سونی کارت حافظه‌های ۸۰ و ۱۶۰ گیگابایتی CFexpress را معرفی کرد

چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
سونی اولین کارت‌های حافظه‌ی CFexpress جهان را معرفی کرد که سرعت بسیار بالای انتقال را درکنار مقاومت و دوام خیره‌کننده به کاربر ارائه می‌کنند.
تبلیغات

سونی دو کارت حافظه‌ جدید در خانواده‌ی CFexpress Type A معرفی کرد که ترکیبی از بهترین مشخصات سرعت، دوام و پایداری را دارند و خصوصا برای تولیدکننده‌های محتوای تصویری، کاربری بسیار بالایی به‌همراه می‌آورند. کارت‌های حافظه‌ی جدید سونی، اولین نمونه‌های CFexpress Type A در جهان هستند که در دو ظرفیت ۸۰ و ۱۶۰ گیگابایت به‌نام‌های CEA-C80T و CEA-G160T معرفی شدند. این کارت‌های حافظه، در خانواده‌ی محصولات TOUGH سونی قرار می‌گیرند.

کارت‌های حافظه‌ی جدید سونی با استاندارد مقاومت IP57 عرضه می‌شوند

سرعت بالا در نوشتن و خواندن داده، مشخصه‌ی اصلی جدیدترین کارت‌ حافظه‌ سونی به شمار می‌رود. این کارت‌ها امکان نوشتن با سرعت ۷۰۰ مگابایت‌برثانیه و خواندن با سرعت ۸۰۰ مگابایت‌برثانیه رادارند. کاربرانی که به‌دنبال عکس‌برداری سریع در فرمت حجیم RAW هستند، کارایی زیادی از کارت‌های جدید سونی استخراج می‌کنند. این کارت‌ها برای ذخیره‌سازی تا هزار تصویر RAW فشرده‌نشده مناسب خواهند بود. ترکیب کارت‌های جدید سونی با دوربین Alpha 7s III مجهز به دو درگاه CFexpress Type A، ترکیبی عالی خواهد بود که امکان ذخیره‌ی فیلم‌های 4K را با بیت‌ریت و طول بالا فراهم می‌کند. کارت‌های جدید سونی همچنین با استاندارد VPG400 هماهنگ هستند که امکان ضبط فیلم را با سرعت ۴۰۰ مگابایت‌برثانیه تضمین می‌کند.

یکی از قابلیت‌های جذاب محصولات جدید سونی، امکان انتقال گرمای عالی در آن‌ها است. این کارت‌ها به‌خاطر سرعت و ظرفیت بالا، گرمای زیادی تولید می‌کنند که سونی با پیاده‌سازی سیستمی شبیه به هیت‌سینک از آلومینیم مخصوص، انتقال گرما را با بازدهی مناسب در آن‌ها ممکن می‌کند.

CFexpress Type A سونی با ظرفیت های ۸۰ و ۱۶۰ گیگابایت

کارت‌های حافظه‌ی جدید شرکت ژاپنی در دسته‌ی TOUGH قرار می‌گیرند و مقاومتی عالی در برابر ضربه و خم شدن دارند. سونی کارت‌های جدید را نسبت به پیش‌نیازهای استاندارد CFexpress Type A، پنج برابر مقاوم‌تر در برابر افتادن و ده برابر مقاوم‌تر در برابر خم شدن تولید کرده است تا دوام محصولات خود را هرچه بیشتر افزایش دهد. به‌علاوه، سیستم عایق‌بندی پیشرفته‌ای هم در کارت‌های جدید شرکت ژاپنی پیاده شد که مقاومت IP57 را در برابر نفوذ آب و گردوغبار به آن‌ها می‌دهد.

سونی برای ارائه‌ی خدمات هرچه بهتر به کاربران، نرم‌افزار Memory Card File Rescue را دراختیار آن‌ها قرار می‌دهد که امکان بازیابی فایل‌های پاک‌شده از کارت‌های حافظه را فراهم می‌کند. همچنین ابزار دیگری به‌نام Media Scan Utility دراختیار کاربران خواهد بود که برای بررسی و شناسایی مشکلات احتمالی در کارت‌های CFexpress Type A استفاده می‌شود و پیش از اتمام چرخه‌ی عمر نوشتن/خواندن کارت‌ها به کاربر هشدار می‌دهد.

کارت‌های حافظه‌ی جدید سونی با کارت‌خوان MRW-G2 عرضه می‌شوند که به‌لطف کانکتور USB-C و بهره‌مندی از ارتباط USB 3.2 Gen2 سرعت ۱۰ گیگابیت‌برثانیه را در انتقال داده به کاربر ارائه می‌کند. کارت‌خوان جدید سونی با کارت‌های حافظه‌ی CFexpress Type A و SDXC/SDHC یا همان UHS-I و UHS-II هماهنگ است.

کارت‌خوان MRW-G2 سونی

سونی قیمت محصولات جدید خود در خانواده‌ی کارت‌های حافظه و کارت‌خوان را به این ترتیب  اعلام کرد: CEA-G80T با قیمت ۱۹۹/۹۹ دلار، CEA-G160T با قیمت ۳۹۹/۹۹ دلار و کارت‌خوان MRW-G2 با قیمت ۱۱۹/۹۹ دلار به بازار عرضه خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات