سیزدهمین دوره جشنواره وب و موبایل ایران به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود

سه‌شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
مطالعه 4 دقیقه
دبیرخانه‌ی رویداد جشنواره‌ی وب‌ و موبایل ایران با انتشار بیانیه‌ای از احتمال برگزاری کامل سیزدهمین دور از این رویداد به‌صورت آنلاین خبر داده است.
تبلیغات

با ورود ویروس کرونا از زمستان سال گذشته، زندگی همه‌ی افراد جامعه دستخوش تغییراتی اساسی و درعین‌حال اجباری شد. از جمله‌ی این تغییرات لغو شدن یا تغییر نحوه برگزاری بسیاری از رویدادها بود. حال پس از گذشت نزدیک به ۶ماه از زمان ورود کرونا به کشور و اوج‌گیری دوباره‌ی شیوع این ویروس در موج دوم، دبیرخانه‌ی جشنواره‌ی وب و موبایل ایران با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که باتوجه‌به شرایط پیش‌آمده، احتمالا سیزدهمین دروه‌ی این رویداد در سال جاری، به‌صورت آنلاین برگزار خواهد شد. 

دبیرخانه‌ی جشنواره‌ی وب‌و‌موبایل در این بیانیه با اشاره به شرایط خاص حاکم بر کشور به‌دلیل همه‌گیری کرونا و مشکلات اقتصادی، استفاده‌ی حداکثری از زیرساخت ارتباطی کشور را در دستور کار قرارداده تا در این رویداد، شاهد حضور حداکثری فعالان وب و موبایل از اقصی نقاط کشور باشیم. 

در این بیانیه علاوه بر اشاره به شیوع ویروس کرونا که اصلی‌ترین عامل تغییر نحوه‌ی برگزاری رویداد به‌صورت آنلاین است، به نقش مثبت کسب‌وکارهای آنلاین طی دوران کرونا نیز اشاره شده است. همان‌طور که از روزهای اولیه‌ی شیوع کرونا بسیاری از استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهایی که راهکارهای نوین مبتنی بر فناوری را ارائه می‌کردند، با اقبال کاربران رو‌به‌رو شدند، به‌طوری‌که فروشگاه‌های آنلاین، سرویس‌های ارائه‌ی مشاوره‌ی پزشکی و ارائه‌دهندگان سرویس‌های خدماتی با استقبال بالایی رو‌به‌رو بودند؛ همین موضوع باعث شده تا این کسب‌وکارها برخلاف بسیاری از شرکت‌های سنتی که دست به تعدیل نیرو زدند، در پی استخدام نیروی کار باشند. 

از دیگر موارد یادشده در بیانیه‌ی جشنواره‌ی وب‌وموبایل باید به پرداختن به چالش‌های قدیمی و همچنین سعی در برطرف کردن کاستی‌ها در دوره‌ی جدید اشاره کرد. 

در ادامه می‌توانید متن کامل این بیانیه رو مطالعه کنید:

سیزدهمین جشنواره وب و موبایل ایران، در سال ۹۹ با شرایط و چالش‌هایی کاملا متفاوت با آنچه در سال‌های گذشته درگیر آن بودیم، روبه‌رو شده است. در شرایطی که متاسفانه تعدادی از هموطنان عزیزمان به دلیل شیوع بیماری کرونا جان خود را از دست داده‌اند، کسب‌وکارهای آنلاین با چالش‌های فراوانی درگیر هستند و همچنین برگزاری برخی از رویدادهای اکوسیستم استارتاپی ایران با مشکل مواجه شده است؛ برگزار کنندگان جشنواره وب و موبایل ایران، درصورت باقی ماندن شرایط فعلی جامعه، تصمیم به برگزاری آنلاین سیزدهمین جشنواره وب و موبایل ایران گرفته‌اند.بااین‌حال نشانه‌های امیدواری در این روزها هم کم نبوده‌اند. چراکه در ماه‌های اخیر و از زمان شروع و همه‌گیری کرونا، استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای آنلاین نشان دادند تا چه میزان می‌توانند کمک حال و یار مردم و جامعه باشند.نقش‌آفرینی آنلاین‌ها در روزهای سخت مردمکاهش رفت و آمدهای غیرضروری، کمک به انجام امور روزمره، بهبود سطح بهداشت در تجارت روزانه، اطلاع‌رسانی و مشارکت در کمپین‌های اجتماعی مرتبط با کرونا، تعریف استانداردهای بهداشتی در محیط کسب‌وکار و از همه مهم‌تر کمک به ارتباط بهتر و بیشتر مردم در روزهای قرنطینه؛ تنها بخشی از ظرفیت‌های فضای کسب‌وکاری نوآور کشور است که نوید آینده‌ای روشن‌تر را در این حوزه می‌دهد.جشنواره وب و موبایل ایران به‌عنوان مهم‌ترین رویداد حوزه کسب‌وکارهای آنلاین، همواره سعی کرده که در کنار نمایش توانمندی جوانان این کشور، روزنه امید را نیز در دل آن‌ها روشن نگاه دارد. از این رو باتوجه‌به شرایط موجود کشور، بر آن شدیم که با افتخار، همچون ۱۲ سال گذشته جشنواره وب و موبایل ایران را با همراهی همه فعالان این بخش از اقتصاد کشور و با رویکرد توانمندسازی بیشتر اکوسیستم استارتاپی برگزار کنیم.چالش‌های قدیمی و ورود نسل جدید: دو محور جشنواره سیزدهمجشنواره وب و موبایل ایران، محور اصلی سیزدهمین دوره خود را از یک سو، برطرف ساختن کاستی‌ها و چالش‌هایی قرار خواهد داد که در بیانیه پایانی سال گذشته بر آن‌ها تأکید شده است و از طرف دیگر تلاش دارد نسل تازه اکوسیستم کسب‌وکارهای آنلاین کشور را حمایت کند تا مسیر توسعه این فضای نوآور با ایده‌ها و انگیزه‌های جدید به پیش رود.در چند ماه گذشته، تیمی جوان و خلاق با شور و اشتیاق، برنامه‌ریزی‌های اولیه این رویداد را شروع کرده‌اند و طی چند هفته‌ آینده برنامه اجرایی کامل سیزدهمین جشنواره وب و موبایل ایران به اطلاع عموم علاقه‌مندان خواهد رسید.تیم برگزاری این رویداد، تلاش دارد امسال رویدادی متفاوت و آنلاین برگزار کند. بدیهی است که در صورت تغییر شرایط کشور در ماه‌های پیش‌رو، برنامه‌ریزی خود را به گونه‌ای تغییر خواهیم داد تا مراسم اختتامیه به مانند سال‌های قبل به شکل حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شده و افتخار میزبانی جامعه وب و موبایل ایران را به‌صورت حضوری داشته باشیم، اما تا زمان حصول اطمینان کامل از تأمین سلامتی شرکت‌کنندگان، همه فرایند‌ها و بخش‌های جشنواره و اختتامیه به‌صورت آنلاین برگزار خواهد شد.در پایان از شما درخواست داریم که با رعایت نکات ایمنی مانند زدن ماسک در فضاهای عمومی و رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌ی اجتماعی و استفاده بیشتر از ابزارهای آنلاین به شکست کرونا کمک کنید.برای اطلاعات بیشتر در خصوص برگزاری سیزدهمین جشنواره وب و وبایل ایران به آدرس www.iwmf.ir مراجعه کرده یا ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

باید دید که برگزاری آنلاین ۱۳اُمین دوره از رویداد جشنواره‌ی وب‌وموبایل چه تجربیاتی را به ارمغان آورده و چه دستاوردهایی خواهد داشت؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات