گوشی‌های مجهزبه ۲ گیگابایت رم احتمالا باید با نسخه Go اندروید 11 عرضه شوند

چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
سند فاش‌شده‌ی منتسب‌به اندروید ۱۱ Go ادعا می‌کند گوگل از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند خواسته است گوشی‌هایی را که دو گیگابایت حافظه‌ی رم دارند، با این نسخه از اندروید عرضه کنند.
تبلیغات

گوگل سیستم‌عامل اندروید را برای شمار بسیار زیادی از گوشی‌های هوشمند در دسترس قرار می‌دهد. این سیستم‌‌عامل طی سال‌های اخیر بهبودهایی مهم به‌خود دید که شامل بهبودهای گرافیکی هم می‌شود. روی‌کار‌آمدن انیمیشن‌ها و جلوه‌های بصری جدید باعث شد دستگا‌ه‌های قدیمی نتوانند اندرویدهای جدید را به‌شکلی روان و مناسب اجرا کنند. به‌همین دلیل بود که گوگل نسخه‌ی Go اندروید را برای دستگاه‌های اقتصادی معرفی کرد. این نسخه از اندروید بسیار سبک است و تجربه‌ی کاربری گوشی‌های اقتصادی را بهبود می‌بخشد.

از قرار معلوم، اهالی مانتین‌ویو قصد دارند نسخه‌ی Go اندروید ۱۱ را نیز در آینده در دسترس قرار دهند. اعضای انجمن بزرگ XDA Developers از فاش شدن سندی جدید درمورد اندروید ۱۱ Go خبر می‌دهند. XDA Developers می‌گوید توانسته به یک نسخه از این سند دست پیدا کند و اطلاعات داخل آن را بخواند. در بخشی از سند موردبحث آمده است که شرکت‌های گوشی‌ساز باید آن دسته از دستگاه‌هایی را که مجهزبه دو گیگابایت حافظه‌ی رم یا کمتر هستند، با اندروید Go عرضه کنند. ظاهرا این قانون برای گوشی‌های هوشمند مجهزبه اندروید ۱۰ که در سه‌ماهه‌ی پایانی سال جاری میلادی عرضه می‌شوند هم برقرار است.

در فایل راهنمای فاش‌شده، پایان کار گوشی‌های هوشمندی که ۵۱۲ مگابایت حافظه‌ی رم دارند اعلام می‌شود. هر گوشی هوشمندی که این مقدار رم داشته باشد، از نظر گوگل برای اجرای خدمات موبایلی این شرکت موسوم‌به GMS در اندروید ۱۱، واجد شرایط نیست. گوگل تاکنون ترجیح داده است به درخواست خبرنگاران برای شفاف‌سازی بیشتر در این رابطه پاسخ ندهد.

در نظر داشته باشید که سند موردبحث به ۲۴ آوریل ۲۰۲۰ (۵ اردیبهشت ۱۳۹۹) مربوط می‌شود و مشخص نیست که این سیاست‌ها همچنان برقرارند یا به‌صورت موقتی وضع شده بوده‌اند. با همه‌ی این‌ها فراموش نکنید تغییر استراتژی‌های گوگل در قبال اندروید گو مدت‌ها است توسط برخی افشاگران مطرح شده و احتمالا این اتفاق قرار است در اندروید ۱۱ رخ دهد. 

گوگل به‌هنگام معرفی اولین نسخه از اندروید Go اعلام کرد این نسخه از سیستم‌عامل موبایلی‌اش به‌طور ویژه برای دستگاه‌هایی توسعه داده شده که کمتر از یک گیگابایت حافظه‌ی رم دارند. به‌علاوه اندروید Go تاکنون هیچ‌گونه محدودیت خاصی برای گوشی‌های هوشمند در نظر نگرفته است. سال گذشته‌ی میلادی بود که گوگل در سکوت خبری پشتیبانی از اندروید Go را به دستگاه‌های دارای دو گیگابایت حافظه‌ی رم هم اضافه کرد.

امروزه تقاضای زیادی برای اندروید Go گوگل وجود دارد. همانطور که اشاره کردیم، Go به‌عنوان نسخه‌ی ضعیف‌شده‌ی اندروید به سخت‌افزار بسیار ضعیفی نیاز دارد و روی بهبود تجربه‌ی کاربری گوشی‌های دارای حافظه‌ی رم کم، اثر مثبت محسوسی می‌گذارد. گوشی‌های اقتصادی نه‌تنها حافظه‌ی رم کم دارند بلکه قدرت پردازشی آن‌ها محدود است و عموما امکان دسترسی به اینترنت را با سرعت پایین ارائه می‌دهند. با این‌حال قیمت گوشی‌های هوشمند اقتصادی پایین است و همین موضوع آن‌ها را به گزینه‌ای منطقی برای کسانی که برای کارهای عادی از گوشی استفاده می‌کنند، تبدیل می‌کند.

اگر گوگل بخواهد برای اندروید Go پیش‌نیاز تعیین کند، این اتفاق احتمالا نهایتا به نفع کاربر تمام خواهد شد؛ زیرا اندروید Go می‌تواند تجربه‌ی کاربری گوشی‌های دارای دو گیگابایت حافظه‌ی رم را بهبود بخشد. به‌علاوه کم‌کم به‌سمت روزهایی خواهیم رفت که گوشی‌ها دارای حداقل دو گیگابایت حافظه‌ی رم باشند و نسل گوشی‌های مجهزبه یک گیگابایت حافظه‌ی رم منقرض می‌شود. 

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی در این زمینه دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات