سرفیس دوئو مایکروسافت در FCC ظاهر شد

پنج‌شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
سرفیس دوئو، دستگاه دونمایشگره‌ی مایکروسافت، به‌تازگی در وب‌سایت کمیسیون ارتباطات فدرال رؤیت شده است و این یعنی تا عرضه‌ی رسمی آن فاصله‌ی چندانی نداریم.
تبلیغات

مایکروسافت سال گذشته با برگزاری مراسمی ویژه، جدیدترین دستگاه‌های خانواده‌ی سرفیس را معرفی کرد که در بین آن‌ها نخستین گوشی اندرویدی شرکت با نام سرفیس دوئو (Microsoft Surface Duo) هم دیده می‌شود. مایکروسافت که در بیانیه‌های مطبوعاتی خود بیشتر روی کلیدواژه‌ی «سرفیس» مانور می‌دهد و Duo را آنگونه که انتظار داشتیم «گوشی» به‌حساب نمی‌آورد، در ابتدا گفته بود دستگاه موردبحث را تعطیلات ۲۰۲۰ روانه‌ی بازار می‌کند.

بااین‌حال از مدتی پیش شایعه‌های زیادی ادعا کردند مایکروسافت تاریخ عرضه‌ی سرفیس دوئو را جلو انداخته و قصد دارد این گوشی را تابستان امسال دردسترس مصرف‌کنندگان قرار دهد. از سرفیس دوئو به‌عنوان گوشی تاشدنی (Foldable) یاد می‌شود. بااین‌حال عبارت «دونمایشگره» مطابقت بیشتری با فرم فاکتور آن دارد. به‌تازگی سرفیس دوئو در وب‌سایت کمیسیون ارتباطات فدرال موسوم‌به FCC ظاهر شده است تا احتمال عرضه‌ی قریب‌الوقوع دستگاه قوت بگیرد. 

سرفیس دوئو احتمالا تا پیش از پایان تابستان ۱۳۹۹ عرضه می‌شود

آن‌طور که رسانه‌ی دروید لایف در گزارشی اختصاصی می‌نویسد، به‌تازگی دستگاهی جدید که به مایکروسافت تعلق دارد در سایت FCC ظاهر شده است. در وب‌سایت FCC از دستگاه موردبحث با نام «دستگاه فبلت مایکروسافت» (Microsoft Phablet Device) یاد شده است؛ بااین‌حال تمامی نشانه‌ها حاکی از آن هستند که با همان سرفیس دوئو طرف هستیم. برای مثال مدارک مربوط به آزمایش‌های انجام‌شده روی دستگاه به‌صراحت اشاره می‌کنند که این به‌اصطلاح فبلت، مبتنی‌بر «اندروید نسخه‌ی ۱۰» است. دروید لایف به پاراگرافی در مدارک سایت FCC اشاره می‌کند که از حضور دو نمایشگر در دستگاه موردبحث خبر می‌دهد. وب‌سایت FCC همچنین اعلام می‌کند دستگاه مذکور چهار پیکربندی دارد و این یعنی می‌توانید به چهار نحو از آن استفاده کنید. 

سند مشخصات سرفیس دوئو مایکروسافت در وب‌سایت FCC

در وب‌سایت FCC بسیاری از اطلاعاتی که به مایکروسافت مربوط می‌شود مخفی شده است. اگر این دستگاه واقعا سرفیس دوئو نباشد، احتمالا به دستگاه دونمایشگره‌ی دیگری اشاره کند که مایکروسافت روند توسعه‌ی آن را آغاز کرده است؛ دستگاهی غیرمنتظره که همچون سرفیس دوئو از اندروید استفاده می‌کند. البته این احتمال بعید به‌نظر می‌رسد. نگاهی کلی به صفحه‌ی سرفیس دوئو در وب‌سایت FCC برخی اطلاعات درمورد این دستگاه به ما می‌دهد.

همان‌طور که انتظار داشتیم، سرفیس دوئو مایکروسافت از باندهای بزرگ LTE در ایالات متحده به‌همراه وای‌فای (802.11ac) و بلوتوث پشتیبانی خواهد کرد. اطلاعات درج‌شده در سایت FCC همچنین نشان می‌دهند سرفیس دوئو از شماره‌مدل ۱۹۳۰ استفاده می‌کند. داشتن این شماره‌مدل نشان می‌دهد که سرفیس دوئو احتمالا پیش‌تر از آزمایش‌ها نهاد Bluetooth SIG سربلند بیرون آمده است. نکته‌ی جالب‌توجه این است که در زمینه‌ی پشتیبانی سرفیس دوئو از استاندارد NFC هنوز هم اختلاف‌نظر وجود دارد.

وب‌سایت FCC فعلا به بهره‌مندی سرفیس دوئو از باندهای شبکه‌ی موردنیاز به‌منظور پشتیبانی از NFC اشاره نکرده است، بااین‌حال سند خاصی که «فناوری‌های بی‌سیم» به‌کاررفته در گوشی را توصیف می‌کند به‌صورت مستقیم از NFC سخن به‌میان می‌آورد. تا زمانی‌که صفحه‌ی سرفیس دوئو در FCC به‌روزرسانی نشود، فعلا فرض را بر این می‌گیریم که گوشی اندرویدی مایکروسافت از NFC پشتیبانی نمی‌کند.

به‌غیر از موارد بالا، صفحه‌ی FCC هیچ اطلاعات جدید دیگری را از سرفیس دوئو که قبلا نشنیده باشیم، ارائه نمی‌دهد. براساس آنچه از گوشه و کنار شنیده‌ایم، سرفیس دوئو مایکروسافت به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ که متعلق‌به سال گذشته است مجهز خواهد شد و از ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم به‌همراه ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ ذخیره‌ سازی استفاده خواهد کرد. ظاهرشدن سرفیس دوئو در FCC به‌صورت غیرمستقیم نشان می‌دهد که تاریخ عرضه‌ی گوشی نزدیک شده است. درنهایت خواهیم دید که قیمت گوشی مایکروسافت سرفیس دوئو چقدر خواهد بود.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درمورد ظاهرشدن سرفیس دوئو در وب‌سایت FCC دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات