تولید برخی از مدل‌های ایکس باکس وان متوقف شد

جمعه ۲۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
با نزدیک شدن به زمان عرضه نسل جدید کنسول ایکس باکس، مایکروسافت در نظر دارد تولید نسخه‌های دیجیتالی ایکس باکس وان اس و ایکس باکس وان ایکس را متوقف کند.
تبلیغات

مدت زمان کمی به عرضه‌ی کنسول جدید مایکروسافت، ایکس باکس سری ایکس باقی مانده است و به‌نظر می‌رسد ورود سری ایکس به بازار تأثیر مستقیمی روی محصولات نسل فعلی خواهد داشت. به نحوی که مایکروسافت اعلام کرده است نسخه‌های دیجیتالی ایکس باکس وان اس و ایکس دیگر تولید نمی‌شوند. سخنگوی مایکروسافت در مصاحبه با رسانه خبری The Verge گفته است:

درحالی‌که برای عرضه کنسول نسل آینده یعنی ایکس باکس سری ایکس آماده می‌شویم، طبیعی است که در این بین برخی اقدامات نیز در مورد کنسول‌های فعلی موجود در بازار صورت گیرد. به همین منظور نسخه‌ی دیجیتالی ایکس باکس وان اس و ایکس باکس وان ایکس دیگر تولید نمی‌شوند؛ اما نسخه دارای درایو ایکس باکس وان اس همچنان تولید و عرضه خواهد شد.

با شیوع بیمار کرونا، درحالی‌که تقاضا برای برخی از محصولات ازجمله گوشی‌های هوشمند و دوربین‌های عکاسی با افت شدیدی همراه شد؛ اما آمارها نشان می‌دهد که میزان تقاضا برای کنسول‌های خانگی پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان همچنان به رشد خود ادامه داده است.

درحالی‌که مایکروسافت از لغو تولید کنسول‌های نسل فعلی خبر می‌دهد؛ اما انتظار می‌رود که در انبارهای خرده‌فروش‌ها برای ماه‌های آینده همچنان نسخه‌های دیجیتالی ایکس باکس وان اس و ایکس باکس وان ایکس یافت شود.

مقاله‌های مرتبط:

    مایکروسافت در نوامبر سال ۲۰۱۷ بود که از کنسول ایکس باکس وان ایکس، نسخه‌ای با ارتقای سخت‌افزاری نسبت به ایکس باکس وان، رونمایی کرد. برخورداری از ۶ ترافلاپس مشخصات سخت‌افزاری باعث شد تا سران مایکروسافت، ایکس باکس وان ایکس را توانمندترین کنسول موجود در بازار بنامند.

    در آوریل سال گذشته میلادی نیز نسخه دیجیتالی ایکس باکس وان اس معرفی شد، کنسولی بدون دیسک درایو که تنها امکان اجرای بازی‌های دانلود شده را دارد. با برنامه‌های مقرون به‌صرفه‌ای مانند ایکس باکس گیم پس، بسیاری از کاربران علاقه‌مند به خرید نسخه دیجیتالی شدند. 

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات