قابلیت پایش وزن و کالری غذا از اپلیکیشن Health سامسونگ حذف می‌شود

دوشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ به‌تازگی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است قابلیت‌های پایش وزن، کالری دریافتی از غذا و کافئین را از اپلیکیشن Health حذف می‌کند.
تبلیغات

سامسونگ Health اپلیکیشن ویژه‌ی شرکت کره‌ای برای نظارت روی سلامتی است که در گوشی‌های هوشمند و دستبندها و ساعت‌های این شرکت وجود دارد. این اپلیکیشن به‌تازگی حتی به تلویزیون‌های هوشمند هم راه پیدا کرده است. Health از پس انجام کارهای زیادی برمی‌آید. این اپلیکیشن می‌تواند داده‌هایی را که توسط ساعت‌ها و دسبتندهای هوشمند سامسونگ ثبت می‌شوند به‌شما ارائه دهد تا بهتر روی پیشرفت‌های خود نظارت داشته باشید. شما همچنین می‌توانید داده‌ها را به‌صورت دستی به‌درون اپلیکیشن وارد کنید و به نظارت روی ورزش، ضربان قلب، خواب و... مشغول شوید.

سامسونگ طی چند وقت اخیر قابلیت‌های متنوعی به اپلیکیشن Health در گوشی‌های هوشمند خود اضافه کرده است. این اپلیکیشن که روی سلامت کاربر و فعالیت‌های بدنی او نظارت می‌کند رابط کاربری سرراستی دارد و کار با آن لذت‌بخش است. از قرار معلوم سامسونگ تصمیم گرفته است شماری از قابلیت‌ها را از Health بردارد. تاکنون انگیزه‌ی سامسونگ از انجام این کار مشخص نشده است.

بر این اساس سامسونگ با انتشار اطلاعیه‌ای به کاربرانش گفته است که قصد دارد ازطریق به‌روزرسانی جدیدی که در ماه جاری میلادی برای گوشی‌ها و ساعت‌های هوشمندش منتشر می‌شود، امکان پایش وزن، کالری دریافتی از غذاها و همچنین کافئین را غیرممکن کند. بیانیه‌ی سامسونگ ابتدا صرفا برای کاربران آلمان منتشر شده است، اما انتظار می‌رود تصمیم جدید سامسونگ در سطح جهانی باشد. این یعنی کاربران در دیگر نقاط دنیا نیز به‌زودی اطلاعیه‌ی سامسونگ را دریافت خواهند کرد. در پی این اتفاق رسانه‌ها با سامسونگ ارتباط برقرار کردند، با این‌حال شرکت کره‌ای تاکنون ترجیح داده است به درخواست رسانه‌ها برای ارائه‌ی توضیحات بیشتر پاسخ ندهد.

در بیانیه‌ای که سامسونگ برای کاربران آلمانی فرستاده گفته شده است: «قابلیت‌ پایش وزن و کالری و کافئین در نسخه‌های جدید Samsung Health در دسترس نخواهند بود. این تغییر با انتشار نسخه‌ی ۶٫۱۱ در موبایل و نسخه‌ی ۴٫۱ در ساعت‌های هوشمند اتفاق خواهد افتاد. واچ‌فیس‌هایی که توانایی نمایش داده‌های مذکور را داشتند، از این پس نخواهند توانست آن‌ها را نمایش دهند».

تصمیم جدید و بحث‌برانگیز سامسونگ از نگاه بسیاری از کاربران، غیرضروری به‌نظر می‌رسد. اگر سال‌ها است داده‌های مربوط‌به وزن خود نظیر مواردی همچون BMI را در اپلیکیشن سامسونگ ثبت می‌کنید، از این پس باید به‌فکر اپلیکیشنی جایگزین باشید. بسیاری از کاربران معتقدند اپلیکیشن‌های بسیار بهتری برای پایش کالری وجود دارد، اما در هر صورت افرادی که به‌صورت منظم به اپلیکیشن سامسونگ اتکا کرده‌اند از این تصمیم جدید خوشحال نخواهند شد. 

اگر از اپلیکیشن سلامتی سامسونگ برای پایش فعالیت‌های بدنی خود ازطریق گلکسی فیت یا گلکسی واچ استفاده می‌کنید، بیانیه‌ی جدید این شرکت اصلا خبر خوبی برای شما به‌حساب نمی‌آید. شما همچنان می‌توانید با اپلیکیشن‌های متفرقه (ترد پارتی) وضعیت سلامتی خود را روی دستگاه‌های سامسونگ پایش کنید. با این‌حال Health باعث می‌شد همه‌ی اطلاعات در یک‌جا جمع شوند و همه‌چیز نظم خاصی داشته باشد. بنابراین اگر همچنان به نظارت کامل روی معیارهایی نظیر وزن و کالری غذا علاقه‌مند هستید و نمی‌توانید از سامسونگ Health دل بکنید، باید از این پس به چندین اپلیکیشن به‌صورت همزمان اتکا کنید. 

شا کاربران زومیت چه دیدگاهی درمورد تصمیم سامسونگ در قبال اپلیکیشن Health دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات