تاریخ عرضه کنسول آتاری VCS برای پاییز امسال تعیین شده است

جمعه ۱۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
از قرار معلوم آتاری قصد دارد کنسول بازی جدید خود را با نام VCS پاییز امسال عرضه کند. آتاری VCS به‌همراه بازی Missile Command: Recharged عرضه خواهد شد.
تبلیغات

گیمرهای قدیمی قطعا سال‌های نه‌چندان دور را به‌خاطر دارند؛ دورانی که خبر چندانی از پلی‌ استیشن و ایکس‌ باکس و رقابت سخت بین آن‌ها نبود. در آن روزها صنعت بازی‌های ویدیویی رنگ تازه‌ای به‌خود گرفته بود و دراین‌میان شرکت‌هایی مثل آتاری، نینتندو و سگا پادشاهان صنعت بودند.

شرکت آتاری در دهه‌ی هشتاد میلادی با عرضه‌ی کنسول خاطره‌انگیز و انقلابی Atari 2000 درکنار اینکه توانست خود را به‌صورت جدی در این صنعت معرفی کند، با ارائه‌ی ویژگی‌هایی نوآورانه و همچنین بازی‌هایی باکیفیت، قدم بلندی در زمینه‌ی پیشرفت کنسول‌های خانگی برداشت. طرفداران آتاری طی سال‌های اخیر همواره خواستار بازگشت این شرکت به حوزه‌ی بازی‌های ویدئویی بودند؛ تا این‌که پس از مدت‌ها، حدود سه سال پیش در نمایشگاه E3 2017 آتاری خبر کار روی یک کنسول جدید را اعلام کرد.

تاکنون به‌دفعات زمان عرضه‌ی کنسول آتاری وی سی اس (Atari VCS) به‌دلایلی نظیر ارتقاء سخت‌افزاری دستگاه به‌تأخیر افتاده است. با این‌حال در جدیدترین اخبار کنسول‌های بازی، مشخص شده است که طرفداران سرانجام به‌زودی می‌توانند این کنسول را در قفسه‌‌ی فروشگاه‌ها مشاهده کنند. طبق اطلاعات منتشر شده، افرادی که در ابتدا از کمپین آتاری در نهاد ایندی‌گو‌گو حمایت کرده بودند، از ماه اکتبر ۲۰۲۰ (مهر و آبان ۱۳۹۹) و سایر افراد و فروشگاه‌های حضوری از تعطیلات سال ۲۰۲۰ میلادی می‌توانند به این کنسول دسترسی داشته باشند.

صفحه ابتدایی کنسول Atari VCS

بازی اکشن Missile Command: Recharged که تا پیش‌از این برای پلتفرم‌های نینتندو سوییچ، پی سی، سیستم‌عامل اندروید و آیفون روانه بازار شده بود، به‌عنوان بازی روز عرضه کنسول Atari VCS عرضه خواهد شد. البته باید توجه داشته باشید که این نسخه از بازی از ویژگی‌های کنسول مثل کنترلر کلاسیک دستگاه پشتیبانی می‌کند. براساس اطلاعات موجود قرار است به‌زودی بازی‌های بیشتری نیز برای این کنسول معرفی شوند.

مقاله‌های مرتبط:

    هم‌اکنون امکان پیش‌خرید آتاری VCS در رنگ‌های مشکی (Black Walnut) و عقیقی (Onyx) و طلاییِ کربنی (Carbon Gold) وجود دارد. مدل مشکی ازطریق فروشگاه آتاری عرضه می‌شود، مدل عقیقی در انحصار فروشگاه گیم‌استاپ است و مدل آخر ازطریق وال‌مارت در دسترس قرار می‌گیرد.

    قیمت کنسول بازی آتاری در کامل‌ترین باندل که شامل یک کنترلر بی‌سیم کلاسیک و یک کنترلر مدرن می‌شود و در تصویر اصلی مقاله قابل‌مشاهده است، ۴۰۰ دلار در نظر گرفته شده. افرادی که تمایل به خرید باندل کامل کنسول ندارند، می‌توانند با هزینه‌ی ۳۰۰ دلار دستگاه را خریداری و هریک از کنترلرها را به‌صورت جداگانه با قیمتی درحدود ۶۰ دلار دریافت کنند.

    کنسول Atari VCS از Atari Vault بهره‌مند است. به‌لطف Atari Vault گیمرها می‌توانند به بیش از صد بازی کلاسیک و قدیمی آتاری نیز دسترسی داشته باشند. درکنار این ویژگی، کنسول جدید آتاری از سیستم‌عاملی تحت عنوان Atari World استفاده می‌کند که بر پایه‌ی لینوکس توسعه داده شده است. کنسول VCS همچنین حالتی ویژه تحت عنوان Atari PC Sandbox دارد؛ به‌لطف Atari PC Sandbox می‌توانید سیستم‌عامل مدنظر خود را روی کنسول نصب کنید. 

    به‌نظر شما کنسول Atari VCS می‌تواند موفق شود؟ لطفا نظرات و پیش‌بینی‌های خود را درمورد این کنسول با ما به اشتراک بگذارید.

    جدیدترین اخبار، مقالات و محتواهای ویدئویی جذاب در حوزه‌ی بازی و سینما؛ همگی در وب‌سایت زومجی

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات