سود عملیاتی سامسونگ در فصل دوم ۲۰۲۰ باوجود بحران کرونا افزایش یافت

پنج‌شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ به‌لطف افزایش و تقاضا در بازار تراشه، با وجود بحران کرونا در فصل دوم سال ۲۰۲۰ از افزایش سود عملیاتی خود خبر داد.
تبلیغات

سامسونگ در گزارش مالی فصل دوم ۲۰۲۰ بیان کرد که سود عملیاتی با وجود کاهش نسبی فروش، با افزایش روبه‌رو شده است. این افزایش سود در شرایطی عنوان می‌شود که بحران ویروس کرونا در سرتاسر جهان هنوز ادامه دارد و وضعیت اقتصادی مناسبی برای شرکت‌ها پیش‌بینی نمی‌شد. غول کره‌ای برای اولین‌بار از افزایش تقاضا برای محصولات دسته‌ی تراشه سود می‌برد که خصوصا در بخش پردازنده‌ها افزایش قابل‌توجهی داشت.

گزارش مالی سامسونگ برای فصل دوم سال ۲۰۲۰ نشان می‌دهد که سود عملیاتی غول کره‌ای در دوره‌ی سه‌ماهه‌ی منتهی به ۳۰ ژوئن به ۶/۸ میلیارد دلار رسید که افزایش ۲۲ درصدی را نسبت به دوره‌ی مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. گزارش جدید همچنین درآمد را در دوره‌ی گذشته ۴۴/۴ میلیارد دلار بیان می‌کند که نسبت به فصل دوم سال ۲۰۱۹ با کاهش ۶ درصدی روبه‌رو شده است. تحلیل‌گران قبلا درآمد شرکت را در فصل دوم ۲۰۲۰، ۴۳/۱ میلیارد دلار پیش‌بینی کرده بودند.

درآمد بخش گوشی‌های هوشمند با کاهش ۱۸ درصدی مواجه شده است

بسیاری از تحلیل‌گران بازار، سال ۲۰۲۰ را سالی پررونق برای دنیای موبایل می‌دانستند. آن‌ها نوآوری‌هایی همچون 5G و گوشی‌های تاشدنی را موتورهای محرکه‌ی مناسبی برای رشد بازار تلقی می‌کردند. درواقع تحلیل‌گران انتظار داشتند نوآوری‌های جدید، مجددا مشتریانی را به خرید گوشی هوشمند تشویق کند که در دوره‌‌ای طولانی، تمایلی به خرید محصول جدید نداشته‌اند. آن‌چه که رخ داد، تمامی پیش‌بینی‌ها را از بین برد. بحران ویروس کرونا و چالش‌های اقتصادی حاصل از آن باعث کاهش قابل‌توجه تقاضا در بازارهای گوناگون و خصوصا گوشی‌های هوشمند شد. همچنین توانایی تولید محصولات جدید نیز در کارخانه‌ها محدود شد. سامسونگ در فصل دوم سال جاری، کاهش ۱۸ درصدی را در درآمد بخش موبایل گزارش کرد.

سامسونگ در گزارش قبلی فصلی خود در ماه آوریل هشدار داده بود که کووید ۱۹ قطعا تأثیر بزرگی روی فعالیت‌های شرکت در ماه‌های پیش‌رو خواهد داشت. کره‌ای‌ها گفته بودند که افزایش فروش گوشی‌های هوشمند را برای فصل سوم سال جاری پیش‌بینی می‌کنند که بیش از فصل دوم خواهد بود. البته درنهایت به ادامه‌دار شدن شرایط عدم پایداری و قطعیت بر اثر ویروس کرونا، اشاره شده بود.

کاور مراسم آنپکد 2020 سامسونگ / Samsung Galaxy Unpacked

در بخش دیگری از گزارش سامسونگ، معرفی محصولات جدید خانواده‌ی نوت و گوشی تاشدنی در رویداد آنپکد پیش‌رو تأیید شد. سامسونگ قبلا گفته بود که پنج محصول در رویداد پیش رو معرفی می‌شوند. رسانه‌ها پیش‌بینی می‌کنند که اعضای جدید خانواده‌ی نوت، به‌همراه یک گلکسی فولد جدید (احتمالا به‌نام Z Fold 2)، تبلت اندرویدی Tab S7، گلکسی واچ ۳ و ایربادهای جدید مجهز به قابلیت حذف نویز، گلکسی بادز لایو، در رویداد آنپکد معرفی خواهند شد.

سامسونگ بیش از هر شرکت دیگری در جهان گوشی هوشمند و تلویزیون می‌فروشد، اما کسب‌وکار بسیار عظیمی هم در حوزه‌ی فروش تراشه‌های حافظه به تولیدکننده‌های دستگاه‌ در بازارهای گوناگون دارد. در ماه‌های اخیر، افزایش تقاضا ازسوی دستاسنترها باعث شد تا کسب‌وکار تراشه‌ی سامسونگ، افزایش قابل‌توجه فروش را تجربه کند. درآمد شرکت در بخش نیمه‌هادی بر اثر همین افزایش فروش، ۱۳ درصد افزایش پیدا کرد.

غول کره‌ای دنیای فناوری می‌گوید که کسب‌وکار پنل‌های نمایشگر با وجود روند کاهش تقاضا برای کل صنعت پنل نمایشگر، رشد مناسبی را تجربه کرد. البته آن‌ها جزئیاتی از رشد کسب‌وکار مذکور منتشر نکرده‌اند. در این‌باره خبری که چندی پیش، پرداخت ۹۵۰ میلیون دلار جریمه از اپل به سامسونگ را تأیید کرد، تأثیرگذار به‌نظر می‌رسد. این جریمه به‌خاطر عدم توانایی اپل در سفارش پنل‌های کافی از سامسونگ، به شرکت کره‌ای پرداخت شد.

سامسونگ در پایان گزارش پیش‌بینی می‌کند که تقاضا برای تلویزیون و لوازم خانگی دیجیتال شرکت در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۰ با افزایش روبه‌رو شود، چون به‌مرور سیاست‌های تعطیلی گسترده کاهش پیدا می‌کنند و مردم تمایل بیشتری به خرید محصولات جدید نشان خواهند داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات