ویوو Y51s با پشتیبانی از 5G و قیمت ۲۵۶ دلار معرفی شد

جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
ویوو Y51s ساعاتی پیش با تراشه‌ی 5G اکسینوس ۸۸۰، صفحه‌نمایش ۶٫۵۳ اینچ LCD، باتری ۴٬۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی و شارژ سریع ۱۸ وات به‌صورت رسمی رونمایی شد.
تبلیغات

ویوو گوشی میان‌رده‌ی جدیدی را که از نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی (5G) پشتیبانی می‌کند معرفی کرده است. این گوشی که با نام ویوو وای ۵۱ اس (Vivo Y51s) شناخته می‌شود در تلاش است امکان دسترسی کاربران بیشتری را به شبکه‌ی 5G فراهم کند. ویوو Y51s به‌صورت رسمی برای بازار چین معرفی شده و شباهت‌های بسیار زیادی با گوشی Y70s دارد که مدتی پیش معرفی شده بود.

از بین مهم‌ترین تفاوت‌های بین دو گوشی Y51s و Y70s می‌توانیم به صفحه‌نمایش ۶٫۵۳ اینچ LCD با وضوح فول HD پلاس (۲٬۳۴۰ در ۱٬۰۸۰ پیکسل)، تراشه‌ی 5G اکسینوس ۸۸۰ و باتری ۴٬۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی اشاره کنیم. اکسینوس ۸۸۰ تراشه‌ای هشت هسته‌ای است که دو هسته‌ی بزرگ کورتکس A77 با سرعت کلاک ۲ گیگاهرتز و ۶ هسته‌ی کم‌مصرف کورتکس A53 با سرعت کلاک ۱٫۸ گیگاهرتز دارد. در این تراشه از پردازنده‌ی گرافیکی مجتمع Mali-G76 MP5 استفاده شده است. قیمت گوشی ویوو Y51s برابربا ۲۵۶ دلار است. 

پنل پشت و جلو ویوو وای 51 اس / Vivo Y51s رنگ سفید

پنل جلویی ویوو وای ۵۱ اس میزبان نمایشگری تمام‌صفحه است که در بخش بالایی آن حفره‌ای دایره‌ای‌شکل به‌منظور میزبان از دوربین سلفی به‌چشم می‌خورد. این حفره‌ی کوچک دوربینی ۸ مگاپیکسلی در خود جای داده، این دوربین نسبت‌به دوربین سلفی مدل Y70s ضعیف‌تر شده است. صفحه‌نمایش گوشی جدید ویوو محتوای بصری را با نسبت ۱۹٫۵:۹ به‌نمایش می‌گذارد. طبق اعلام رسمی، ویوو Y51s نسبت نمایشگر به بدنه‌ی ۹۰٫۷۲ درصد را ارائه می‌دهد و تراکم پیکسلی صفحه‌نمایش آن برابربا ۳۹۴ پیکسل در هر اینچ است. این نمایشگر توانایی نمایش ۱۶٫۷ میلیون رنگ را دارد.

پنل پشتی گوشی میزبان سه دوربین مجزا با چینش عمودی است که در این مجموعه، حسگری ۴۸ مگاپیکسلی در نقش دوربین اصلی ظاهر می‌شود. این دوربین از لنزی با دیافراگم f/1.79 استفاده می‌کند. دوربین دوم حسگر ۲ مگاپیکسلی و دیافراگم f/2.4 دارد و برای عمق‌سنجی به‌کار می‌رود. دوربین سوم حسگر و دیافراگم مشابه با لنز ماکرو دارد؛ به‌لطف این لنز می‌توانید به‌تصویربرداری از سوژه‌ها از فاصله‌ی بسیار نزدیک مشغول شوید.

استفاده از تراشه‌ی اکسینوس ۸۸۰ باعث شده است گوشی ویوو Y51s بتواند ویدئوها را با وضوح 4K هم ضبط کند. ویوو می‌گوید نرم‌افزار دوربین گوشی شامل حالت‌های عکاسی شبانه، پرتره، پانوراما،‌ تصاویر پویا، ویدئوی حرکت آهسته، تایم‌لپس و... می‌شود. دوربین گوشی همچنین بزرگ‌نمایی دیجیتالی ۱۰ برابری ارائه می‌دهد.

ویوو وای 51 اس / Vivo Y51s از پنل پشت و جلو رنگ آبی

ویوو گوشی میان‌رده‌ی جدید خود را در یک کانفیگ با ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی روانه‌ی بازار می‌کند. بخش کناری گوشی میزبان حسگر اثر انگشت است تا روند احراز هویت از طریق آن به‌سرعت و دقت انجام شود. ویوو گوشی موردبحث را به‌صورت پیش‌فرض با رابط کاربری Funtouch OS 10.5 بر پایه‌ی سیستم‌عامل اندروید ۱۰ روانه‌ی بازار می‌کند. باتری ۴٬۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی ویوو Y51s مجهزبه فناوری شارژ سریع سیمی ۱۸ وات ازطریق درگاه میکرو USB است. این گوشی از GPS هم پشتیبانی می‌کند و جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون دارد. ابعاد ویوو Y51s برابر با ۱۶۲٫۰۵ در ۷۶٫۶۱ در ۸٫۴۶ میلی‌متر و وزن آن ۱۹۰ گرم اعلام شده است.

گوشی دو سیم‌کارته‌ی ویوو Y51s در رنگ‌های مشکی (Secret Realm Black)، آبی (Bihailan Blue) و سفید (Snow Feather White) با قیمت ۱٬۷۹۸ یوآن (معادل ۲۵۶ دلار) قابل‌تهیه است. پیش‌فروش Y51s از همین حالا آغاز شده و ویوو قصد دارد این گوشی میان‌رده‌ی 5G را در تاریخ ۲۹ ژوییه ۲۰۲۰ (۸ مرداد ۱۳۹۹) به‌دست مصرف‌کنندگان برساند. 

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درمورد ویوو Y51s دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات