گوشی شیائومی با تراشه اسنپدراگون 865 امتیاز ۶۸۷،۰۰۰ را در انتوتو کسب کرد

سه‌شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
دستگاهی ناشناس با نام احتمالی شیائومی می ۱۰ پرو پلاس به‌تازگی در انتوتو حضور یافته و امتیاز فوق‌العاده‌ای حتی بیشتر از گوشی گیمینگ ایسوس راگ فون ۳ کسب کرده است.
تبلیغات

دستگاه مرموز جدید شیائومی با شماره‌مدل M2007J1SC به‌تازگی توانسته امتیاز ۶۸۷،۰۰۰ را در بنچمارک انتوتو به‌دست بیاورد. برای اینکه بفهمیم این امتیاز ازلحاظ قدرت پردازشی چه معنایی دارد، بهتر است آن را با برخی گوشی‌‌ها مقایسه کنیم. در بررسی‌های رسانه‌ی GSMArena، گوشی گیمینگ ایسوس ROG Phone 3 در حالت ویژه‌ی X Mode با فن خنک‌کننده‌ی قدرتمند در پنل پشتی خود توانسته بود در بهترین حالت امتیاز ۶۲۱،۰۰۰ را کسب کند. 

براساس ادعاهای منبع فاش‌کننده‌ی این خبر، گوشی احتمالی شیائومی که توانسته امتیاز ۶۸۷،۰۰۰ را در انتوتو کسب کند، به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ کوالکام مجهز است. دیدن امتیاز ۶۸۷،۰۰۰ در ابتدا باعث شد فکر کنیم گوشی شیائومی از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس استفاده می‌کند؛ تراشه‌ای که درمقایسه‌با مدل معمولی بهبودهای نسبتا محسوس به‌خود دیده و قدرت پردازشی بیشتری ارائه می‌دهد.

در نظر داشته باشید سیستم‌های بنچمارک‌گیری معمولا نمی‌توانند این دو تراشه را از یکدیگر تشخیص دهند؛ چون اسنپدراگون ۸۶۵ و اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس یک مشخصه‌‌ی مشترک برای اعلام هویتشان دارند؛ بنابراین، احتمال دارد این گوشی با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس موفق شده باشد امتیاز ۶۸۷،۰۰۰ را کسب کند.

سؤال اصلی این است که در حال صحبت درباره‌ی چه دستگاهی هستیم؟ با قضاوت از روی شماره‌مدل دستگاه (M2007J1SC)، احتمال می‌دهیم عضوی از خانواده‌ی می ۱۰ باشد. مدتی پیش، برخی افشاگران از احتمال معرفی شیائومی می ۱۰ پرو پلاس (Xiaomi Mi 10 Pro Plus) سخن به‌میان آورده بودند و احتمالا دستگاه یادشده، همین می ۱۰ پرو پلاس است. لی جون، مدیرعامل شیائومی، پیش‌تر مشخصات اولیه‌ی پرچم‌دار جدید شرکت را اعلام کرده بود که احتمالا او نیز به می ۱۰ پرو پلاس اشاره می‌کرده است. 

امتیاز انتوتو گوشی شیائومی با تراشه اسنپدراگون 865 کوالکام

مدیرعامل شیائومی در آن زمان اعلام کرد گوشی جدید از اسپیکر استریو باکیفیت، صفحه‌نمایشی با نرخ نوسازی درخورتوجه،‌ حسگر اثرانگشت در زیر صفحه‌نمایش، جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون، درگاه فروسرخ و سیستم خنک‌کننده‌ی اضافی بهره می‌برد. همچنین، این گوشی توانایی بزرگ‌نمایی ۳۰ برابری یا حتی بیشتر ارائه خواهد داد و از باتری ۴،۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده خواهد کرد. افزون‌براین، گفته می‌شود شیائومی می ۱۰ پرو پلاس موتور ویبره‌ی پیشرفته‌ای دارد و از فناوری شارژ‌ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند.

اگر تمامی این مشخصات را با یکدیگر ادغام کنیم، با دستگاهی روبه‌رو می‌شویم که شیائومی می ۱۰ پرو پلاس دارد و قرار است نخستین دستگاه این شرکت باشد که از صفحه‌نمایشی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد. تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵، دوربین اصلی احتمالا ۱۰۸ مگاپیکسلی، باتری ۴،۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ بی‌سیم و شارژ سریع ۱۲۰ وات جزو دیگر مشخصه‌های مهم پرچم‌دار بعدی شیائومی هستند. منابع می‌گویند این گوشی اوایل اوت ۲۰۲۰ (اواسط مرداد ۱۳۹۹) رونمایی می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات