بررسی اندروید باکس ونتار X3

شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
مطالعه 13 دقیقه
ونتار X3 با تجهیز به سخت‌افزاری مناسب و ایرماوس (ریموت کنترل حرکتی)، خود را به‌عنوان یکی از گزینه‌های قدرتمند اندروید باکس‌های حال حاضر معرفی می‌کند.
تبلیغات

سرویس‌های ویدئویی VOD روز‌به‌روز در حال افزایش سهم خود از زمان اختصاصی کاربران به تماشای تلویزیون هستند. هرساله ظهور نام‌های مختلف و البته توانمندی درزمینه‌ی تولید محتوا‌ی تصویری را شاهد هستیم که این امر به رشد چشمگیر فیلم و برنامه‌های تلویزیونی و سریال‌هایی منجر شده است که اختصاصی فقط در پلتفرم‌های اینترنتی پخش می‌شوند. موج رشد سرویس‌های VOD به کشورمان نیز رسیده است و نماوا و فیلیمو، بازیگران اصلی این عرصه، مدتی است که درکنار ارائه‌ی محتواهای مختلف، محتوای ویدئویی اختصاصی نیز تولید کرده‌اند. 

آنچه گفته شد، همگی به توجه ویژه‌ی کاربران به این دسته از سرویس‌ها منجر شده است. برای دستیابی به سرویس‌های VOD می‌توان ازطریق گوشی‌های هوشمند یا کامپیوتر به وب‌سایت مرتبط مراجعه کرد و از آن‌ها بهره برد؛ اما در‌این‌بین، برخی تلویزیون‌ها به‌عنوان اصلی‌ترین پلتفرم تماشای محتوای ویدئویی، فاقد قابلیت‌های لازم برای اتصال به اینترنت و استفاده از اپلیکیشن یا وب‌سایت‌ VODها هستند. 

ریموت کنترل وتاز X3

اندرویدباکس‌ برای حل این معضل ساخته شده‌اند که با اتصال به تلویزیون‌های ساده، قابلیت‌های انواع هوشمند را به آن می‌افزایند. اگر به بازار اندرویدباکس‌ها نگاهی بیندازید، با انبوهی از نام و برند‌های مختلف مواجه می‌شوید. ونتار نیز یکی از نام‌های جدید و بازیگران تازه‌وارد عرصه‌ی اندرویدباکس‌ها است که تولید محصولی توانمند درکنار قیمت رقابتی را در دستورکار خود قرار داده است. این شرکت که سابقه‌ی بازرگانی اندرویدباکس‌های اقتصادی را در کارنامه‌ دارد، مدتی است خود دست‌به‌کار شده و این دستگاه‌ها را تولید می‌کند.

به‌گفته‌ی ونتار، اندرویدباکس X3 به‌لطف بهره‌وری از پردازنده‌‌ای مناسب در اجرای اپلیکیشن و محتوای ویدئویی مختلف قدرتمند است که البته برچسب قیمتی ارزان‌تری از رقبای نام‌دارترش را یدک می‌کشد. درادامه، صحت این گفته و عملکرد ونتار X3 را بررسی خواهیم کرد. با زومیت همراه باشید. گفتنی است اندرویدباکس ونتار X3 را فروشگاه لیمر برای بررسی دراختیار زومیت قرار داده است.

مشخصات فنی

Vontar X3

پردازنده

Amlogic S905X3

 (چهار هسته‌ی ARM Cortex-A55)

پردازنده‌ی گرافیکی

Mali-G31 MP3

حافظه‌ی رم

4GB DDR3

حافظه‌ی ذخیره‌سازی 

۱۲۸ گیگابایت EMMC و پشتیبانی از کارت‌ حافظه‌ی خارجی (TF) و هارد اکسترنال

درگاه‌های ارتباطی

HDMI 2.1، جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون، درگاه اپتیکال SPDIF، پورت RJ45 ایترنت (گیگابیت)، یک درگاه USB 2.0، یک درگاه USB 3.0 و درگاه کارت حافظه TF (میکرو اس‌دی)

حداکثر رزولوشن تصویر

4K HDR با پشتیبانی از صدای فراگیر ۵/۱

اتصالات بی‌سیم

وای‌فای ۲/۴ و ۵ گیگاهرتز، بلوتوث ۴، میراکست، ایرپلی، DLNA

سیستم‌عامل

اندروید ۹

قیمت

۱،۸۰۰،۰۰۰ تومان

طراحی

اولین نکته‌ای که پس از مشاهده‌ی ونتار X3 خودنمایی می‌کند، طرح خاص بخش بالایی آن است که هم‌راستا با زبان طراحی‌ صنعتی مدرن در دنیای فناوری نیست. این زبان طراحی در سایر محصولات ونتار نیز مانند X1 و HK1 وجود دارد. در وهله‌ی اول، گمان کردیم برچسبی تبلیغاتی است و امکان جداکردن آن وجود دارد که این موضوع صادق نیست. پرتو‌های نور در عمق فضا و در اطراف لوگوی V ونتار، ازلحاظ جذابیت بصری موردپسند ما نبود. زیبایی امری سلیقه‌ای است؛ اما فرض کنید در میان میز تلویزیون و تجهیزات قرارگرفته در آن (تلویزیون و پخش‌کننده‌ی دیسک و شاید کنسول بازی) که عموما همگی از طراحی ساده و رنگ مشکی بهره می‌برند، اندرویدباکسی قرار دهید که بخش بالایی آن با طراحی کاملا متفاوت خودنمایی می‌کند.

پورت های اندروید باکس ونتار X3
پورت های اندروید باکس ونتار X3
ریموت کنترل وتاز X3
رابط کاربری اندروید باکس ونتار X3
صفحه اصلی اندروید باکس ونتار X3
زومیت در مرورگر اندرویدباکس ونتار X3
قابلیت اسکرین شیر در اندروید باکس ونتار X3
فیل منیجر اندروید باکس ونتار X3
تنظیمات اندروید ونتار X3
انتخاب میان‌بر برای اندروید باکس ونتار X3
app drawer رابط کاربری ونتار X3
تنظیمات اندروید باکس ونتار X3
تنظیمات اندروید باکس ونتار X3
تماشای فیلیمو با اندروید باکس ونتار X3
پورت های اندروید باکس ونتار X3
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات