سرویس مدیریت ثروت مانو رونمایی شد

چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
سرویس مدیریت ثروت مانو در جریان برگزاری رویداد نکست اینوست که به بررسی وضعیت بازار سرمایه و آینده بورس پرداخت، معرفی شد.
تبلیغات

رویداد نکست اینوست با موضوع تکنولوژی‌های بازار سرمایه، ورود به بازار و آینده بورس، چهارشنبه اول مرداد با حضور کارشناسان خبره بازار سرمایه و همچنین کارآفرینان استارتاپی کشور با اجرای رضا رشیدپور به‌صورت آنلاین برگزار شد. سید امید موسوی، بنیان گذار و مدیرعامل تحلیلگر امید، علی رحمانی، مدیرعامل سابق شرکت بورس ایران، علیرضا توکلی کاشی، معاون توسعه کانون نهادهای سرمایه‌گذاری، شهاب موسوی، مدیرعامل مجموعه آسا سرمایه، مهدی شاملو، بنیان‌گذار مجموعه شرکت‌های فراکاو، علی فیاض بخش، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره سرآوا و حامد تاج‌الدین، مدیرعامل آچاره به‌عنوان کارشناسان حوزه سرمایه و استارتاپی کشور، در این رویداد حضور داشتند.

در پنل اول این رویداد، در مورد فرصت‌ها و تهدیدات استقبال عموم مردم از بورس، بحث شد. در پنل دوم این رویداد، کارآفرینان حوزه استارتاپی در مورد فرصت‌ها و چالش‌های ورود استارتاپ ها به بازار سرمایه به تبادل نظر پرداختند.

زمزمه بورسی شدن استارتاپ‌ها

نوید حضور چند استارتاپ شناخته شده، چند وقتی است که توسط مدیران بورسی و همچنین مدیران شرکت‌های استارتاپی داده شده است. ازآنجاکه این اتفاق، برای اولین‌بار است که در بازار سرمایه ایران رخ می‌دهد، همانگونه که فرصت‌هایی را برای استارتاپ‌ها مهیا می‌کند، چالش هایی نیز به‌همراه خواهد داشت.

یکی از مهم‌ترین چالش‌های مدیران استارتاپی، قانع کردن مدیران بورسی برای به رسمیت شناختن مدل‌های ارزش‌گذاری است که هر چند سال‌هاست در ساختارهای مالی دنیا شناخته شده است، اما برای بازار ایران هنوز بیگانه است. در این پنل، مهدی شاملو، علی فیاض بخش، حامد تاج الدین و امید موسوی نظرات خودشان را مطرح کردند.

حامد تاج الدین در بخشی از صحبت های خود اشاره کرد که حتی برخی از نهادهای حامی استارتاپ‌ها نیز دارایی نامشهود را به رسمیت نمی‌شناسند و نهادهای مالی نیز به منظور تسهیل ورود استارتاپ‌ها به بورس باید این تغییر در مدل ارزیابی را بپذیرند. او از نمونه‌های موفق استارتاپی بزرگ دنیا، شرکت تاکسی آنلاین اوبر را نام برد که در بدو ورود به بورس زیان هنگفتی در صورت‌های مالی خود داشت.

تاج الدین معتقد است که بخشی از چالش‌های IPO شدن (عرضه اولیه) استارتاپ‌ها در ایران به مشکلات فرهنگی و عدم درک صحیح مردم از این شرکت بر می‌گردد.

مانو

سیگنال موفقیت به کارآفرینان

در ادامه علی فیاض بخش با اشاره به تجربه اوبر یا JD در شرق آسیا، از ورود سه یا چهار شرکت استارتاپی به بورس اظهار خرسندی کرد و اذعان داشت یکی از مزایای این اتفاق، اهمیت دادن به قشر نخبه کشور است و این مسئله برای آن‌ها تبدیل به انگیزه‌ای خواهد شد که در ایران نیز می‌توان با تمام مشکلاتی که وجود دارد، موفق شد. او همچنین ورود استارتاپ‌ها به بورس را سیگنال موفقیت کارآفرینان به جامعه عنوان کرد.

امیدموسوی بنیانگذار و مدیرعامل شرکت تحلیلگرامید نیز با اشاره به هجوم مردم به سمت بورس و عطش آن‌ها برای سرمایه‌گذاری اذعان کرد که اگر این نقدینگی به سمت درستی هدایت نشود، به‌زودی شاهد اثرات مخرب آن روی بازار سرمایه و فرهنگ سرمایه‌گذاری مردم خواهیم بود.

تحلیلگر امید و معرفی پلتفرم سرمایه‌گذاری مانو

تحلیلگر امید، بعنوان اولین استارتاپ موفق حوزه سرمایه‌گذاری هوشمند که مجوزهای لازم را از سازمان بورس اوراق بهادار دریافت کرده است، در این رویداد پلتفرم هوشمند سرمایه‌گذاری خود را تحت عنوان مانو، رونمایی کرد. مانو این امکان را فراهم کرده است که همه افراد جامعه با هر سطح از سرمایه و دانش مالی بتوانند بدون درگیری مستقیم با بازار سرمایه و باتوجه‌به درجه ریسک پذیری خود از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بورس بهره‌مند شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات