ردمی K30 پرو زوم امتیاز ۱۲۰ را از DxOMark کسب کرد

جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
DxOMark پس از بررسی عمیق دوربین ردمی K30 پرو زوم، امتیاز ۱۲۹ را در بخش عکاسی و ۱۰۱ را در بخش فیلم‌برداری به این گوشی اعطا کرده است.
تبلیغات

DxOMark مدت‌ها است به‌عنوان مرجعی دقیق برای نظر دادن درمورد عملکرد دوربین گوشی‌های هوشمند شناخته می‌شود و بررسی‌های عمیقی انجام می‌دهد. برخی کاربران همواره انتقاداتی به این مؤسسه مطرح کرده‌اند، بااین‌حال خیلی‌ها عقیده دارند DxOMark بررسی‌هایش را با وسواس زیاد انجام می‌دهد و همین موضوع به نتیجه‌ای دقیق منتهی می‌شود. DxOMark گوشی‌ها را در آزمایش‌های متنوع موردارزیابی قرار می‌دهد و کیفیت عکاسی و فیلم‌برداری آن‌ها را در سناریوهای مختلف می‌سنجد.

DxOMark پس از مدتی انتظار سرانجام دوربین گوشی ردمی K30 پرو زوم شیائومی را بررسی و امتیازی بسیار خوب به آن اعطا کرد. ردمی K30 پرو زوم در پنل پشتی خود از حسگر ۶۴ مگاپیکسلی بهره می‌گیرد، پیکسل‌هایی به ابعاد ۰٫۸ میکرومتر دارد، از لنز عریض ۲۶ میلی‌متری استفاده می‌کند و به سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزش‌گیر تصویر اپتیکال (OIS) مجهز شده است. دوربین دوم موجود در پنل پشتی از حسگر ۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد و از لنز تله‌فوتو به‌همراه سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز استفاده می‌کند. این دوربین بزرگ‌نمایی ۳ برابری اپتیکال ارائه می‌دهد و بزرگ‌نمایی دیجیتالی آن به ۳۰ برابر می‌رسد.

دوربین سوم از حسگر ۱۳ مگاپیکسلی و لنز فوق عریض استفاده می‌کند و درنهایت از دوربین ۲ مگاپیکسلی آخر به‌منظور عمق‌سنجی استفاده می‌شود. شیائومی ردمی K30 پرو زوم توانسته است در بررسی DxOMark امتیاز کلی ۱۲۰ را کسب کند تا به رتبه‌ی دهم جدول برود. این امتیاز باعث می‌شود گوشی موردبحث در جدول پایین‌تر از میت ۳۰ پرو هواوی و می CC9 پرو شیائومی قرار بگیرد. ردمی K30 پرو همچنین در رتبه‌ی پایین‌تری نسبت‌به دستگاه‌هایی نظیر شیائومی می ۱۰ پرو و گلکسی اس ۲۰ اولترا سامسونگ قرار می‌گیرد. بااین‌حال جالب است بدانید گوشی موردبحث از نگاه DxOMark در زمینه‌ی عکاسی و فیلم‌برداری بهتر از گلکسی اس ۲۰ پلاس سامسونگ، وان‌پلاس ۸ پرو و آیفون‌های جدید اپل است. 

بررسی DxOMark نشان می‌دهد سیستم فوکوس خودکار گوشی موردبحث ردمی سرعت بسیار خوبی دارد. دوربین گوشی اکسپوژر (نوردهی) عالی ارائه می‌دهد و تعادل سفیدی آن از دقت بالایی برخودار است. DxOMark همچنین می‌گوید میزان جزئیات موجود در تصاویری که ردمی K30 پرو زوم درحالت استاندارد و بزرگ‌نمایی‌شده در محیط‌های روباز ثبت می‌کند تحسین‌برانگیز است. DxOMark جلوه‌های بوکه‌ی ایجادشده توسط گوشی ردمی را عالی خطاب می‌کند.

بااین‌حال گاهی اوقات تصاویر از بافت مناسبی برخودار نیستند و رنگ آن‌ها دچار انحراف می‌شود. برخلاف تصاویر روباز، تصاویری که ردمی K30 پرو با بزرگ‌نمایی در محیط‌های سربسته می‌گیرد جزئیات کافی ندارند. به‌علاوه دوربین فوق عریض موجود در پنل پشتی ردمی K30 پرو زوم در زمینه‌ی نویز و گستره‌ی دینامیکی عملکردی ضعیف دارد. 

ردمی K30 پرو زوم توانسته امتیاز ۱۰۱ را در بخش فیلم‌برداری از آن خود کند. این مؤسسه مواردی نظیر سیستم لرزش‌گیر، رندر رنگ‌ها، اکسپوژر و بافت و نویز مناسب را به‌عنوان نکات مثبت فیلم‌برداری گوشی ردمی به‌حساب می‌آورد. DxOMark در بررسی خود متوجه شد دوربین گوشی هنگام فیلم‌برداری در برخی سناریوها گستره‌ی دینامیکی ضعیفی دارد، سیستم فوکوسش از ثبات کافی بهره‌مند نیست و آثاری از آرتیفکت در آن دیده می‌شود. ظاهرا فیلم‌برداری ردمی K30 پرو زوم هنگامی که کاربر در حالت حرکت نباشد، بهتر است. بر اساس مشاهدات DxOMark دوربین گوشی ردمی هنگام استفاده از تکنیک پنینگ (Panning) یا حرکت کردن، در معیارهایی نظیر فوکوس و اکسپوژر و لرزش‌گیری ضعف دارد. 

DxOMark در جمع‌بندی بررسی خود می‌نویسد: «اگر به‌دنبال گوشی هوشمندی می‌گردید که عکاسی در سطح پرچمداران ارائه دهد و قیمت آن کمتر از دستگاه‌های پریمیوم باشد، بهتر است بدانید ردمی K30 پرو زوم شیائومی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد». ناگفته نماند ردمی K30 پرو هنوز به‌صورت جهانی آماده‌ی عرضه نشده. شیائومی فعلا مدل استاندارد این گوشی را به‌همراه پوکو F2 پرو در خارج از مرز‌های چین عرضه کرده است. در مدل استاندارد به‌جای دوربین تله‌فوتوی ۸ مگاپیکسلی از دوربینی ۵ مگاپیکسلی بهره گرفته می‌شود که هم توانایی بزرگ‌نمایی دارد و هم می‌توان از آن برای عکاسی ماکرو استفاده کرد. 

برای کسب جزئیات بیشتر درمورد عملکرد دوربین ردمی K30 پرو زوم می‌توانید وارد مقاله‌ی سایت DxOMark شوید. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات