نیکون یک لنز و دو مبدل تله جدید معرفی کرد

سه‌شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
نیکون درکنار دوربین فول فریم Z5، از لنز زوم Nikkor Z 24-50mm f/4-6.3 به‌همراه دو تله‌کانورتر جدید نیز رونمایی کرده و قصد دارد آن‌ها را در آینده‌ای نزدیک عرضه کند.
تبلیغات

نیکون همان‌طور که هفته‌ها پیش وعده داده بود، سرانجام محصولات جدید خود را برای علاقه‌مندان به دنیای عکاسی معرفی کرد. مهم‌ترین محصول جدید نیکون بدون شک دوربین Z5 است که حسگر CMOS ۲۴ مگاپیکسلی دارد و با قیمت پایین‌تر از Z6 و Z7 روانه‌ی بازار می‌شود. دوربین فول فریم میان‌رده‌ی Z5 تنها محصولی نبود که نیکون معرفی کرد. این شرکت همچنین لنز و تله‌کانورترهای (مبدل تله) جدیدی هم معرفی کرده است تا دست طرفداران برای تهیه‌ی محصولات مختلف، بیش‌ازپیش باز باشد. 

نیکون لنز زوم کامپکت جدیدی رونمایی کرده که مخصوص دورببن‌های فول فریم بدون آینه است. این لنز که با نام کامل Nikkor Z 24-50mm f/4-6.3 شناخته می‌شود، قرار است در یکی از کیت‌های دوربین Z5 حضور داشته باشد. قیمت لنز نیکون به‌صورت جداگانه ۴۰۰ دلار اعلام شده است. Nikkor Z 24-50mm f/4-6.3 کوچک‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین لنز مانت Z فرمت FX نیکون به‌حساب می‌آید و جدیدترین عضو خانواده‌ی لنزهای Nikkor Z است.

نیکون به‌طور معمول با سرعت بالا اعضای جدید لنزهای خانواده‌ی نیکور زد را معرفی می‌کند، زیرا سری نیکور زد به‌طور کلی محبوبیت زیادی در بازار دارد و تقاضا برای آن بالا است. این لنز به‌لطف استفاده از مزیت‌های متنوع مانت Z، کاربردهای مختلفی به‌همراه می‌آورد. نیکون می‌گوید لنز جدیدش در سراسر گستره‌ی فریم وضوح بالایی ارائه می‌دهد و بزرگ‌نمایی‌اش آن را به لنزی توانمند تبدیل می‌کند. 

نیم رخ لنز Nikkor Z 24-50mm F4-6.3 در حالت باز و جمع شده

Nikkor Z 24-50mm F4-6.3

این لنز که فاصله‌ی کانونی ۵۰-۲۴ میلی‌متری را ارائه می‌دهد، به‌هنگام جمع‌شدن طولی معادل تنها ۵۱ میلی‌متر (۲ اینچ) دارد. این موضوع باعث می‌شود لنز جدید سری نیکور Z برای کسانی که همواره در حال سفر هستند گزینه‌ای بسیار مناسب باشد. این لنز نه‌تنها با دوربین نیکون Z5 بلکه با دوربین‌های Z6 و Z7 نیز به‌خوبی سازگار است.

نیکون می‌گوید لنز جدیدش دربرابر نفوذ گردوغبار و قطرات آب مقاوم است. بااین‌حال در نظر داشته باشید که این لنز به‌طور کامل ضدآب نیست. نیکون قصد دارد لنز موردبحث را ماه اوت۲۰۲۰ (مرداد و شهریور ۱۳۹۹) یعنی هم‌زمان با دوربین Z5 روانه‌ی بازار کند. در همین ماه، لنز موردانتظار Nikkor Z 70-200mm F2.8 VR S که تاکنون بارها عرضه‌اش به تأخیر افتاده است، با قیمت ۲٬۵۹۹ دلار روانه‌ی بازار می‌شود.

مبدل تله نیکون Z Teleconverter TC-1.4x و TC-2.0x

Nikon Z Teleconverter TC-1.4x و Nikon Teleconverter TC-2.0x

نیکون افزون‌بر دوربین Z5 و لنز NIKKOR Z 24-50mm f/4-6.3، مبدل‌های تله‌ی جدیدی هم که عضو محصولات خانواده‌ی Z هستند معرفی کرده است. دو مبدل تله‌ی جدید نیکون با نام‌های Nikon Z Teleconverter TC-1.4x و Nikon Teleconverter TC-2.0x شناخته می‌شوند و هردو در برابر نفوذ آب از خود مقاومت نشان می‌دهند. مبدل‌های جدید نیکون در المان‌های جلویی و پشتی خود دارای پوشش فلورین هستند که از جذب‌شدن لکه به آن‌ها جلوگیری می‌کند. به‌علاوه این مبدل‌ها تمامی توانایی‌های فوکوس خودکار دوربین را حفظ می‌کنند.

نیکون می‌گوید مبدل‌های تله‌ی جدیدش با شماری از لنزهای منتخب سری Nikkor Z سازگاری دارند که در بین آن‌ها Nikkor 70-200mm F2.8 VR S هم دیده می‌شود. گرچه هنوز این موضوع به‌صورت رسمی تأیید نشده، اما احتمال می‌دهیم مبدل‌های تله‌ی موردبحث با لنزهای لنزهای جدید ۴۰۰-۱۰۰ و ۶۰۰-۲۰۰ تله-زوم که در نقشه‌ی راه مانت Z حضور دارند و احتمالا سال آینده‌ی میلادی عرضه می‌شوند هم سازگار باشند. 

Nikon Z Teleconverter TC-1.4x و Nikon Teleconverter TC-2.0x مبدل‌هایی کامپکت به‌حساب می‌آیند و المان جلویی آن‌ها از بدنه بیرون زده است. این یعنی مبدل‌های جدید را همچون محصولات جدید مانت F نمی‌توان روی یکدیگر قرار داد یا با هم ترکیب کرد. 

مبدل تله مبدل تله نیکون Z Teleconverter TC-1.4x در کنار دوربین

نیکون قصد دارد تله‌کانورترهای TC-1.4x و TC-2.0x را به‌ترتیب با قیمت ۵۵۰ و ۶۰۰ دلار روانه‌ی بازار کند. تاریخ عرضه‌ی این محصولات برای اواخر ماه اوت ۲۰۲۰ (مرداد و شهریور ۱۳۹۹) تعیین شده است. 

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درمورد محصولات جدید نیکون دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات