لنوو لیجن دوئل معرفی شد؛ پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس به‌همراه شارژ سریع ۹۰ واتی

پنج‌شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
لنوو بالاخره گوشی گیمینگ سری لیجن را معرفی کرد. لیجن دوئل با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ و قابلیت‌های حرفه‌ای دیگر، در دسته‌ی پرچم‌دار بازار قرار می‌گیرد.
تبلیغات

در سال‌های گذشته، شاهد رشد سریع دسته‌ی گیمینگ در بازار گوشی‌های هوشمند بوده‌ایم. تولیدکننده‌های متعددی همچون ایسوس، ریزر، نوبیا و شیائومی محصولاتی حرفه‌ای را در این بازار عرضه کرده‌اند که گیمرهای حرفه‌ای دنیای موبایل را هدف قرار می‌دهند. هریک از محصولات دسته‌ی گیمینگ، اغلب با جدیدترین و حرفه‌ای‌ترین تجهیزات سخت‌افزاری عرضه می‌شوند. اکنون لنوو هم به این بازار پیوسته است و اولین گوشی هوشمند خود را با برند لیجن (Legion) در دسته‌ی گیمینگ به بازار معرفی کرد. گوشی لنوو لیجن فون دوئل (Lenovo Legion Phone Duel) از بهترین سخت‌افزار موبایلی بازار بهره می‌برد و با طراحی خاص دوربین سلفی پاپ‌آپ درکنار بدنه، جلوه‌ای جدید از طراحی موبایلی را نشان می‌دهد.

لنوو ایجن فون دوئل / Lenovo Legion Phone Duel رنگ آبی دوربین پاپ آپ

استفاده از دوربین سلفی درکنار بدنه، برای استریمرها کاربرد بسیار جالبی خواهد داشت

گوشی گیمینگ لینوو لیجن در اخبار متعدد و شایعه‌های بی‌شماری دیده شده بود و تقریبا کاربران و کارشناسان از تمامی مشخصات آن پیش از رونمایی رسمی اطلاعات داشتند. همان‌طور که گفته شد، قابلیت خاص و منحصربه‌فرد گوشی جدید چینی‌ها را می‌توان در دوربین سلفی دید که با ساختار پاپ‌آپ در کناره‌ی بدنه تعبیه شده است. این دوربین از حسگر ۲۰ مگاپیکسلی بهره می‌برد. انتقال دوربین به کناره‌ی بدنه و استفاده از مکانیزم پاپ‌آپ به شرکت سازنده امکان داد تا نمایشگری با پوشش تمام صفحه را به کاربر ارائه کند. از نگاه دیگر، قرارگیری دوربین سلفی در کناره‌ی بدنه نشان می‌دهد که لنوو، کاربری خاصی را برای گوشی خود در نظر دارد. آن‌ها گیمرهایی را به‌عنوان مشتری بالقوه نشانه رفته‌اند که استفاده از گوشی در حالت افقی را در اکثر شرایط ترجیح می‌دهند. نکته‌ی مهم دیگر اینکه دوربین سلفی در کناره‌‌ی بدنه، برای گیمرهای موبایلی که استریم هم می‌کنند، کارایی دوچندان خواهد داشت. لنوو همچنین قابلیت‌های نرم‌افزاری را دراختیار گیمرها قرار می‌دهد تا تصویر دوربین جلوی گوشی را درکنار تصویر بازی مشاهده کنند.

لنوو ایجن فون دوئل / Lenovo Legion Phone Duel رنگ قرمز

تمرکز لنوو روی گیمرهای دنیای موبایل، باعث شده است تا اکثر قابلیت‌های گوشی جدید لیجن متمرکز بر کارایی بازی باشد. اگر از افرادی هستید که سهم عمده‌ای از زمان خود را به بازی با گوشی هوشمند اختصاص می‌دهید، لیجن فون دوئل انتخابی عالی خواهد بود. این گوشی از نمایشگر ۶/۵۹ اینچی FHD+AMOLED بهره می‌برد که نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز را به کاربر ارائه می‌کند. اسپیکرهای جلویی استریو، قابلیت صوتی گوشی جدید لنوو را وارد دسته‌ی حرفه‌ای می‌کنند که تجربه‌ی عمیق بازی را برای گیمر به‌همراه خواهد داشت. در طراحی گوشی لیجن فون دوئل نیز تمامی جزئیات متمرکز بر روحیات گیمرها دیده می‌شود. نورپردازی LED و لوگوی درخشان با شکل Y در مرکز گوشی، آن را به یک گجت خاص تبدیل می‌کند.

نمای جلو دوربین پاپ آپ لنوو ایجن فون دوئل / Lenovo Legion Phone Duel

لنوو لیجن فون دوئل از جدیدترین پردازنده‌ کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس بهره می‌برد که در اخبار و شایعه‌های قبلی به آن اشاره شده بود. کاربران می‌توانند گوشی جدید را با ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم LPDDR5 و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ ذخیره ‌سازی UFS 3.1 خریداری کنند که ترکیبی از بهترین سخت‌افزارهای موجود را نشان می‌دهد. شرکت سازنده در گوشی جدید خود از باتری ۵ هزار میلی‌آمپری بهره می‌برد که طبق ادعای خودشان، طراحی دو قطعه‌ای دارد و در دو سلول در بالا و پایین گوشی قرار می‌گیرد. لنوو می‌گوید گیمرها در زمان بازی، بیشتر از حالت افقی گوشی استفاده می‌کنند و دست‌ها را در بالا و پایین آن قرار می‌دهند. درنتیجه آن‌ها قطعات اصلی مدار منطقی گوشی را در مرکز بدنه و بین دو سلول باتری قرار داده‌اند تا در زمان گرم شدن قطعات در حین بازی، دست‌های کاربر را اذیت نکند.

اولین گوشی گیمینگ لنوو با شارژر ۹۰ واتی مجهز به فناوری Turbo Power Charging عرضه می‌شود. نکته‌ی جالب‌توجه اینکه لنوو لیجن فون دوئل دو پورت USB-C دارد و کاربر برای شارژ بسیار سریع، باید شارژر را به هر دو پورت متصل کند. در چنین پیکربندی، تنها در ۱۰ دقیقه شارژ گوشی از صفر به ۵۰ درصد می‌رسد. شارژ کامل نیز تنها در ۳۰ دقیقه انجام می‌شود.

باتری دو سلولی لنوو ایجن فون دوئل / Lenovo Legion Phone Duel

لنوو لیجن فون دوئل در ماه جاری در بازار چین عرضه می‌شود و قیمت‌گذاری آن نیز طبق فهرست زیر گزارش شد:

  • 8GB + 128GB: حدود ۵۰۰ دلار
  • 12GB + 128GB: حدود ۵۵۷ دلار
  • 12GB + 256GB: حدود ۶۰۰ دلار
  • 16GB + 512GB: حدود ۷۴۰ دلار

گوشی جدید لنوو پس از عرضه در بازار چین به‌مرور در بازارهای آسیا اقیانوسیه، اروپا، غرب آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین عرضه خواهد شد. شرکت سازنده فعلا برنامه‌ای برای عرضه‌ی Lenovo Legion Phone Duel در ایالات متحده ندارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات