. کاربر می‌تواند ازطریق این فناوری باتری ۶،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی گوشی را در زمان نسبتا سریعی شارژ کند. پنل پشتی گلکسی M31s طراحی گرادیانی دارد که روی آن سایه‌ی رنگ‌های مشکی و آبی به‌چشم می‌خورد و‌ در بخش کناری خود به حسگر اثرانگشت مجهز شده است. 

پنل پشت و جلو گلکسی ام 31 اس سامسونگ / Galaxy M31s

در پنل پشتی گلکسی M31s سامسونگ، دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی سونی IMX682 با دیافراگم f/1.8 و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق‌عریض با زاویه‌ی دید ۱۲۳ درجه‌ای و دو دوربین ۵ مگاپیکسلی مجهز به لنز ماکرو و عمق‌سنج به‌چشم می‌خورد. گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ قابلیت نرم‌افزاری جالبی با نام Single Take دارد که با بهره‌گیری از فناوری هوش مصنوعی به‌مدت ۱۰ ثانیه با مجموعه‌ای از حالت‌های دوربین از سوژه‌ی مدنظر محتوایی مانند تایم‌لپس یا عکس ثبت می‌کند و از بین آن‌ها، محتوای منتخب را برمی‌گزیند؛ البته کاربر می‌تواند این انتخاب را تغییر دهد. سامسونگ در بیانیه‌ی رسمی‌اش گفته است قابلیت Single Take در گلکسی M31s حضور دارد.

پنل جلویی گوشی سامسونگ حفره‌ای‌ دایره‌ای‌شکل برای میزبانی از دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی دارد که در گوشی گلکسی M31 نیز استفاده شده بود. گلکسی M31s سامسونگ از تراشه‌ی اختصاصی اکسینوس ۹۶۱۱ و ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم LPDDR4X و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ ذخیره ‌سازی UFS 2.1 بهره می‌برد. تراشه‌ی ۱۰ نانومتری اکسینوس ۹۶۱۱ به هشت هسته‌ی پردازشی مجهز است که چهار هسته از نوع Cortex A73 با فرکانس ۲٫۳۱ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی دیگر از نوع Cortex A53 با فرکانس ۱٫۷۴ گیگاهرتز است.

نمایشگر گلکسی ام 31 اس سامسونگ / Galaxy M31s سگ در حال پرش آسمان آبی

باتری ۶،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی دستگاه ضمن پشتیبانی از شارژ سریع، به فناوری شارژ معکوس هم مجهز شده تا بتواند دیگر گجت‌ها را شارژ کند. قابلیت شارژ معکوس در گلکسی M31s ازطریق کابل USB-C به USB-C ارائه می‌شود که در جعبه قرار دارد. این قابلیت اساسا گوشی جدید سامسونگ را به پاوربانک تبدیل می‌کند. گلکسی M31s به‌صورت پیش‌فرض رابط کاربری OneUI 2.1 برپایه‌ی سیستم‌عامل اندروید ۱۰ خواهد داشت. 

نگاهی کلی به مشخصات گوشی نشان می‌دهد گلکسی M31s تا حد بسیار زیادی به برادران بزرگ‌ترش شباهت دارد. برای نمونه، تراشه‌ی اکسینوس ۹۶۱۱ در گوشی‌های گلکسی M30s و M31 هم دیده می‌شد و باردیگر در یکی از گوشی‌های سری گلکسی M حضور پیدا کرده است. مجموعه‌دوربین گوشی نیز شبیه M31 است؛ بااین‌حال، حسگر اصلی تغییر کرده و دوربین فوق‌عریض نیز حسگری با وضوح بیشتر دارد. در M31s حسگر اثرانگشت به بخش کناری منتقل شده و این گوشی به‌جای بریدگی قطره‌ای‌شکل در بالای صفحه‌نمایش، از حفره استفاده می‌کند. پنل پشتی این گوشی ترکیبی از شیشه و پلاستیک است که سامسونگ اصطلاحا آن را گلاستیک می‌نامد.

پشت گلکسی ام 31 اس سامسونگ / Galaxy M31s رنگ آبی و خاکستری

عرضه‌ی گلکسی M31s از ۶ آگوست ۲۰۲۰ (۱۶ مرداد ۱۳۹۹) آغاز خواهد شد. کانفیگ پایه‌ی گوشی با ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲۰،۴۹۹ روپیه (۲۷۳ دلار) و کانفیگ قوی‌تر با همین میزان حافظه‌ی ذخیره‌سازی و ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم ۲۲،۴۹۹ روپیه (۳۰۰ دلار) قیمت دارد.

دو دستگاه گلکسی ام 31 اس سامسونگ / Galaxy M31s از پنل پشتی
نمایشگر گلکسی ام 31 اس سامسونگ / Galaxy M31s سگ در حال پرش آسمان آبی
پنل پشت و جلو گلکسی ام 31 اس سامسونگ / Galaxy M31s
پشت گلکسی ام 31 اس سامسونگ / Galaxy M31s رنگ آبی و خاکستری
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات