فروش سمند کارکرده در بازار با خودرو 45

دوشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
خودرو45، شرکتی معتبر و فعال در زمینه فروش خودروهای کارکرده با شرایط ایمن، سریع و آسان در امر معامله خودرو، این اطمینان را به مشتریانش می‌دهد تا بهترین تجربه فروش فوری خودروهای کارکرده را به آن‌ها هدیه دهد.
تبلیغات

فروش خودرو سمند کارکرده به دلیل حجم بالای تقاضا در بازار از جمله معاملات پر رونق است، اما در روزهای پر هیجان و نوسان بازار خودرو که قیمت‌ها روی تلاطم نوسانات نرخ ارز موج سواری می‌کنند، گاها خرید و فروش خودرو را حتی برای خودروهای داخلی به چالش می‌کشد.

معرفی خودرو سمند

سمند اولین خودرو ملی کشورمان به حساب می‌آید که پروژه توسعه آن از اواسط دهه ۷۰ شمسی کلید خورد. اولین مدل‌های سمند نیز طی سال ۱۳۸۰ توسط ایران‌خودرو به نمایش گذاشته شد. این خودرو که بر پایه پلتفرم پژو ۴۰۵ طراحی و توسعه یافته است، از سال ۱۳۸۱ به شکل انبوه تحویل خریداران گردید.

همچنین شرکت ایران‌خودرو در سال ۱۳۸۳ سری دوم سمند را با کدهای SE و LX به دست مشتریان رساند که تفاوت‌هایی در چراغ عقب و برخی تجهیزات بیشتر به‌ویژه در مدل LX مشاهده می‌شد. این خودرو برای مدت‌ها صرفا از پیشرانه ۱۸۰۰ سی‌سی پژو موجود در مدل ۴۰۵ نیرو می‌گرفت تا آنکه پس از معرفی پیشرانه EF7 از سوی ایران‌خودرو، سمند ef۷ دوگانه‌سوز روانه بازار شد. از آن زمان تاکنون سمند با همین دو پیشرانه و در قالب چند تیپ روانه بازار شده است. در ادامه این مطلب قصد داریم تا نگاهی به ویژگی‌های فنی، ظاهری، امکانات و وضعیت فروش سمند در بازار ایران بیندازیم.

طراحی ظاهری سمند

همان‌طور که در ابتدا اشاره شد، آغاز پروژه تولید خودرو ملی سمند به اواسط سال‌های ۱۳۷۰ شمسی بازمی‌گردد و طی این سال‌ها تغییرات عمده‌ای در ظاهر این خودرو پدید نیامده است. بنابراین باید عنوان کنیم که طراحی ظاهری سمند در تیپ‌های مختلف آن چندان مدرن و به‌روز نبوده و از شمایل نسبتا قدیمی مشابه خودروهای اروپایی سال‌های ابتدایی قرن بیست و یکم بهره می‌برد که در مقایسه با زبان‌های طراحی امروزی چندان چنگی به دل نزده و نمی‌تواند پا به‌ پای محصولات مدرن گام بردارد.

بااین‌حال به دلیل تنوع نه‌چندان زیاد خودروهای اقتصادی بازار کشورمان شاهد آن هستیم که مشتریان همچنان به سوی این خودرو جلب شده و انتقادات زیادی را متوجه طراحی ظاهری آن نمی‌کنند؛ چرا که ظاهر سمند در مقایسه با محصولاتی همچون تندر ۹۰ یا پژو ۴۰۵ نسبتا مدرن‌تر به‌نظر رسیده و جذابیت بیشتری برای چشمان بینندگان به نمایش می‌گذارد.

چراغ‌های جلو سمند سال‌ها تغییر زیادی نداشته و به همان سبک و سیاق با حالت کشیده در دو طرف جلوپنجره جای گرفته‌اند. ناگفته نماند که شرکت ایران‌خودرو گاهی اوقات اقدام به تغییر جلوپنجره سمند کرده که تفاوت اساسی در چهره این خودرو پدید آورده است. طراحی پروفیل جانبی و قسمت پشت خودرو نیز برای مدت‌ها کاملا بدون تغییر باقی مانده و حالتی نسبتا حجیم برای این سدان جمع و جور پدید آورده است. ناگفته نماند که چراغ عقب سمند در مدل SE با سمند LX متفاوت بوده و ظاهر متمایزی برای آن رقم زده است. به‌طور کل باید عنوان کرد که طراحی ظاهری سمند چندان مدرن نیست اما در بازار کم‌تنوع کشورمان و در مقایسه با محصولات هم‌رده توانسته رضایت نسبی مشتریان این‌گونه خودروهای ارزان‌قیمت را نسبت به خود جلب سازد.

پس از ورود به فضای داخلی سمند وضعیت مشابهی هم چون طراحی بیرونی را احساس خواهید کرد؛ سبک طراحی ادواتی همچون داشبورد و رودری‌ها حالتی قدیمی داشته و المان چندان مهیجی در آن‌ها دیده نمی‌شود. به‌ویژه طراحی کنسول میانی خودرو چنگی به دل نزده و حالتی خسته‌کننده در ذهن پدید می‌آورد. ناگفته نماند که مدل‌های جدیدتر سمند به پنل کیلومترشمار و غربیلک فرمان متمایز تجهیز شده‌‌اند که نسبت به مدل پیشین کمی مدرن‌تر به‌نظر رسیده و منظره خوشایندتری مقابل چشمان خواننده رقم زده است.

بااین‌حال کابین سمند فضایی نسبتا جادار را برای حضور پنج سرنشین بزرگسال فراهم آورده و از این حیث جزو جادارترین محصولات سدان داخلی به شمار می‌رود. متریال به کار رفته در ساخت ادوات مختلف کابین نیز مرغوبیت چندانی نداشته و نمی‌توان آن‌ها را ازلحاظ کیفی در سطوح بالا دسته‌بندی کرد. صندوق عقب سمند محفظه‌ای معادل ۵۰۰ لیتر را دراختیار اسباب و وسایل کاربران قرار خواهد داد که فضایی کاملا وسیع و جادار به‌نظر می‌رسد. بااین‌حال سمندهای دوگانه سوز بیشتر از ۳۵۰ لیتر حجم را در صندوق عقب خود دراختیار وسایل سرنشینان قرار نخواهد داد. به‌طور کلی طراحی داخلی سمند ازلحاظ بصری مدرن و به‌روز به‌نظر نمی‌رسد اما در مقایسه با تولیدات مشابه داخلی همچون پژو 405، پارس و تندر ۹۰ از ویژگی‌های ظاهری جذاب‌تری سود برده و رضایت خاطر بیشتر مشتریان را در پی داشته است.

آپشن‌ها و امکانات سمند

خودرو سمند به‌عنوان یک محصول اقتصادی توسعه یافته و آپشن‌های رفاهی-ایمنی چندانی دراختیار مشتریان قرار نمی‌دهد. بااین‌حال میت‌وان از موارد زیر به‌عنوان مهم‌ترین امکانات خودرو سمند نام برد: حسگر فاصله‌سنج عقب، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، ترمز ضد قفل ای بی اس، چراغ‌های مه شکن جلو و عقب، فرمان هیدرولیک، دو عدد کیسه هوا راننده و سرنشین جلو، سیستم ایمنی گویا، تهویه مطبوع دستی با دریچه عقب، صندلی راننده ۶ حالته و صندلی سرنشین ۴ حالته با تنظیم برقی پشتی، روکش صندلی پارچه‌ای، آینه‌های جانبی با تنظیم برقی.

مشخصات فنی سمند

همان‌طور که اشاره شد خودرو سمند با دو نوع پیشرانه چهار سیلندر مجهز شده است. در این بین سمند معمولی از یک پیشرانه ۱۸۰۰ سی‌سی ساخت پژو مشترک با مدل ۴۰۵ نیرویی برابر با ۱۰۰ اسب‌بخار قدرت و ۱۵۳ نیوتن‌متر گشتاور دریافت می‌کند. شتاب سمند معمولی برابر با ۱۳.۱ ثانیه بوده و بیشینه سرعت آن به ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. میانگین مصرف سوخت این مدل نیز حدود ۸.۳ در هر ۱۰۰ کیلومتر عنوان شده است. ‌

از سوی دیگر سمند EF7 به پیشرانه ۱.۷ لیتری موسوم به موتور ملی تجهیز شده است؛ قدرت موتور EF7 برابر با ۱۱۳ بخار بوده و بیشینه گشتاور آن به رقم ۱۵۵ نیوتن‌متر می‌رسد. شتاب صفر تا صد سمند ای اف ۷ برابر با ۱۲ ثانیه ارزیابی شده است. بیشینه سرعت این خودرو ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت بوده و حدود ۷.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر نیز سوخت مصرف می‌کند.

 مزایا و معایب سمند ملی

 از جمله مهم‌ترین مزیت‌های خودرو سمند می‌توان به طراحی ظاهری بهتر نسبت به پژو ۴۰۵ و تندر ۹۰، کابین جادار، توانایی فنی قابل قبول، خدمات فنی بسیار گسترده در تمامی کشور و وفور لوازم یدکی اشاره کرد. مصرف سوخت زیاد به‌ویژه در موتور ۱۸۰۰ سی‌سی و احتمال خرابی بیشتر موتور پژوXU7 نیز در زمره نقاط ضعف سمند معمولی دسته‌بندی می‌شود. سمند EF7 هم در صورت خرابی هزینه بیشتری بر مالک تحمیل خواهد کرد.

وضعیت فروش سمند در ایران

سمند یکی از مدل‌های اقتصادی موجود در بازار ایران بوده و به دلیل قیمت متعادل و ویژگی‌های عملکردی مناسب، توانسته همچون سایر تولیدات هم‌رده بازار خرید و فروش بسیار پررونق و پرحرارتی برای خود دست و پا سازد. بنابراین وضعیت فروش سمند در بازار داخلی بسیار مطلوب بوده و همواره با رونق نسبتا فراوان از سوی مشتریان دنبال شده است.

اکنون اگر قصد فروش سمند کارکرده یا هر ماشین دیگری را دارید، می‌توانید همین الان به وب‌سایت شرکت معتبر خودرو ۴۵ مراجعه کنید. شرکت خودرو45 یک شرکت ثبت‌شده و معتبر در امر فروش فوری خودروهای کارکرده است که ماشین دست دوم شما را در کوتاه‌ترین زمان، به‌سادگی و در بستری امن به فروش می‌رساند. جهت فروش فوری خودرو کارکرده سمند یا هر مدل دیگری می‌توانید درخواست فروش خودرو را در سایت خودرو45 ثبت کنید. در این مرحله شما باید نام و مدل خودرو، کارکرد، سال ساخت و شماره تماس خود را در فرم مربوطه تکمیل کنید و در مرحله دوم باید منتظر تماس کارشناسان این شرکت برای تعیین یک قرار کارشناسی حضوری و رایگان خودرو باشید.

در مرحله بعدی، شما باید خودرو تمیز و کارواش برده خود را به یکی از نزدیک‌ترین شعب این شرکت که پیش‌تر ازطریق مرکز تماس با شما هماهنگ شده است، مراجعه کنید و منتظر کارشناسی رایگان خودرو و اعلام قیمت پیشنهادی خودروتان باشید. پس از دریافت قیمت پیشنهادی و توافق بر سر قیمت اعلام شده، مراحل نقل و انتقال سند و پرداخت آنی وجه توسط کارشناسان حقوقی این شرکت پیگیری و اجرا می‌شود. خودرو45 به‌عنوان یک شرکت معتبر در زمینه فروش فوری خودروهای کارکرده مشتریان تلاش دارد تا بهترین تجربه فروش امن و فوری خودرو کارکرده را در بازار شلوغ این روزهای خودرو به مشتریانش هدیه دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات