۱۰ میلیون دستگاه پلی استیشن 5 تا پایان سال ۲۰۲۰ تولید می‌شود

پنج‌شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گویا سونی در نظر دارد برای علاقه‌مندان به نسل بعدی کنسول‌های خانگی تا پایان سال ۲۰۲۰ تولید پلی استیشن ۵ را به ۱۰ میلیون دستگاه برساند.
تبلیغات

شرکت سونی اخیرا از جدیدترین کنسول بازی خود به‌نام پلی استیشن ۵ (PlayStation 5) رونمایی کرد که چه از نظر طراحی ظاهری و چه از نظر مشخصات سخت‌افزاری حاشیه‌های فراوانی داشت. حال به‌نظر می‌رسد برنامه‌های غول فناوری ژاپنی برای ورود پلی استشین 5 به بازار تا حدودی فاش شده است.

در حالی‌که تاریخ انتشار دقیقی از عرضه پلی‌ استیشن ۵ دردسترس نیست، اما سونی در گذشته اعلام کرده بود که ۵ الی ۶ میلیون دستگاه را تا انتهای سال مالی جاری میلادی روانه بازار خواهد کرد. پس از انتشار این خبر، کاربران احتمال دادند که به‌خاطر شرایط قرنطینه و همه‌گیری ویروس کرونا، سونی چنین تصمیمی را گرفته است. 

رسانه خبری بلومبرگ با انتشار گزارشی اعلام کرد که سونی احتمالا تا پایان سال ۲۰۲۰ در حدود ۱۰ میلیون دستگاه پلی استیشن ۵ تولید و سپس آن‌ها را آماده برای عرضه به بازارهای مختلف جهان خواهد کرد. طبق گفته‌ها، ۵ میلیون دستگاه تا پایان ماه سپتامبر (اوایل مهر ماه) و ۵ میلیون دستگاه دیگر نیز تا پایان سال ۲۰۲۰ تولید می‌شود.

گویا تولید لوازم جانبی ازجمله دسته‌های مخصوص پلی استشین ۵ نیز با افزایش میزان تولید همراه خواهد بود تا مطابق با نیاز بازارهای مختلف، آماده عرضه باشند. درواقع گفته شده بود که سونی به‌صورت مستقل ۱۰ میلیون دسته‌ی دوال سنس تا پایان سال ۲۰۲۰ تولید می‌کند. چنین اقدامی نیز ضروری است؛ زیرا اصولا کنسول‌ها برای کاهش قیمت برای مشتریان همراه‌با تنها یک دسته کنترل عرضه می‌شوند و علاقه‌مندان می‌توانند به‌صورت مستقل تعداد دسته‌های بیشتری خریداری کنند.

مقاله‌های مرتبط:

    بااین‌حال سونی اعلام کرده که شاید شرایط ارائه کنسول‌ها به بازار در تعطیلات سال جاری میلادی، با کمبود و کسری‌هایی مواجه شود. بااین‌تفاسیر نباید انتظار داشته باشیم که با افزایش تولید پلی‌استیشن ۵ در زمان عرضه سونی بتواند تمامی آن‌ها را روانه بازار کند. جدیدترین اخبار مرتبط با بازی‌های ویدیویی و کنسول‌های خانگی پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس را در زومجی بخوانید.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات